Auteur Topic: 3D voor brildragers op sterkte.  (gelezen 16581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 05, 2013, 14:00:22 pm
gelezen 16581 keer

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik ben de laatste tijd veel info aan het verzamelen over 3D ,en kom al een hoop te weten.
Hier uitleg over 3D brillen http://www.3dtvmagazine.nl/wat-is-3d/3d-tv-technieken/
Hier een bericht over de eerste 3D bril op sterkte uit oktober 2010,verder is het daarna stil.  http://tweakers.net/nieuws/70349/samsung-introduceert-in-korea-3d-bril-op-sterkte.html

Ik heb net daglenzen gekocht ,om dan samen met een 3D bril naar een 3D film te kijken.
Normaal ben ik een brildrager met + 3,25 glazen,maar draag nooit lenzen.3D brillen op sterkte bestaan zover ik weet nog niet .
Veel uitleg hier http://nl.enc.tfode.com/Contactglazen

Ik zal even wat Screens laten zien.

uitleg



uitleg



merk en product



merk en product



kosten



Ik ga dit zo voor het eerst testen,en kom er later op terug.

Hebben jullie nog meer ideeën?

Edit:

Na wat verspilde lenzen met veel geklungel ,kreeg ik deze tip .


Tip 1 oefenen:

Eerst met je blote vinger voor de spiegel je pupil aan kunnen raken. Dan heb je beheersing over je oog, en draait die niet weg als je je lens wilt plaatsen.

tip 2 indoen:

uw wijsvinger en duim respectievelijk op het bovenste en het onderste ooglid plaatsten en met de andere hand lens inbrengen.

uitdoen, best hetzelfde met wijsvinger en duim (om die reflex om uw ogen dicht te knipperen tegen te houden) uw vinger lichtjes op die lens leggen en dan wat naar rechts schuiven,
dan probeer ik steeds met mijn nagels de lens te pakken te krijgen op het oogwit.

na een tijdje zal dit wel goed lukken hoor. ik hanteer meestal wel een spiegel om te zien wat ik doe.


Goed na een uur is het gelukt,en het lijkt wel een wonder, zonder bril zie ik alles weer.

Maar nu de 3D test .Ik kijk wel gelijk heel die film ,want het heeft mij al genoeg gekost.

Edit 2:
Ik heb die 3Dfilm gekeken ,en dat gaat heel goed met die daglenzen.Ik hoop alleen dat ik ze er gemakkelijker in krijg .Er uit halen doe ik door middel van lichtjes knijpen op de lens ,met de duim en wijsvinger .Die lenzen worden dan toch weggegooid,dus bang voor beschadigen hoef je dan niet te zijn.Oefening baart kunst.

februari 16, 2013, 12:34:12 pm
Reactie #1

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Nederlandse primeur met 3D-televisie
door Frank van Rutten
VELDHOVEN -

Een Nederlandse primeur zou er wel eens voor kunnen gaan zorgen dat 3D-televisie alsnog wereldwijd een doorslaand succes wordt. Als eerste heeft Dimenco, ooit een Philips-onderdeel, een beeldschermtechniek weten te ontwikkelen waarvoor geen aparte bril nodig is maar wel scherp naar 3D-beelden in full hd kan worden gekeken.

 

Juist door het vereiste brilletje heeft 3D-televisie nooit de doorbraak gekend waarop was gerekend, zegt ceo Maarten Tobias van Dimenco, die zijn primeur onlangs in Las Vegas presenteerde aan ’s werelds televisie- en schermfabrikanten. „Er zijn een hoop tv’s met 3D-mogelijkheid verkocht, maar als je kijkt naar de lage verkoopcijfers van de vereiste brillen dan kun je bepaald niet spreken van een succes. De grote fabrikanten maar ook filmmaatschappijen schreeuwen al tijden om een oplossing waardoor die bril achterwege kan blijven”, aldus Tobias. „Wij zijn daar al tweeënhalf jaar mee bezig.”

Dimenco heeft 18 medewerkers en draaide vorig jaar €2,5 miljoen omzet. Tussen alle reuzen in de industrie is het uitgerekend het kleine Brabantse bedrijf dat de gouden sleutel in handen lijkt te hebben en de concurrentie een gevoelige slag uitdeelt. „De Sony’s en Samsungs van deze wereld doen zelf ook al lang pogingen”, zegt Tobias niet zonder trots. Inmiddels erkennen zij volgens hem het succes van de Nederlanders. „Als we waar dan ook ter wereld fabrikanten tegenkomen, blijken ze ons nu ineens te kennen.”

Bron Telegraaf  http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/21284252/__Nederlandse_primeur_met_3D-televisie__.html


Dat zou een enorme uitvinding voor 3D zijn. :P

mei 09, 2013, 21:25:37 pm
Reactie #2

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

mei 04, 2014, 19:14:00 pm
Reactie #3

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

Snelrennen

Re: 3D voor brildragers op sterkte.
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2014, 19:14:00 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.