Auteur Topic: Problemen met 3D Blu-ray naar 3D MKV half sbs. met ondertiteling.  (gelezen 34415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 29, 2013, 08:54:19 am
Reactie #15

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

juni 22, 2013, 06:13:24 am
Reactie #16

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Citaat
Goedemiddag Joshua,
ik heb nog een probleem. Een 3d film display size 1920x800 uitgevoerd volgens jouw handleiding. Prima gelukt.
Bij het afspelen op de TV wordt het beeld uitgerekt, lange hoofden en lange figuren. Gaat dus automatisch naar 16x9.
Doe ik iets verkeerd in Handbrake? Of zit het in de instellingen van de TV. Heb een Samsung 3D TV.
Hartelijke groet, Catharina.

Inmiddels heb ik een 3D tv van LG ,en is de ratio in te stellen als orgineel.Als het goed is heb je een knopje op de afstandbediening voor zoom ,14:9, 4:3,orgineel enz.

juni 26, 2013, 15:44:13 pm
Reactie #17

sander bosman

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
hallo,

ik heb alles gedaan zoals beschreven in deze turturial maar ik heb het idee dat de subs nog niet echt in 3d worden weergegeven. Ik heb een gedownloade film met 3d subs die gewoon wazig zijn zonder 3d bril, en met 3d bril perfect. Nu heb ik deze handleiding gevolgd en alles zo gedaan (ingebakken) in een mkv file op externe hd en dan via usb in mijn samsung 3d tv. Nu krijg ik de ondertitels wel goed maar heb niet het idee dat het echt 3d is en de text is ook niet wazig zelfs zonder bril goed te lezen. Heb ook al via plex media server geprobeerd maar dan heb ik hetzelfde. kun je mij helpen joshua? Heb ook de laptop met hdmi aangesloten en vlc media player draaien maar precies hetzelfde. De text komt gewoon niet goed naar voren.

juni 26, 2013, 22:05:51 pm
Reactie #18

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Aan die subs kan je denk ik niet veel veranderen,maar naar mijn idee is er wel een 3D effect nagebootst.Het zal alleen niet zijn zoals in de film,maar ik heb er vrede mee.

juni 27, 2013, 13:05:15 pm
Reactie #19

sander bosman

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Aan die subs kan je denk ik niet veel veranderen,maar naar mijn idee is er wel een 3D effect nagebootst.Het zal alleen niet zijn zoals in de film,maar ik heb er vrede mee.


dus je krijgt pas echte 3d subs als je ze ript van een bluray disk met originele 3d sbs?
Bedankt voor je reactie en vooral de handleiding super!!!

juni 29, 2013, 21:30:12 pm
Reactie #20

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Sander ,vandaag liet ik een 3Dsbs demo zien aan mijn zwager ,en die begon ook over die ondertiteling.Het schijnt toch voor sommige mensen storend te zijn, als die ondertiteling niet naar voren wordt getrokken.Ik ga is kijken of ik een iso kleiner kan rippen of iets anders kan doen.

Als ik iets weet ga ik dat wel in een andere topic bespreken.http://www.snelrennen.nl/forum/index.php/topic,1826.0.html

juli 07, 2013, 17:04:43 pm
Reactie #21

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
De instellingen van 3D subtitler zijn veranderd in de handleiding .Het gaat om de algemene instellingen( dark light,depth en frontsize).Zie de screens in de handleiding.

juli 12, 2013, 00:00:55 am
Reactie #22

Joesje

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 9
De diepte(depth)gewoon op -3 zetten ik had geweldige subs,Ik heb onlangs de hele turial gevolgt en how to train your dragon 3D halfsbs gemaakt,daarbij heb ik er ook nog een nederlandse audio aan toegevoegd voor mijn neefje.
Geluid gedelayd en de dts 7.1 engels origineel gelaten.
Ik vond het converteren naar halfsbs enorm lang duren 25 uur,maar het was het wachten waard,maar kan het sneller zonder kwaliteits verlies?ik deed het maar op een simpel laptopje,maar zal mijn windows XP er sneller over doen?
Graag hoor ik dat Joshua,ik plaats morgen mijn film op spotnet,dan kunnen de liefhebbers meegenieten en heb ik niet het idee dat ik het voor niets heb gedaan  ;)

juli 12, 2013, 05:37:43 am
Reactie #23

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik denk dat het aan de type film is hoe de diepte staat In Avatar komen beelden naar voren ,en dan is het lastig als de ondertiteling naar achteren staan.Het mag in ieder geval niet storend zijn.

De tijd van converteren ligt aan de pc inderdaad,maar ik vind het al heel wat dat het met jou pc gelukt is.Dat is gelijk een mooie test geweest.

In ieder geval veel plezier ermee,en misschien ook voor andere mensen. ;D

Ik heb een update gedaan .Het contrast wordt 79 ,en bij een 1920 X1080 film zet ik de ondertiteling op 920 hoog.


oktober 26, 2013, 12:50:36 pm
Reactie #24

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik ben bezig om in hoofdstuk 1, DVDFab 8.2.2.6 te vervangen voor DVDFab 9.0.7.2 .

Het grootste voordeel is een remux van de ondertiteling(de bron) aangepast en al ,in een MKV 3D sbs te verwerken als pgs of idx/sub ondertiteling.
Verder zijn de instellingen eenmalig in te stellen in een profiel.

Na nog wat testen is er een update van de handleiding te verwachten.

Edit:Het leek er goed uit te zien ,maar na een reeks mislukte testen hou ik het bij het oude.

januari 18, 2014, 09:46:00 am
Reactie #25

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik heb een nieuwe en stabielere manier gevonden om een 3D ondertiteling te maken .
De diepte en lettergrote zijn  naar wens in te stellen .
Ik had de diepte op + 10 staan ,waardoor de ondertiteling een meter de woonkamer in kwam(dit is wat te :D).
Ik vind dit wat in de screens staat wel een aardige instelling.
Dit is voor een mkv met een resolutie van 1920 x 1080.

Benodigdheden:

Subtitle Edit-> http://www.nikse.dk/
BDSup2Sub-> http://forum.doom9.org/showthread.php?t=145277


Hier dan wat screens.

Open Subtitle Edit met een srt.
Exporteer naar vob/idx.



Stel de ondertiteling voor een 3D sbs ondertiteling in,en exporteer de regels.



Laad die ondertiteling in BDSup2Sub om het verder fijn af te stellen.
Klik op Move all.



Klik op save en export.



Stel de laatste dingetjes in,en save.



Ik ga door met testen ,en kom er zeker op terug .
Binnenkort ook op deze site "snel rippen van sup naar srt met  Subtitle Edit" .

januari 27, 2014, 17:59:05 pm
Reactie #26

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Met 'over under' kan alleen 3Dsubtitler gebruikt worden .
De instellingen zijn dan wel wat anders.
De preview geeft niet de werkelijkheid weer.

Instellingen voor 'over under' met een resolutie van 800x1920 staan hier onder.




maart 10, 2014, 23:35:04 pm
Reactie #27

natila

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
hoi joshua, ik zie dat jij er best wat verstand van hebt, dus vandaar mijn vraag ook aan jou, want heb nou al zo veel geprobeerd, van streamen tot met usb stick en de ondertiteling werkt maar niet, nou zag ik die laatste onderwerp van je met subtitle edit en mijn vraag is dan nu ook, kan dat ook werken voor mij, want ik heb een philips 3d blu ray speler en een philips 3d tv 7000 serie en met 3dsubtitler kreeg ik zover dat de ondertiteling helemaal door elkaar zat, je kon er niks meer van lezen, streamen kan ook met ondertiteling, maar dan is de 3d film wat waziger, waardoor het niet mooi is om te kijken, dus ik hoop dat je kunt helpen, de films wat ik gebruik hebben divx als extensie

maart 11, 2014, 08:12:58 am
Reactie #28

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Voor jou zou een ondertiteling in de film vast branden een optie zijn.Zie hoofdstuk 4 van de handleiding in deze topic.Je divx mag dan een mkv(container) worden ,en de avg bitrate is dan 1500 kb/s ongeveer.

maart 11, 2014, 09:46:35 am
Reactie #29

natila

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
oh ja dat ken ik hahaha, maar duurt me allemaal te lang, ik had gehoopt op een wat snellere manier dit keer, normaal lukt het me allemaal wel, alleen dat met die 3d nou niet, in ieder geval bedankt voor je moeite

Snelrennen

Re: problemen met 3D Blu-ray naar 3D MKV half sbs. met ondertiteling.
« Reactie #29 Gepost op: maart 11, 2014, 09:46:35 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.