Auteur Topic: Couchpotato, SpotWeb en NZBGet; gewenste resultaat bereiken  (gelezen 19931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 27, 2016, 20:55:39 pm
gelezen 19931 keer

Psvtje10

  • *
  • Information Man Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
Goedenavond allemaal,

Ik gebruik snelrennen.nl nu al een tijdje, voornamelijk het gedeelte over het downloaden op je NAS. Nu gebruik ik CouchPotato, Spotweb en NZBGet al een tijdje en het werkt in principe prima. Echter heb ik het idee dat ik soms bepaalde downloads 'mis loop'. Ik denk zelf dat dit aan mijn ingestelde searcher (spotweb) ligt en/of de ingestelde qualities. Ik downloadde voorheen 'handmatig' via SpotNet en zocht altijd naar films van +/- 15-20 GB. Dit waren volgens mij vooral MKV. bestanden. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg? Moet ik mijn zoek bereik uitbreiden door meer searchers toe te voegen of staan mijn qualities niet goed? Bij de bijlage heb ik mijn qualities gezet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!  ;D

maart 28, 2016, 07:25:13 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Bij Quality Profiles heb je een aantal "kwaliteiten" opgegeven, daarachter staan vinkjes. Als je deze nu weghaalt en alleen een vinkje zet bij de kwaliteit die je nastreeft zal CouchPotato net zolang daarnaar zoeken als dat jij eronder instelt (aantal dagen)

maart 28, 2016, 16:37:09 pm
Reactie #2

Psvtje10

  • *
  • Information Man Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
Bij Quality Profiles heb je een aantal "kwaliteiten" opgegeven, daarachter staan vinkjes. Als je deze nu weghaalt en alleen een vinkje zet bij de kwaliteit die je nastreeft zal CouchPotato net zolang daarnaar zoeken als dat jij eronder instelt (aantal dagen)
Dankje, dat help al een beetje. Daarnaast heb ik het idee dat mijn zoek bereik klein is. Ik twijfel namelijk of CP de films wel via Spotweb vind. Mijn vermoeden is dat ik dit verkeerd in heb gesteld bij de 'searchers' instellingen. Ik heb deze als volgt ingesteld. Ik twijfel of ik de host goed heb ingesteld. Enig idee?

maart 28, 2016, 17:06:55 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Je geeft in je eerste post aan dat e.e.a. prima werkt, er worden dus film gevonden door CouchPotato in Spotweb. Dat niet alles gevonden wordt wat jij graag zou willen heeft ook te maken met de informatie die een spotter aan zijn post meegeeft of juist het ontbreken daarvan. Daarom kan je handmatig wel vinden wat je zoekt en automatisch niet. Daar kun je alleen niets aan veranderen.

Als je twijfelt en denkt dat er meer te halen moet zijn kun je overwegen om voor een paar euro bijvoorbeeld bij oznzb.com, usenet-crawler.com en nzbplanet.net een abonnement af te sluiten.

maart 28, 2016, 17:30:46 pm
Reactie #4

Psvtje10

  • *
  • Information Man Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
Je geeft in je eerste post aan dat e.e.a. prima werkt, er worden dus film gevonden door CouchPotato in Spotweb. Dat niet alles gevonden wordt wat jij graag zou willen heeft ook te maken met de informatie die een spotter aan zijn post meegeeft of juist het ontbreken daarvan. Daarom kan je handmatig wel vinden wat je zoekt en automatisch niet. Daar kun je alleen niets aan veranderen.

Als je twijfelt en denkt dat er meer te halen moet zijn kun je overwegen om voor een paar euro bijvoorbeeld bij oznzb.com, usenet-crawler.com en nzbplanet.net een abonnement af te sluiten.
Het werkt aangezien de gratis searchers Binsearch en NZBClub aan staan. Als ik via Couchpotato handmatig films download zie ik deze twee als enigste bronnen. Vandaar de vraag of mijn spotweb host gegevens goed zijn ingesteld.

Ik ben wel bereid om wat extra uit te geven voor meer resultaten. Echter kom ik er niet achter hoe ik deze zou moeten integreren in CouchPotato.

maart 28, 2016, 17:37:14 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen

maart 28, 2016, 18:11:55 pm
Reactie #6

Psvtje10

  • *
  • Information Man Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
Op dezelfde manier als je Spotweb hebt toegevoegd.

Kun je wat met dit topic? http://www.snelrennen.nl/forum/index.php/topic,2299.0.html
Spotweb werkt nu prima icm Couchpotato. Bedankt voor de hulp! Nu komt het nog steeds af en toe voor dat hij een bepaalde film niet vind. Nu gaf jij in een vorige post al aan dat er nog meer providers zijn om te gebruiken. Nu wil ik deze gaan gebruiken om mijn zoekbereik te vergroten. Zijn er bepaalde aanraders? Mij valt het op dat het betalen op de meeste sites van providers heel vaag via bitcoin of creditcard moet. Zijn er providers waar je via PayPal, iDeal of bankoverschrijving kan betalen?

maart 28, 2016, 19:16:41 pm
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
De drie di ik noemde geven je die mogelijkheid, daar is niets vaags aan. Ik gebruik ze zelf ook.

(zou je dat quoten achterwege kunnen laten bij directe reacties :D)

Snelrennen

Re: Couchpotato, SpotWeb en NZBGet; gewenste resultaat bereiken
« Reactie #7 Gepost op: maart 28, 2016, 19:16:41 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.