Auteur Topic: uitpakken rar  (gelezen 23266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oktober 13, 2012, 21:01:19 pm
gelezen 23266 keer

wieb

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 18
Downloaden gaat ptima en ook repareren met Qiuckpar gaat goed. Nu wil ik de gerepareerde files uitpakken met winrar en daar blijft het steken op een melding: onvoldoende schijfruimte beschikbaar; schrijffout: alleen het NTFS-bestandsysteem ondersteuntbestanden groter dan 4GB.

Onvoeldoende schijfruimte kan het niet zijn want ik heb nog 100 GB vrij.
Hoe krijg ik dit weer aan de gang?

oktober 13, 2012, 22:27:01 pm
Reactie #1

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Je moet je harde schijf converteren van FAT32-bestandssysteem naar NTFS.
FAT kan geen grote bestanden aan.
Hoe dat moet lees je hier: http://www.binaries4all.nl/ntfs/

Dit schrijft windows:

Een harde schijf of partitie converteren naar NTFS

Het NTFS-bestandssysteem zorgt voor betere prestaties en biedt een betere beveiliging voor gegevens op harde schijven en partities of volumes dan het FAT-bestandssysteem, dat in enkele eerdere versies van Windows wordt gebruikt. Als u een partitie hebt met het oudere FAT16- of FAT32-bestandssysteem, kunt u deze partitie converteren naar NTFS met de opdracht convert. Het converteren naar NTFS heeft geen nadelige invloed op de gegevens op de partitie.

Opmerkingen
Nadat u een partitie naar NTFS hebt geconverteerd, kunt u deze niet meer opnieuw naar het FAT-bestandssysteem converteren. Als u weer het FAT-bestandssysteem op deze partitie wilt gebruiken, moet u de partitie opnieuw formatteren, waardoor alle gegevens op de partitie verloren gaan.

Met bepaalde eerdere versies van Windows kunnen gegevens op lokale NTFS-partities niet worden gelezen. Als u een eerdere versie van Windows moet gebruiken om toegang te krijgen tot een partitie op de computer, moet u de partitie niet naar NTFS converteren.

Hoewel de kans op beschadiging of verlies van gegevens tijdens de conversie minimaal is, is het toch verstandig om een back-up van de gegevens op de partitie te maken voor u begint.

Een harde schijf of partitie converteren naar de NTFS-indeling
Sluit alle geopende programma's die worden uitgevoerd op de partitie die u wilt converteren of het logische station dat u wilt converteren.

Klik op de knop Start, klik op Alle programma's, klik op Bureau-accessoires, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Typ na de opdrachtprompt de opdracht convert stationsletter: /fs:ntfs, waarbij stationsletter staat voor de letter van het station dat u wilt converteren, en klik op Enter. Met convert E: /fs:ntfs converteert u bijvoorbeeld station E naar de NTFS-indeling.

Typ de naam van het volume dat u wilt converteren en druk vervolgens op Enter. U moet een bestaande volumenaam gebruiken, zo niet wordt de conversie geannuleerd. U kunt de beschikbare volumes weergeven in de map Computer onder Hardeschijfstations.

Klik hier om Computer te openen.

Als de partitie die u converteert, systeembestanden bevat, wat het geval kan zijn als u de volledige harde schijf converteert waarop het besturingssysteem werd geïnstalleerd, moet u de computer opnieuw starten om de conversie mogelijk te maken. Als uw harde schijf bijna vol is, kan het conversieproces mislukken. Als er een foutbericht wordt weergegeven, kunt u het probleem proberen op te lossen door overbodige bestanden te verwijderen of door back-ups te maken van bestanden op een andere locatie om schijfruimte vrij te maken.



 suc6  :)

oktober 14, 2012, 12:07:32 pm
Reactie #2

wieb

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 18
Voordat ik je advies wilde uitvoeren heb ik het geprobeerd op de C-schijf te downloaden; dat lukte.
Nu zou ik het willen branden; echter het bestand is 8 GB en vlgs mij gaan de schijfjes niet verder dan 4,7 GB.
Hoe kan ik dat nu weer oplossen ?. (sorry; ik ben alleen maar een gebruiker en weet verder niet zo veel van computers)

oktober 14, 2012, 12:35:40 pm
Reactie #3

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Dat kan met dvdshrink maar het bestand wordt wel minder van kwaliteit.
Ik heb hier een doc met een handleiding http://www.keepandshare.com/doc/638475/handleiding-dvdshrink-3-1-doc-june-17-2008-10-24-pm-313k?da=y

Hier kan je dvdshrink downloaden http://www.keepandshare.com/doc/1183981/dvdshrink32setup-zip-may-7-2009-10-29-pm-1-1-meg?da=y

oktober 14, 2012, 12:45:20 pm
Reactie #4

wieb

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 18
is er een andere manier om deze data te koppelen aan mijn virtuele fietsprogramma? Het betreft een Tacx virtual reality player.
ik heb het al geprobeert te importeren vanuit mijn C schijf; dat lukt niet.

oktober 14, 2012, 12:58:58 pm
Reactie #5

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

oktober 14, 2012, 14:00:17 pm
Reactie #6

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
@wieb,

Ik heb even een paar vragen aan je.
Je download met SABnzbd heb je in een eerder topic aangegeven. Waarom ben je dan aan het repareren met Quickpar en het uitpakken met WinRar? Dat doet SABnzbd toch voor je?
En waarom download je een DVD9 terwijl je deze op DVD5 wilt branden. Je kan het jezelf toch veel makkelijker maken.

oktober 14, 2012, 15:50:44 pm
Reactie #7

wieb

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 18
Ik heb dit idd met SABnzbd gedownload en was gedeeltelijk gerepareerd bij het binnenhalen; maar niet helemaal. Dat is nu met Quickpar wel gelukt.
DVD9 en DVD5? Sorry; dit zegt mij niets.
Hoe kan ik het me makkelijker maken?

oktober 14, 2012, 18:23:12 pm
Reactie #8

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hoe zoek jij naar je downloads?

oktober 14, 2012, 20:36:50 pm
Reactie #9

wieb

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 18
via spotplanet of nzbindex

oktober 14, 2012, 21:00:08 pm
Reactie #10

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

Snelrennen

Re: uitpakken rar
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2012, 21:00:08 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.