Auteur Topic: downloaden direct naar NAS op afstand via bijv. Utorrent  (gelezen 21908 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juli 16, 2015, 12:30:23 pm
gelezen 21908 keer

YoramS

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
Goedendag allen,

laat ik om te beginnen eerst maar zeggen dat mijn kennis redelijk beperkt is als het gaat om NAS.
ik zou graag het volgende willen:
via telefoon of tablet torrents downloaden direct op mijn NAS. (dus zonder tussenkomst van een PC)
wat moet ik hier allemaal voor doen?
ik heb een Synology DS214.
ik heb de handleiding van MdeVries gevolgd om te kunnen downloaden en ben nu bij het hoofdstuk Spotweb updaten.
volgens een ex-collega van mij (ik spreek hem niet meer) is dit allemaal helemaal niet nodig. (spotweb/Couchpotato, etc)
ik zou ook gewoon de vertrouwde bitclient Utorrent of Botlord willen blijven gebruiken.
ik hoor graag of dit mogelijk is en hoe.
mocht er verdere info nodig zijn dan hoor ik dat graag.

mvg YoramS

juli 16, 2015, 19:54:58 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hallo Yoram,

We hebben (nog) geen handleidingen voor torrent gebruik op de NAS. Misschien wordt het tijd om daar ook eens mee bezig te gaan.

juli 17, 2015, 12:54:33 pm
Reactie #2

YoramS

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
dank voor je reactie,

kortom ik heb voor nu met mijn beperkte kennis 'dikke' pech en zal moeten wachten tot iemand een handleiding schrijft?
het is dus niet zo makkelijk om dit te realiseren?

juli 17, 2015, 16:39:24 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Nou, een klein beetje zelfstudie zou je leren dat download studio al in het package center te vinden is en daar kun je ook torrents mee downloaden. Dan moet je alleen nog even bedenken hoe je de torrent van je tablet naar je NAS krijgt.
En dat hoeft toch ook niet zo moeilijk te zijn.

juli 20, 2015, 15:02:00 pm
Reactie #4

YoramS

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
Download Station is idd. een prima programma om torrents te downloaden. je zegt dat het niet zo moeilijk moet zijn om  torrents via tablet of telefoon naar de NAS te krijgen, maar zou je kunnen uitleggen hoe dit moet? Ik kan zo gauw niet vinden hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Ik krijg mijn NAS ook niet zover dat ik hem buiten mijn netwerk om kan benaderen.
ik heb Web Station ingeschakeld, maar wat ik daarna nog meer moet doen is mij een raadsel.
Het probleem is dat mijn PC niet heel stabiel meer is en aangezien ik hem eigenlijk alleen maar gebruik om torrents te downloaden, zou het mooi zijn als ik dit kan buiten mijn PC om.

juli 20, 2015, 16:59:32 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Je moet nog even een doelmap aanmaken die downloadstation in de gaten houd. Als je daarin dan torrent bestanden opslaat worden ze automatisch gedownload.

Heb je http://www.snelrennen.nl/synology/ al eens doorgenomen? Ik denk dat je dan al een eind op weg bent.

juli 20, 2015, 20:13:41 pm
Reactie #6

YoramS

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
Jazeker, tot op de letter gevolgd, maar bij Spotweb updaten gaat het fout.
het lukt me niet om een handmatige retrieve uit te voeren.
en ophalen lukt niet er worden geen spots gevonden

juli 21, 2015, 05:27:02 am
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Maar jij hebt Spotweb helemaal niet nodig als je alleen via torrents wil gaan downloaden. Het gaat voor jouw alleen om verbinding tussen je NAS en pc te maken en de benodigde mappen aan te maken.

juli 21, 2015, 19:01:42 pm
Reactie #8

YoramS

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
klopt helemaal, ik ben begonnen met de handleiding via de link www.snelrennen.nl/synology, maar liep dus vast op het Spotweb gedeelte.
het Downloadstation is eigenlijk precies wat ik zoek lekker makkelijk ik ben wat dit betreft niet zo veeleisend. Nu dus alleen nog het benaderen van de NAS via tablet of telefoon en mijn PC hoeft niet meer aan.
doelmap is aangemaakt en het downloaden (via PC) werkt naar behoren.
alleen als ik via mijn tablet de NAS wil benaderen, dan krijg ik de melding dat Webstation is ingeschakeld en dat ik naar Webservices DSM Help moet gaan, maar (wederom) is het mij niet duidelijik wat ik hier moet doen om de installatie af te ronden

juli 21, 2015, 19:34:19 pm
Reactie #9

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
We gaan binnenkort aan de gang met een handleiding voor bittorrent sync.
Installeren op je NAS en map die downloadstation in de gaten houd delen. App op je tablet en je torrent bestanden opslaan in die map.

Probeer maar eens uit.

Snelrennen

Re: downloaden direct naar NAS op afstand via bijv. Utorrent
« Reactie #9 Gepost op: juli 21, 2015, 19:34:19 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.