Auteur Topic: krijg geen verbinding wegens konstante "time out"  (gelezen 17507 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

februari 15, 2011, 16:50:27 pm
gelezen 17507 keer

morvan

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 16

Hallo,
ben een oud gediende van Ftd, welke ik nu nog gebruik, totdat het over is (helaas), in samenwerking met Newsleacher.
Gisteravond gelezen, dat er een vervanger was, te weten Netspot.
Heb deze meteen gedownload, versie 1.5.6.0 , de laatste dus (moest wel even Norton uitschakelen).
Alles ingesteld, zoals mijn Eweka account poort username wachtwoord, dan verbinden.
Alles ging van een leije dakkie updaten, spots openen alles ok.
Maar vanmorgen opende ik Netspot heb nog 1 keer een update boinnen gehaald, maar sinsdien krijg ik als ik wil updaten of een spot wil openen: Kan geen verbindingmaken met de server, er is een time out opgetreden!!!!!!!

Heb het programma al opnieuw geinstalleerd, de server al een paar keer opnieuw ingesteld, soms verbind hij soms niet.
al met al drama.
Kan iemand mij helpen???????????? :'( :'(
ik werk met Eweka, en heb online als provider

overigens heb ik net nog wel een film via ftd en newsleecher binnengehaald, zonder problemen.
Als ik Netspot gebruik staal Newsleecher uit hoor :P

alvast bedankt

Morvan

februari 15, 2011, 22:55:04 pm
Reactie #1

Hammie47

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 1
Ik zelfde probleem, maar dan al vanaf de 1e aanmelding. Ook Eweka.

februari 15, 2011, 23:08:30 pm
Reactie #2

Talleke

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 1
hier hetzelfde probleem, ook eweka gebruiker , en idem als ik via ftd iets binnen haal met grabit geen probleem maar bij spotnet krijg ik time out.

help deze oud FTD gediendes ;) !!

Thanks alvast

februari 15, 2011, 23:33:16 pm
Reactie #3

lappys

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
hier hetzelfde probleem, ook eweka gebruiker , en idem als ik via ftd iets binnen haal met grabit geen probleem maar bij spotnet krijg ik time out.

Weet iemand raad

Lappy

februari 15, 2011, 23:39:21 pm
Reactie #4

emmerik50

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 1
Hier heb ik ook hetzelfde probleem. Met Ftd en grabbit gaat alles goed maar met spotnet ook een time out. Als ik de computer opnieuw opstart gaat het een paar keer wel goed, maar dan is het weer mis. Ik ben ook EWK gebruiker.
Hoop dat iemand raad weet.

vast bedankt: emmerik50

februari 16, 2011, 01:58:49 am
Reactie #5

morvan

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 16

Het ging sinds vanmiddag weer goed, ging zoals het moet gaan, maar nu net, is nu bijna 02:00 uur, zegt Spotnet ineens dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord fout is, terwijl er niets veranderd is!!!!!!
Is nog niet erg stabiel dit programma

februari 16, 2011, 02:26:27 am
Reactie #6

26626897

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 93
Het servers.xml bestand plaatsen in:
Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

servers.xml Eweka
Optie 1
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.171.88.252" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand onbedoeld aanpast).
81.171.88.252 = IPnummer van Eweka (gemeld als beter werkend).

Optie 2
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand onbedoeld aanpast).

Optie 3
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader1.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand onbedoeld aanpast).
newsreader1.eweka.nl eventueel vervangen door het adres wat in de email van Eweka staat.

februari 26, 2011, 13:09:29 pm
Reactie #7

optimist

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
Sorry maar deze oplossing werkt niet... Ik gebruik W7 X64 met een Eweka provider..  :-\

Snelrennen

Re: krijg geen verbinding wegens konstante "time out"
« Reactie #7 Gepost op: februari 26, 2011, 13:09:29 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.