Auteur Topic: Downloaden in Duitsland / Spotnet / SSL?  (gelezen 19901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 15, 2011, 15:33:32 pm
gelezen 19901 keer

Archie Karas

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Hallo,

Sinds kort woon en werk ik in Berlijn en ze zijn hier nogal fanatiek anti-downloaden. Als je torrents of p2p programma's gebruikt word je vrijwel zeker gepakt en daar heb ik geen zin in ( boetes lopen op tot 2k euro..  :o

Nu kreeg ik de tip om usenet te gebruiken omdat die gebruik maken van SSL. Nu ben ik geen ster in nieuwsgroepen maar als ik Spotnet ga gebruiken ben ik dan veilig tegen de Duitse-internet-razzia? En heb nog een nieuwsgroep abbo ergens nodig, zo ja.. welke is het veiligst?

Zoals jullie misschien al door hebben ben ik echt een novice op dit gebied en kan dus wel wat hulp gebruiken.. mijn excuses als dit forum(onderdeel) niet de juiste plek is om vragen te stellen.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groeten,

Archie K.

maart 15, 2011, 15:42:51 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hoi Archie,

Je kunt het beste gewoon een payserver nemen die je ook een ssl verbinding bied. De meeste doen dat ondertussen wel.
Kijk maar eens even rond in het overzicht. http://www.snelrennen.nl/payservers/

maart 15, 2011, 15:54:56 pm
Reactie #2

Archie Karas

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Allereerst bedankt voor de snelle reactie.

Dus als ik het goed begrijp is Spotnet niet super safe en gratis? Ik was idd van plan om er voor te gaan betalen dus zon payserver is het probleem niet.

Is er nog ergens een guide te vinden die mij wat weg wijs kunnen maken op het gebied van payservers en SSL? Ik moet namelijk 100% zeker weten dat het encrypted is want 2.000 euro gaan mij wel pijn doen  ;D

maart 15, 2011, 16:22:12 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Spotnet is 100% gratis. Ik weet niet wat de regel zijn in Duitsland maar uploaden zal daar ook wel verboden zijn net als in Nederland. En dat doe je niet als je download uit de nieuwsgroepen.

Wat ssl betreft, even googlen en je komt alles te weten!

maart 15, 2011, 16:27:21 pm
Reactie #4

Archie Karas

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Ik heb idd SSL wat gegoogled en dat ziet er goed uit, voor de rest komt de naam eweka overal wel goed uit de bus en naar het schijnt ondersteunen alle nieuwe clients SSL... dus vanavond kan ik hopelijk weer los :)

Bedankt voor de hulp!

( In Duitsland mag je niks downloaden of uploaden waar auteursrechten op zit.. ookal heb je de desbetreffende CD/DVD/Game al eerder gekocht.  Ze willen dat je dan eenmalig een bedrag betaald 1.000 tot 2.000 euro en een schikking ondertekent waarin je verklaard nooit weer te gaan downloaden of anders moet je 5.000 overdragen. )

maart 15, 2011, 17:28:45 pm
Reactie #5

lsc2000

  • Gast
@Archie Karas

Ik weet niet of je hier al op het forum gelezen over eweka maar ze vinden gier veel problemen met die payserver.
Dus kies een andere payserver om problemen te voorkomen.
tweaknews, newsXs deze hebben zeker een ssl verbinding.

maart 17, 2011, 15:07:37 pm
Reactie #6

26626897

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 93

Snelrennen

Re: Downloaden in Duitsland / Spotnet / SSL?
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2011, 15:07:37 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.