Auteur Topic: Downloaden uit nieuwsgroepen?  (gelezen 15291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 23, 2012, 12:22:49 pm
gelezen 15291 keer

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Ik heb me aangemeld bij de ziggo news server.... nu lees ik vaker dat je ook muziek en films kunt downlaoden via deze server.

ik heb dit alles ingesteld in windows live mail.... het aanmelden verloopt goed... kan me dus aanmelden bij verschillende nieuwsgroepen maar ik zie daar nergens iets van muziek bestanden staan. Altijd alleen maar tekstbestanden soms een link naar een pagina.

Nu lees je dat het veilig is maar als ik zie wat er voor nieuwsgroepen allemaal zijn vraag ik me ook af hoe ik nu weet of dit veilig is?

Kunnen andere mijn e-mail adres (waarmee ik me aangemeld heb bij de ziggo news server) zien in de nieuwsgroep of alleen maar als ik een tekst plaats of iets download?

januari 23, 2012, 16:48:41 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als je alleen maar wilt downloaden is het handig om wat algemene info tot je te nemen. http://www.snelrennen.nl/nieuwsgroepen/
En misschien is Spotnet wel wat voor je om te gaan downloaden, lekker simpel en doet wat het moet doen.
http://www.snelrennen.nl/spotnet/

januari 23, 2012, 17:06:59 pm
Reactie #2

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Heb de pagina`s gelezen.

De aanbieding van nieuwserver is best groot.... heb je een advies welke het beste te gebruiken om muziek en films te downloaden ?
Bij ziggo kom ik dus waarschijnlijk ik als ik het goed zie niet verder dan alleen maar de tekstbestanden.

Waar ik misschien een leek in ben is dat wanneer ik nu de nieuwsgroepen in de mailbox zie staan... vraag me af of hier toch een virus makkelijk verstuurd kan worden in zo`n groep?

Met bovenstaande bedoel ik dat je overal moet inloggen met een e-mail adres en dat wanneer je zaken post iedereen je adres zou kunnen misbruiken?


januari 23, 2012, 18:37:25 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Zelf gebruik in newsgrabber, voordelig en vlot en nog nooit een probleem mee gehad. Is prima voor mij.

Sowieso is het verstandig bij wat je ook download een goeie virusscanner aan het werk te hebben.

januari 23, 2012, 19:34:51 pm
Reactie #4

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Citaat
Sowieso is het verstandig bij wat je ook download een goeie virusscanner aan het werk te hebben.

Ik gebruik Norton Internet security. Maar in een tekstbestand (mail) kunnen ze toch niet zo iets induwen lijkt me... weet niet of zòn scanner dat detecteert voordat je de mail dan opent?

Een download kan ik altijd scannen voordat ik deze open.


Wordt in newsgrabber het e-mail adres voor iedereen zichtbaar op moment dat je zelf iets post?

Snelrennen

Re: Downloaden uit nieuwsgroepen?
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2012, 19:34:51 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.