NewsXS banner‚Äč

Auteur Topic: windows media player flac?  (gelezen 11509 keer)

Offline jpc6000

• Newbie
  • *
windows media player flac?
« Gepost op: augustus 02, 2009, 15:43:18 pm »
Ik kan de flac bestanden afspelen maar ze zijn niet zichtbaar in bibliotheek, alles zit door elkaar, er is geen indeling zoals in mp3 bestanden. Artiest, album, ...enz kan dan niets anders dan ze om te zetten in mp3 spijtig voor kwaliteits verlies maar ze zijn niet bruikbaar in MS media player  ???

Offline snelrennen

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Bij vlagen geniaal, helaas is het meestal windstil
    • Snelrennen
Re:windows media player flac?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2009, 19:01:07 pm »
Kan je eens rustig uitleggen wat je precies wilt en wat nou precies het probleem is?

Offline bosseve

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2009, 21:09:37 pm »
Hallo,
Ik ben nog niet zo bekend met e.e.a.
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb EAC geinstalleerd met de aanwijzigingen van Snelrennen.
Alleen wil ik flacbestanden (en geen wav zoals in het voorbeeld) en heb dit ook aangegeven bij de instellingen zoals in jullie voorbeeld.
Als ik dan een cd rip komt er in de opgeslagen map alleen de titel van het nummer en geen gegevens als artiest, jaar of genre.
De nummers van de volgende cd wordt er (op alfabetische volgorde) tussen gezet.
Al met al, onoverzichtelijk en zeker als je cd's met verschillende atiesten gaat rippen.
Toen ik vroeger met een oudere versie van EAC MP3s maakte kreeg ik wel alle gegevens in de map.
Wat doe ik fout of kan het niet anders?

Offline snelrennen

• Administrator
  • Hero Member
    • Snelrennen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2009, 02:56:20 am »
Nu begrijp ik wat er mis gaat.
In de handleiding gebruiken we EAC om een kopie van een cd te maken en jullie beiden gebruiken EAC om jullie cd's ongecomprimeerd naar harde schijft te rippen en te gebruiken in de MS media speler.

Om dat fatsoenlijk voor elkaar te krijgen en het overzichtelijk te houden kun je onderstaande stappen volgen.

1: Start EAC op wijzig de manier waarop hoe je de bestanden opgeslagen wilt hebben. In de handleiding heb
    ik dat op onveranderd laten staan omdat het voor een kopie niets uitmaakt. In jullie geval begint dan elk
    nummer van een cd met 01, 02 enz. Druk op F9 en ga naar het tabblad bestandsnaam.
    Hier kun je de opbouw van de bestandsnaam voor elk nummer aanpassen.
    Als je hier bijvoorbeeld %A - %C - %N. %T opgeeft resulteert dat in deze bestandsnaam :
    Lenny Kravitz - 5 - 01. Live.flac. Op deze manier bepaal jijzelf wat jij overzichtelijk vindt.

2: Voor dat je gaat rippen haal je de cd informatie op bij freedb, zie http://www.snelrennen.nl/eac3.php.

3: Maak de kopie.

En mocht je nog problemen hebben om de flac bestanden zichtbaar te maken in de MS media speler kun je de volgende stappen doornemen.

1: Als eerste dient er een Codec ge

Offline bosseve

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2009, 08:28:30 am »
Ik gebruik inderdaad EAC, maar dan wel gecomprimeerd (flac).
Ik wil de bestanden opslaan in een map om ze met de Logitech Squeezebox te kunnen beluisteren.
Geldt dan het zelfde wat betreft de punten 1 en 2 om de bestanden in deze map zichtbaar te maken?
Welke manier van benoemen bij het opslaan is het overzichtelijks zodat ik, als er straks een groot aantal albums opstaan, alles nog een beetje overzichtelijk terug kan vinden?
Met je bovenstaande tips ben ik al een heel eind gekomen, waarvoor bedankt.

Offline snelrennen

• Administrator
  • Hero Member
    • Snelrennen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 30, 2009, 14:39:18 pm »
Ik heb geen ervaring met de Logitech Squeezebox dus daar kan ik je niet echt verder mee helpen. Maar als deze flac ondersteunt zou het geen probleem moeten zijn.

Wat betreft het opslaan en wat het overzichtelijkst is maak je denk ik helemaal zelf uit. De een wil het zo en de ander doet het weer op een andere manier.
Zoals ik het in het voorbeeld heb gedaan lijkt mij wel logisch.
Eerst de uitvoerende artiest, vervolgens de titel van het album, dan het track nummer en als laatste de titel van het nummer.

Snelrennen

« Reactie #5 Gepost op: oktober 30, 2009, 14:39:18 pm »
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32