Auteur Topic: bestanden zijn naar dowload weg  (gelezen 19558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

februari 13, 2015, 20:44:25 pm
gelezen 19558 keer

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
hallo allemaal,

ik ben al 2 weken bezig om mijn eerste nas de ds214+ in te stellen met de handleiding zoals heir is geschreven:

enkele gegevens over versies:

DSM 5.1-5022 Update 2
couch potato: 20141013-6
nzbget: 14.1-14
maria db ingeschakeld
git: 1.8.4-3

Ik kom de volgende problemen tegen:

het is me eindelijk gelukt om te gaan downloaden ik zie in nzbget dat hij een film binnen aan het halen is (kill the Messenger)
vervolgens zie ik hem ook repairing doen en unpack so far so good.

maar dan gaat hij hem post scripten en verplaatsen en dan is hij weg....

wat ik wel vreemd vind is dat in mijn mappen structuur volume1/download/compleet/ en dan volgt zoals de handleiding omschrijft  couchpotato, headphones en sickbeard.

alleen heeft hij na de installatie van een van deze apps ook nog een mapje aangemaakt zonder naam als ik deze open dan begint hij daar weer met volume1/download/compleet/couchpotato.

hij schreef de film hier ook even naar toe maar daarna was die weg.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen of weet wat ik fout heb gedaan.

daarnaast kan ik de fork van sickbeard niet meer gebruiken zoals omschreven in de handleiding, en heb ik nu sickrage geinstaleerd, en zoveel mogelijk instellingen overgenomen hij vind al wel een serie maar is nog niet aan het dowloaden...

voor iedereen die mee wil denken alvast bedankt

Jeroen

februari 14, 2015, 14:40:48 pm
Reactie #1

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
ik ben een paar dagen weg dus mochten mensen reageren graag maar ik antwoord pas weer volgende week donderdag... ik hoop dat iemand met een idee komt.

ik zal hieronder nog even die vreemde mappenstructuur uitzetten:

volume1/download/compleet/couchpotato
                                          /headphones
                                          /sickbeard
                                          / een mapje zonder naam/volume1/download/compleet/couchpotato


februari 15, 2015, 19:31:35 pm
Reactie #2

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hallo Jer,

Volgens mij gaan er een paar dingen niet goed bij jouw. Als ik naar je mappenstructuur kijk komt het niet overeen zoals het zou moeten zijn volgens de handleiding. Ik heb het idee dat een aantal programma's ook zelf mappen hebben aangemaakt. Het gebruik van hoofdletters hier en niet daar zou daar een oorzaak van kunnen zijn.

Ik denk dat het verstandig is om je meerdere vragen en problemen 1 voor 1 aan te gaan pakken, de kans dat er anders de zaken door elkaar gaan lopen is anders wel heel groot.

Zoals gezegd, eerst de mappenstructuur maar eens controleren en aanpakken.

februari 18, 2015, 13:06:08 pm
Reactie #3

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
bedankt voor de reactie,

Ik heb voor wat betreft de mappen structuur overal kleine letters gebruikt. zowel om de gedeelde mappen aan te maken als bij het invullen in de verschillende programma's

zo ver ik weet heb ik de handleiding gevolgd (alleen kleine letters gebruikt)

maar hoe komt het dat een programma ergens een mapje plaatst dat geen naam heeft... ik denk dat daar het probleem zit want daarna klopt de structuur weer. zie screenshot vorige bericht.

tijdens het installeren ben in continu ingelogd als admin.

In de bijlage verschillende sreenshots:
couch potatot (tabblad renamer)
nzb get (settings path)

het valt mij ook op dat tijdens de download hij de film wel in incompleet zet (op de juiste plek dus)

ik heb nu bij Maindir ipv /volume1/download eens ~/dowload geprobeerd....

dit werkte ook niet wel gedownload maar tijdens het post scripten failed de dowload)


februari 18, 2015, 13:06:45 pm
Reactie #4

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
en die van couch potato

februari 18, 2015, 16:32:27 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als ik naar je mappenstructuur kijk volg ik het even niet meer. Ik zie daar een map volume1 tussen staan? Waar komt dat vandaan?

februari 18, 2015, 19:59:12 pm
Reactie #6

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
Ik denk ook dat het probleem nog 1 mapje hoger zit... dat mapje zonder naam ik heb dit mapje er niet zelf neer gezet er is dus een programma die dit heeft aangemaakt.

en vervolgens is hij daar weer volume1/download enz enz neer gaan zetten.

alleen snap ik niet hoe dit komt of waar ik het kan veranderen

februari 18, 2015, 20:17:36 pm
Reactie #7

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
hier de gegevens van het mapje eigenaar is nzbget dus ik denk dat daar het probleem zit.

februari 19, 2015, 05:20:20 am
Reactie #8

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Klinkt wel lekker makkelijk van deze kant n ik weet niet wat je er allemaal nog meer met je NAS doet of van plan bent maar ik zou even helemaal opnieuw beginnen. Als je alleen nog maar NZBGet e.d. er op hebt draaien is dat waarschijnlijk sneller om te doen dan wat anders.

februari 19, 2015, 11:27:45 am
Reactie #9

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
Opnieuw beginnen is geen probleem... dit was het eerste wat ik voor elkaar wil krijgen.

Ik heb dit al een keer eerder gedaan middels de reset knop aan de achterzijde.
Is hij dan weer helemaal geformateerd en terug bij af?

En als ik dan opnieuw begin, moet ik dan beginnen met nzbget zodat die de mappenstructuur zelf aanmaakt?

Of weer zoals de handleiding inrichten nas voor schrijft?

februari 19, 2015, 12:33:20 pm
Reactie #10

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Configuratiescherm, bijwerken en herstellen, fabrieksinstellingen terug zetten.

Beginnen met handleiding nas inrichten. Dan Spotweb, SickBeard, Headphones, SickRage en als laatste pas NZBGet

februari 20, 2015, 14:15:24 pm
Reactie #11

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
ik ben opnieuw begonnen... mappen structuur weer aangemaakt ditmaal met dezelfde letters (lees hoofdletters) als in de handleiding.

ik hen alleen couchpotato geinstalleerd en daarna nzbget (en uiteraard spotweb).

het gaat al beter de mappenstructuur lijkt te kloppen en hij gaat een film downloaden. ik was gisteren al erg blij  :D. maar op het laatst gaat hij uitpakken lijkt ook goed te gaan de film verschijnt in het mapje compleet/couchpotato en dan gaat hij post scripten en een email verzenden. en de ene film verdwijnt hier een andere blijft in het mapje staan terwijl hij eigenlijk naar het mapje films had moeten gaan.

nzbget geeft de volgende fout meldingen zie bijlage.

in ieder geval voor het gevoel weer een stapje verder :)


februari 20, 2015, 15:15:50 pm
Reactie #12

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Gooi om te beginnen die email notificatie even eruit. Eerst het een en dan het volgende probleem.
Ik ga er van uit dat wat je probeert te downloaden gewoon niet meer compleet meer is. Probeer eerst eens een download die je handmatig gewoon zonder problemen kunt binnenhalen daarna eens automatisch te laten downloaden.

februari 23, 2015, 11:20:52 am
Reactie #13

jer

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
alles opnieuw geinstallleerd...

en weer wat wijzer geworden. het lege mapje ontstaat als je eerst nzbget installeert en daarna pas couchpotato en headphones en sickbeard... dus idd de juiste volgorde van installeren gebruiken.

bij de laatste keer nzbget installeren mis ik bij settings de onderste paar opties... nzbtocouchpotato enz. ik kan hier dus niets instellen klopt het dat deze weg zijn. ik heb nzbget al 2 x geïnstalleerd. ook bij de optie extension scripts kan ik bij choose geen volgorde meer aangeven.

het goede nieuws is dat hij een film vanuit couchpotato met nzbget heeft gedowload en uit eindelijk ook in het mapje films heet neergezet.

ik ga er zo nog een proberen. vanuit sickbeard heeft hij al wel een episode gedownload maar deze blijft nog in het mapje sickbeard staan en word nog niet verplaatst naar het mapje tv-series.

al met al word ik na een hoop frustratie alweer een stuk blijer ;D  tot zover alvast bedankt!

februari 23, 2015, 16:26:10 pm
Reactie #14

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Wat die scripts betreft, die zouden er gewoon moeten zijn. Ik zou zo niet weten waarom nier!

En met het verplaatsen van SickBeard moet je gewoon even geduld hebben, later nog eens kijken dus...

Het gaat de goeie kant op  ;D ;D

Snelrennen

Re: bestanden zijn naar dowload weg
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2015, 16:26:10 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.