Auteur Topic: Failed to install NZBget  (gelezen 14289 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

december 07, 2017, 17:31:35 pm
gelezen 14289 keer

tminus3

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 12
Hoi allemaal,

Met de donkere dagen weer in zicht ben ik maar weer eens begonnen aan een poging alle handleidigen te doorlopen om mijn NAS geautomatiseerd te kunnen laten downloaden.

Voorheen liep ik telkens vast bij het aan de praat krijgen van NZBget, omdat ik met WinSCP geen verbinding kon maken met mijn NAS. Inmiddels heb ik mijn NAS weer eens helemaal leeg gemaakt (geformatteerd en een verse DSM installatie) en mijn PC een paar upgrades gegeven en van Windows 10 voorzien.

Mijn 1e poging na de upgrades liep weer vast op WinSCP. Nu ben ik nogmaals opnieuw begonnen en heb inmiddels spotweb weer draaien. Alleen wil nu NZBget niet installeren. Ik krijg de foutmelding 'failed to install NZBget. Download directory /volume1/downloads does not exist'
Ik krijf dus niet een basic configuration scherm zoals in de handleiding. En ik heb exact volgens de handleiding alle mappen aangemaakt. Ik heb dus een map 'Download', geen downloads (bij eerdere pogingen gebruikte ik wel een map 'downloads', maar ik ben nu vanaf 0 weer begonnen)

Wie weet er raad?

december 09, 2017, 14:18:44 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Heb je tijdens het installeren dit gewijzigd dan in de juiste map? De map die je hebt aangemaakt?

december 09, 2017, 23:51:47 pm
Reactie #2

tminus3

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 12
Hoi snelrennen,

Bedankt voor de reaktie wederom. Nee, dat is het vreemde. Ik krijg het hele 'basic configuration' scherm niet te zien, en kan dus ook geen download directory opgeven. Ik ga naar package center, klik op 'install' bij NZBget. Vervolgens gaat 'ie downloaden, installeren en krijg ik een notificatie pop-up 'failed to install NZBget. Download directory /volume1/downloads does not exist'.

*edit*  Waarschijnlijk tijdens de eerste poging tussen alle open vensters de 'basic configuration' per ongeluk heb weg- of doorgeklikt. Ik heb hem nu via een manual installation wel normaal kunnen installeren.

Helaas loop ik een paar stappen verder, net als bij voorgaande pogingen, vast bij het verbinding maken via WinSCP:  "Network error: Connection to "ip adres van mijn NAS'' refused."   >:(

december 16, 2017, 23:33:56 pm
Reactie #3

tminus3

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 12
Nou, weer een week verder maar helaas niet veel opgeschoten. Heb nogmaals de NAS gereset en de handleidingen van a-z gevolgd. Spotweb draait weer, maar bij het installeren van NZBget krijg ik een notificatie pop-up 'failed to install NZBget. Download directory /volume1/downloads does not exist'.
Dit keer zeker niks per ongeluk weggeklikt. Ik krijg het 'basic configuration' scherm niet te zien, en kan dus ook geen download directory opgeven.
Kan ik de volgens handleiding aangemaakte gedeelde map 'Download' wijzigen in 'downloads' zonder verderop in de problemen te komen? Of is er een betere oplossing?

december 17, 2017, 18:56:27 pm
Reactie #4

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik zou eens de map downloads aanmaken, NZBget verwijderen en opnieuw installeren. zien wat er dan gebeurt!

december 17, 2017, 19:48:21 pm
Reactie #5

tminus3

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 12
Hoi snelrennen,

Bedankt voor je reaktie. Net gedaan, NZBget installeert dan wel, maar starten lukt niet. Ook niet na het doorlopen van de handleiding met betrekking tot de config file editor en winSCP (eindelijk gelukt met WinSCP verbinding te maken met de NAS door 'enable SHH service' aan te vinken in 'Terminal & SNMP'. Voor de hand liggend voor velen misschien, maar voor noobs als ik misschien het vermelden waard in de handleiding?).

Enige wat ik zie is dat er in 'downloads' naast de door mij volgens de handleiding aangemaakte mappen 'NZB', 'Queue', 'Temp' drie nieuwe mappen zijn aangemaakt; 'nzb', 'queue', 'tmp'.

Het is een beetje een project van de lange adem aan het worden, maar ik hoop dat je me nog wat verder kunt helpen om NZBget e.d. aan de praat te krijgen.

Snelrennen

Re: Failed to install NZBget
« Reactie #5 Gepost op: december 17, 2017, 19:48:21 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.