Auteur Topic: NzbGet wil niet starten  (gelezen 14060 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

augustus 19, 2017, 23:47:40 pm
gelezen 14060 keer

spike79

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Ik heb alle handleidingen vandaag gevolgd om mijn Synology DS916+ in te stellen voor sickrage en nzbget. Echter, ook ik had het probleem dat nzbget niet wil starten en moest de noodoplossing gebruiken. Ik had de hoop dat in het afgelopen jaar daar een oplossing voor gevonden was, maar dat lijkt nog niet zo.

De noodoplossing bestaat uit twee delen:
- De config editor
- Winscp en de user aanpassen

Het stuk van de handleiding waar dit over gaat is:
https://www.snelrennen.nl/winscp/

De config editor heb ik helemaal gevolgd, ook de waarden gecontroleerd door de editor opnieuw te openen, alles lijkt aangepast. Daarna kwam het gedeelte met winscp. Volgens mij heb ik een nieuwere versie, want SCP als keuze optie in de lijst is er niet meer, maar ik kon wel de plek vinden om de waarde "sudo -i" in te vullen.

Echter als ik met winscp inlog op mijn server met de user admin, dan zie ik alleen maar de shared folders van mijn nas staan en niet de linux filesystem bestanden zoals ik in de screenshots zie van de handleiding.  Ik kan ook niet een folder omhoog ofzo, dit is waar ik bij kan en meer niet. Daardoor kan ik in het script niet de user aanpassen naar root.

Dus ik zit even vast, heeft iemand hier daar ervaring mee?

Verdere info:
Dsm versie: 6.1.3-15152 Update 3

Installed:
Apache 2.2
Config File editor
Git
Mariadb5
Perl
Php5.6
Python
Python3
Web station

augustus 20, 2017, 05:47:58 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
En als je nu eens gewoon de WinSCP versie download die we hier ook gebruiken en die onder downloads te vinden is. Dat is de laatste versie en komt van de originele website.

augustus 20, 2017, 13:27:51 pm
Reactie #2

spike79

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Dat is de versie die ik al had. Voor de zekerheid heb ik een uninstall gedaan en de versie van de download sectie gepakt, maar dan heb ik hetzelfde issue. Ik neem aan de de stappen met de configuratie editor nodig zijn om deze toegang te verkrijgen? Ik heb die settings nog even bekeken en dat ziet er goed uit zoals in de bijlagen te zien is.

augustus 20, 2017, 14:44:59 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als je Winspc opstart krijg je het inlog scherm. Wat staat er onder bestandsprotocol? Dit moet SCP zijn en is dat vast niet bij jouw!

augustus 20, 2017, 15:10:30 pm
Reactie #4

spike79

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Je bent geweldig, weet je dat? Zegt iemand dat wel eens tegen je? Want ik vind dat wel nodig.
Gentlemen, we're back in business.

Overigens, ik had mijn ssh op een andere poort ingesteld en die moest ik hier nu ook gebruiken, maar die twee aanpassingen deden het.
Ik ga rustig verder de handleiding volgen.

Dank u!

augustus 20, 2017, 15:22:31 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Mooi zo, zal allemaal wel goed komen. Als ik het voor elkaar kan krijgen ................ ;D ;D

Snelrennen

Re: NzbGet wil niet starten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2017, 15:22:31 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.