Auteur Topic: telenet + usenet  (gelezen 29549 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

maart 15, 2014, 20:50:04 pm
gelezen 29549 keer

basswebster1976

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2

Eerst en vooral , ik ben een leek op het gebied nieuwsgroepen. Ik gebruik al ruime tijd sharing providers om te downloaden.
Ik werd op de hoogte gebracht door wat vrienden dat het gebruik van nieuwsgroepen veel sneller gaat en het aanbod zou veel ruimer zijn dan wat ik gewoon ben bij uploaded.to
Hoog tijd om over te schakelen dus. Eerst ben ik bij telenet mijn abonnement gaan veranderen tot het zwaarste pakket met ongelimiteerd downloaden.
Iedereen heeft me newsgrabber aan geraden en ik heb dan ook meteen om te proberen een abbo voor 1 maand van het 12Ombs pakket besteld. Op deze site werd spotnet  aangeraden en een half uurtje later waren de instellingen gedaan en kon de fun beginnen,dacht ik. Over het aanbod is niets aan te merken maar al vlug werd het me duidelijk dat de snelheid(120mbs) verre van gehaald wérd. Ik heb andere software geprobeerd en tal van andere zaken maar de hoogste snelheid die gehaald werd was amper  2.9mbs
Na die maand dacht ik: niet opgeven en ben meteen bij newsgrabber over geschakeld naar het zwaarste pakket (180mbs) met de hoop wat meer snelheid te maken maar helaas. Het is zelfs erger geworden, max. snelheid amper 2 mbs
Heb mijn pc geformateerd, zwaarste telenet en newsgrabber abbo maar het lukt me niet.

Doe ik ergens iets verkeerd of ...??
Weet iemand wat ik nog kan proberen? Ik begin radeloos te worden  >:(

GRTZ BASS

maart 15, 2014, 21:34:40 pm
Reactie #1

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik heb upc met 200 mb snelheid en newsconnection 150 mb snelheid.
Daadwerkelijk download ik met 20 mb snelheid.

Jij doet niks fout maar providers sjoemelen met cijfers.Gewoon accepteren wat het is.

maart 16, 2014, 06:07:02 am
Reactie #2

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Heb je het "snelheids" probleem met al je downloads of slechts met enkele. Gebruik je SSL of niet?

maart 17, 2014, 01:21:37 am
Reactie #3

basswebster1976

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Bedankt voor de snelle reactie  ;)

Het probleem is bij elke download. Als ik met ssl download heb ik de indruk dat het boeltje nog langzamer gaat..
Dus doe ik het zonder ssl op poort 119.
Mijn enige doel is om aan een strak tempo te downloaden.. Wie niet, zul je wel denken maar ik heb er veel voor over om degelijke uitleg te krijgen over wat er allemaal nodig is om aan een heel hoog tempo te downloaden.. En welke de max snelheid is dat je kunt halen en wat je hier voor nodig hebt.. Ik ben bereid om er wat geld aan uit te geven. Heeft het nut als ik eventueel de modem van telenet vervang door een ander model? De hoogste snelheid ik ooit gehaald heb was bij uploaded.to maar ik vermoed dat er toch nog een betere manier bestaat..
Wie o wie gaat me vertellen hoe ik dit klaar krijg?

maart 17, 2014, 06:28:00 am
Reactie #4

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Je moet in je achterhoofd houden dat de snelheden die bij je internet abonnement horen het maximum is wat je zou kunnen halen. In de praktijk blijkt echter altijd dat je deze nooit bereikt dus dat moet je niet als doel maar als richting nemen.
Dan nog even dit, als je ISP een downloadsnelheid van 20 mbs levert kan je wel een newsserver hebben met 180mbs maar zul je nooit verder komen dan die 20.

Beschrijf je situatie eens zoals die op dit moment is. Je hebt het 180 mbs pakket van Newsgrabber maar wat heb je verder? Kijk ook eens naar de doorvoersnelheid van je modem, router en switches, kunnen die het wel aan. Ander punt, de bekabeling van je netwerk. En ook niet onbelangrijk, waar worden je downloads opgeslagen. Het moet ook wel weggeschreven kunnen worden.

Kun je ook aangeven wat voor programma's je allemaal gebruikt en de daarbij behorende instellingen die je nu hebt. Misschien zit het elkaar wel in de weg.




maart 18, 2014, 19:31:31 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als je als doel hebt om e.e.a. aan te pakken is een beetje sneller reageren wel zo prettig en bevorderlijk voor de hulp en het meedenken.

maart 19, 2014, 18:01:58 pm
Reactie #6

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

maart 19, 2014, 18:40:29 pm
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hier heb ik tips van UPC zelf.

http://www.upc.nl/klantenservice/internet/verbeter-uw-internetverbinding/

Dit is meer een hulpje voor UPC klanten. Dit zegt allemaal niet zo gek veel en zeker niet voor onze zuiderbuur die we al een tijdje niet meer gehoord hebben!

Snelrennen

Re: telenet + usenet
« Reactie #7 Gepost op: maart 19, 2014, 18:40:29 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.