Auteur Topic: Bbox2 en utorrent upload problemen !  (gelezen 15469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 10, 2012, 16:59:52 pm
gelezen 15469 keer

jotie

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
Een korte situatieschets :
Bbox2 modem, draadloze verbinding naar mijn laptop en windows vista.

* Alle handleidingen stap voor stap gevolgd : installatie en configuratie letterlijk overgenomen.
* Handmatig een Statisch Ip adres aangemaakt volgens de handleiding (netwerkcentrum-draadloze netwerken beheren-eigenschappen van de adapter-ipversie4 eigenschappen en vast ip adres gebruiken : in mijn geval 192.168.1.101)
* Simple Port Forwarding geinstalleerd maar "detectie of je achter meerdere routers zit" kan ik niet aanklikken (is grijs)
* de bbox2 zou een sagem f@st 3464 (Belgacom Firmware) zijn.
* In de simple port forwarding dan "nieuws poort forwarden"-aangepast en invullen : utorrent, type:TCP, start port 25000, end port 25000, ipadres 192.168.1.101 en klikken op update router

Nu zie ik in mijn router menu bij lan servers : utorrent (2 maal : utorrent(tcp) en utorrent(udp) staan zowel startport,endport ans ipadres is anders dan ingetikt in simple port forwarding
Als ik nu deze utorrent(tcp) en utorrent(udp) handmatig edit in mijn routermenu met de juiste port en ipadres en ik voer de test uit in het forwarding programma krijg ik een succes .

Als ik nu utorrent open en de "installatiehulp" test uitvoer kom ik tot upload 1,5 Mbit/s (185KB/s), download 13,6 Mbit/s (1,6MB/s).

Als ik nu iets download zie ik dat mijn uploadsnelheid veel te laag is in vergelijking met mijn downloadsnelheid wat mijn ratio niet ten goede komt.
Doe ik iets verkeerd of is alles normaal?
Alvast bedankt

januari 10, 2012, 18:20:30 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Om te beginnen zit er natuurlijk als een behoorlijk verschil in je up en download snelheid van het internet abonnement wat je hebt. Bekijk maar eens wat voor jouw abonnement het verschil is.

Waarschijnlijk is alles normaal, de snelheid met bittorrent is afhankelijk van een aantal factoren. Een belangrijke daarvan is het aantal leechers en seeders. Wat je ratio betreft, gewoon de upload door laten lopen tot dat die bereikt is.

Snelrennen

Re: Bbox2 en utorrent upload problemen !
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2012, 18:20:30 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.