Auteur Topic: Poort forwarden en Wimax  (gelezen 18041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

december 25, 2012, 13:05:00 pm
gelezen 18041 keer

tonvanderheijden

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
Ik heb een Wimax verbinding (verbinding via radiogolven). Nu wil ik torrents gaan downloaden en liefst met een redelijke snelheid. Volgens mijn provider kan ik bij Wimax geen vast IP adres gebruiken. en dus zou ik niet aan portforwarding kunnen doen. Mijn provider heeft er niet altijd blijk van gegeven erg veel kennis in huis te hebben. Het kan dus zijn dat hij onzin zit te verkopen. Is dat zo?
Weet iemand iets van de procedures bij Wimax en kan die me vertellen hoe ik het inhalen van torrents sneller kan laten verlopen?

december 25, 2012, 14:08:09 pm
Reactie #1

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik weet niet veel van wimax,maar misschien heb je hier wat aan. http://www.pcwintech.com/port-forwarding-zte-i600-wimax-zte-firmware

december 26, 2012, 06:41:59 am
Reactie #2

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hoi Ton,

Kun je even wat meer over de situatie uitleggen, gebruik je een router en meerdere pc's of zit je met 1 pc direct aan het modem vast?

december 26, 2012, 20:16:09 pm
Reactie #3

tonvanderheijden

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
IK heb een thuis netwerk met 2 computers en 1 PLayOn muziek station. Bij downloaden gebruik ik alleen de hoofdcomputer. Het modem is een Sitecom DC 210. Voor Wimax wordt gebruik gemaakt van gebruik een zender/ ontvanger van Motorola. 
Onduidelijk is of ik een vast IP adres binnen Wimax kan gebruiken en of forwarden van de poort mogelijk is.

december 27, 2012, 09:22:30 am
Reactie #4

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dan word het een stuk eenvoudiger. Het enige wat je hoeft te doen is de pc waarmee je download een vast ip adres te geven en je route te vertellen voor welk ip adres er een poort open mag staan. Het staat los van het type aansluiting wat je hebt, het is puur een aanpassing voor je eigen (netwerk) situatie

Waarschijnlijk is het maken van een statisch ip adres voor de pc en het daarop volgend installeren van je bittorrent cliƫnt voldoende om het te laten werken. Zowel uttorent als vuze heeft een test functie inzich, probeer het eens.

december 27, 2012, 14:05:42 pm
Reactie #5

tonvanderheijden

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 4
Hartelijk bedankt voor je reactie.
Ik hoef dus alleen mijn computer een vast IP adres te geven en aan mijn Sitecom router door te geven dat voor dat adres een poort open moet staan.  Forwarden is dus niet nodig?
En aan de instellingen van mijn Motorola Wimax Wireless Broadband Gateway CPEo400 hoef ik niets te veranderen?
Volgens mij heb ik dat allemaal gedaan, maar ik zal nog eens opnieuw beginnen. Bij het testen kreeg ik een rood kruis in het bovenste deel van het scherm te zien en de mededeling dat er geen verbinding gemaakt kon worden.

december 27, 2012, 15:44:36 pm
Reactie #6

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Heb je al is geprobeerd iets te downloaden,want ik heb ook een rood kruis door gebruik van een splitter.Maar alles werkt naar behoren.Je maximale downloadsnelheid moet ongeveer 10% zijn ,dan dat je van je provider krijgt met torrents.

Snelrennen

Re: Poort forwarden en Wimax
« Reactie #6 Gepost op: december 27, 2012, 15:44:36 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.