Auteur Topic: poorten blijven mogelijk niet open  (gelezen 16524 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

februari 25, 2015, 16:22:35 pm
gelezen 16524 keer

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
@snelrennen

De volgende configuratie hebben we:

Pc aangesloten op modem/router. Dhcp deelt adressen uit vanaf 192.168.178.10 t/m 192.168.178.63
Op 192.168.178.10 staat de pc vast aangesloten op de LAN 1. Wifi netwerk staat open en daar hebben we 3 ip camera`s opstaan.

De poorten: 81, 84, en 82 zijn gefoward.

De camera`s die behoren bij de poorten 81 en 84 leveren geen probleem. De ip adressen worden gekozen uit de dhcp. Statisch hebben we ook geprobeerd en zelfs buiten de range van de dhcp, de 81 en 84 blijven gewoon goed werken ook van buitenaf.


De 82 was voorheen goed te benaderen maar er moest nieuwe Firmware opgezet worden en dat is nu ook gebeurd.
Dit is allemaal goed gegaan.

Toch is de 82 in het begin bij forwarding wel te benaderen maar valt na een tijd weg. De tijd verschilt nogal.
Sluit ik de 82 aan op de LAN  en deze wordt b.v. 83 dan forward ik deze poort en blijft de camera toegankelijk, ook vanaf extern.

Op wifi terug bij poort 82 -maakt trouwens niets uit welke poort ik ook kies- gaat het een tijdje goed en dat is deze extern weer niet te benaderen. Intern met 192.168.178.17:82 wel.

Eerst dacht ik aan een conflict voor wat betreft ip adressen intern, maar ook na uitval blijft de camera intern met hetzelfde adres benaderbaar.

Naar mijn mening gaat er iets in de camera verkeerd maar de leverancier zegt dat dit niet kan omdat de wifi verbinding er wel is en dat het aan de poort forwarding moet liggen. Maar als ik een andere camere dit ip adres en poort geef dat kan ik deze gewoon benaderen.

Het is een vreemd probleem.

De 192.168.178.17:82 werkt bij iemand anders ook maar even en valt dan uit. Op LAN  geen enkel probleem.

Wat denk jij als expert hiervan aangezien de andere camera`s wel gewoon werken en dit voor de port forwarding al een paar jaren zo gewerkt heeft?


februari 25, 2015, 17:12:31 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hoi mitterplasr25,

Lijkt me na het lezen in eerste instantie niet zo moeilijk probleem.
Als het met een andere camera in dezelfde configuratie wel werkt en je hebt het probleem met dezelfde camera ook ergens anders dat deze zomaar uitvalt moet het wel in de camera zitten.

Je hebt eigenlijk alles al uitgesloten, als leverancier zou ik ook als eerste zeggen dat het aan het netwerk moet liggen >:(

februari 25, 2015, 20:40:17 pm
Reactie #2

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Dank je voor je reactie

Snelrennen

Re: poorten blijven mogelijk niet open
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2015, 20:40:17 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.