Auteur Topic: Poortprobleem dicht of toch niet?  (gelezen 28797 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

augustus 10, 2013, 21:29:01 pm
gelezen 28797 keer

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Hallo,

Wordt er een beetje moedeloos van, want heb een prima werkend uTorrent gehad tot een ruim 1.5 week geleden.
Vanmiddag KPN modem (Arcadyan VGV7519) harde reset gegeven dus weer beginnen met schone lei.
Simple Static IP van deze site gebruikt ... werkte uitstekend en opgelet dat nieuwe IP binnen het bereik lag -[pool  start 1 - pool end 252 nieuw IP 138]
Vervolgens Simple Port Forwarding werk laten doen dit gaat goed totdat het testen of poort idd open staat gaat draaien. Test mislukt.
Simple Port Tester ingezet ... hier staat poort wel open.
uTorrent geopend ... installatiehulp laten draaien ... poort dicht maar heb wel het groene bolletje dat alles ok is.
Heb in w7 firewall ook regel inkomende verbinding TCP en uitgaande UDP ingevoerd.

Wat heb ik niet goed gedaan of kan ik nog ondernemen?



 
 

augustus 10, 2013, 22:19:41 pm
Reactie #1

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Om eerlijk te zeggen ,mislukken mijn testen ook ,maar heb ik de volle snelheid,en alle mogelijkheden.

augustus 11, 2013, 00:24:10 am
Reactie #2

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Dank voor je reactie Joshua.

Komt er dus op neer dat ik tig keer mijn modem heb gereset, tig keer poortnummer uTorrent heb veranderd evenals het veranderen van een statisch IP en dat allemaal voor niets? Oh ja, vergeet even mijn dalende humeur niet.
Dat kan toch niet waar zijn!

Maar goed, ik kan wel downloaden met heel goede snelheid.
Het is alleen heel vreemd en niet OK dat ik eerst zonder enig probleem via installatiehulp uTorrent kon controleren of mijn instellingen goed waren en hoe snel en dat dit sinds ruim een week opeens niet meer kan door de melding  poort dicht zie afb.




 

 



augustus 11, 2013, 06:35:03 am
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik zie in de afbeelding dat je poort 5555 gebruikt, probeer het eens met een poort in het bereik van 20000 tot 50000.

En als dat niet lukt, kijk eens in de handleiding van je Router. Voornamelijk bladzijde 51 en 58.

Handleiding
 

augustus 11, 2013, 12:07:37 pm
Reactie #4

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Lees net je bericht, dank daarvoor!

Ik heb het poortnummer naar beneden gebracht omdat ik iets had van ik moet toch wat he.
Heb gisteren wel gedownload en geüpload haal hooguit snelheid van 1.5MB/s dl en up was helemaal om te huilen onder 100kB/s.
Ik up veel heel veel misschien dat KPN iets heeft van da's te gortig  :-X
Zal het weer bijstellen naar een hoger nummer en laat het weer weten.



augustus 11, 2013, 12:15:37 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Je hebt de protocol versleuteling voor uitgaande berichten toch wel ingeschakeld staan?

augustus 11, 2013, 13:25:26 pm
Reactie #6

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Poortnummer weer hoger gezet, in -en uitgaande regel uTorrent 55055 w7 firewall toegevoegd en uiteraard in modem. Instelhulp uTorrent geeft zowel bij NL #1 als #2 groen licht wat al een hele verademing is. uTorrent geeft helaas aan dat netwerk niet ok is zie gele driehoek afb. re-onder.

Moest even kijken wat protocol versleuteling is ... ja, deze staan allebei op ingeschakeld dat moet toch of? zie afb.
 
Zoals al eerder aangegeven is 'uppen' belangrijker voor mij, nee geen muziek en/of speelfilms alleen docu's. Ik heb een aantal torrents geadopteerd zodat deze altijd beschikbaar zijn. Zou zeggen kom eens langs bij MVGroup.org.
Dagelijks 'nieuwe' docu's (BBC. NG, NHK, etc) welke al op tv zijn geweest. Zo, dat is gelijk reclame voor een site waar ik 100% achter sta. 
 
Het enige wat mij een beetje zorgen geeft is dat ik uit frustratie wel heel veel dingen in de KPN modem heb opengezet en veranderd wat voorheen niet het geval was.


 

augustus 11, 2013, 13:29:05 pm
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Welke firewall of antivirus programma gebruik je naast de Windows firewall?

augustus 11, 2013, 13:32:14 pm
Reactie #8

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
AVG.
Nog 2 screenshots met goedlopende uTorrent.
 

augustus 11, 2013, 14:21:37 pm
Reactie #9

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Zet AVG een uit, waarschijnlijk probleem opgelost

augustus 11, 2013, 14:43:31 pm
Reactie #10

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Heb AVG even uitgezet, snelheid ging naar beneden.
Daarna AVG weer aan en snelheid die er mee door kan ook al is het nog niet zoals het ooit was.
Denk dat ik het voor nu maar even zo moet laten, kijken hoe uTorrent het doet vandaag.

Als het naar behoren werkt zit ik er aan te denken om Vuze of qBittorrent naast uTorrent te laten draaien. Reden op 1 wil ik alle 'geadopteerde' torrents laten draaien de ander alleen voor downloaden/uploaden en dan verwijderen. Dit mogelijk zijn maar hoe of wat moet ik nog beter uitvogelen.
Nu botst het met elkaar als ik zelf een documentaire o.i.d wil binnenhalen moet ik handmatig alle instellingen wijzigen om te voorkomen dat ik al 3x heb geüpload en zelf het bestand nog niet binnen heb kunnen halen. Wel heel erg fijn dat jullie hebben mee willen denken want had het onderhand wel gehad met alle instellingen.

 

augustus 11, 2013, 15:20:45 pm
Reactie #11

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Snap ik dat je er wel ff klaar mee bent.

Alleen hoe kan je down snelheid nou omlaag gaan als je een antivirus programma uitzet, dat wil er dan bij meer weer niet in.
Probeer eens een ander programma ernaast zoals je zelf zei en kijk wat die doet.

augustus 11, 2013, 17:31:02 pm
Reactie #12

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
;D Tja ik snap er al weinig van maar bij alles wat ik nu doe met uTorrent kijk ik hoe deze reageert.
Zoals je zei, AVG even uit en de boel kelderde. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet heb gewacht tot de snelheid weer normaal was. Vraag mij niet hoe dit komt want ben geen PC kenner.

De snelheid is nu redelijk maar nog niet op hetzelfde level als voorheen.
Zoals ik al vertelde het gaat mij meer om de upload dan downloadsnelheid.

Zag net bij logger het volgende .... zou dit de oorzaak van alle ellende zijn?
Test poort doorsturen voltooid. HTTP Error 404

Met deze melding weet ik ook niet wat te doen.
NOTE: Settings file found in directory of executable; using that.

En als laatste, nu ik toch bezig ben ....zie afb. 1+2
Beide torrents ruimschoots binnen en bezig met uploaden.
Bij de ene zijn 2 balken groen .. zoals het moet
Bij de andere is 1 balk groen de 2e niet, alsof er wat ontbreekt.

 


augustus 11, 2013, 19:32:03 pm
Reactie #13

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Wat bedoel je precies met, zag net bij logger? En waar krijg je die melding? In utorrent of komt dit weer ergens anders vandaan?

augustus 12, 2013, 09:50:17 am
Reactie #14

dubbel

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Goedemorgen,

Het was de logger van uTorrent.  Tracker, snelheid, logger etc. had ik even bekeken, daar zag ik het staan.
Ben ook even wezen stoeien met installatie Vuze maar heb dit niet afgemaakt omdat het niet vlot ging (ondanks jullie mooie omschrijving). Heb nog 3 dagen dat ik aan huis gekluisterd ben i.v.m een kleine renovatie dus kan ik mooi verder puzzelen. Uploadsnelheid is momenteel beschamend tussen 1.4 kB/s met een enkele uitschieter naar 20.


Snelrennen

Re: Poortprobleem dicht of toch niet?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2013, 09:50:17 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.