Auteur Topic: Port forwarding probleem.  (gelezen 57649 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 07, 2011, 21:11:32 pm
Reactie #15

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Ik heb een bijlage toegevoegd met commentaar zie het vetgedrukte.

Het is precies zoals ik het al gedaan had het werkt nog steeds jammer genoeg niet.... ik vind het wel erg vreemd.

Jij waarschijnlijk ook.

maart 08, 2011, 02:37:57 am
Reactie #16

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Weet je wel zeker dat het ip adres wat je noemt van je camera is? Je router begint met het uitdelen van ip adressen vanaf dit nummer dus het zou veel logischer zijn als dit van je pc is.

Het je Simple Port Forwarding al geprobeerd?

maart 08, 2011, 21:21:27 pm
Reactie #17

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
hallo,

ja het was echt tot voor toen echt het ip aderes van de camera....dit kwam omdat ik dit inderdaad eerst voor de pc had. maar na opnieuw opstarten van de router werd het adres van de pc teon op het einde 101 en de camera na installatie na juist 100.

Inderdaad wel vreemd dat wel. Maar standaard staat de camera vanuit de installatie took ingesteld op de 100.

Op dit moment werkt de camera heb nu wel het een en ander omgezet.. ik heb eerst de ip camera een vast nieuw adres gegeven einde 102.. de pc heeft nu inderdaad 100.

Zelf kan ik de inlog pagina wel benaderen maar de camera via internet nog steeds niet.... dit probleem zou vaker voorkomen.

Andere kunnen de camera nu wel zien als ze erop inloggen.... lastig voor mij nu om te zien of hij werkt of niet.

maart 09, 2011, 05:16:01 am
Reactie #18

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als ik je link volg kom ik nu op het inlogscherm van de camera uit, lijk dus te werken.
Je hebt toch ook wel de geopende poort aangepast aan het nieuwe ip adres van de camera?

maart 09, 2011, 13:01:23 pm
Reactie #19

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
ja, tot nog werkt het. Blijf het vreemd vinden omdat ik dit allemaal al eens eerder geprobeerd had.


Heb een nieuwe link gemaakt naar het inlogscherm van de camera en de poort aangepast.

maart 09, 2011, 16:55:18 pm
Reactie #20

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dan ga ik er vanuit dat zolang het ip adres van de camera niet verandert het gewoon blijft werken. ;D

maart 10, 2011, 10:12:58 am
Reactie #21

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
dank je voor alle uitleg. Weet jij trouwens hoe het kan dat ik hem op eigen pc dan niet via internet kan oproepen... Bij andere gaat dat wel bij mezelf helemaal niet. Alleen lokaal.

als ik de camera verder in een scrit verwerk voor website is deze ook alleen maar te bekijken van computer elders maar niet vanuit mijn eigen.

Had wel een persoon gesproken die ook zo`n camera heeft en als oplossing daarvoor had hij de router geflashed.

maart 10, 2011, 18:44:59 pm
Reactie #22

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als je dat wilt moet je een pc achter je router vandaan halen. Ik zou er niet teveel werk van maken als ik jouw was.

En met het flashen van de router neem ik aan dat de firmware ge

maart 11, 2011, 19:59:01 pm
Reactie #23

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
je schrijft pc achter de router vandaan halen...  maar als ik er geen router meer tussen heb staan kan ik toch ook geen ip camera aan het netwerk koppelen?


Of hoe zou ik dat anders moeten doen om de pc achter de router vandaan te halen.... ik wil middels een simpel html script dadelijk eigen beeld erop zetten dat ik om de 10sec. upload. Heb dit ook geprobeerd maar ik kan het beeld hier dan dus ook niet zien. Extern op een andere pc is het wel te zien.... maar je kunt zo dus niets testen.

juli 07, 2011, 23:49:45 pm
Reactie #24

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Het heeft lang goed gegaan ben er nu weer.

Ik heb een ziggo modem/router.... de WIFI is uitgeschakeld maar heb dus wel een bekabelde router.


Het wanadres van ziggo is 84.28.xx.xxx


Via de lan heb ik een andere router gekoppeld (hier deed mijn ipcam het voorheen op) de router krijgt het adres 192.168.178.10 deze heb ik in de ziggo router ook geforward met poort 80

mijn D-link router genereert het adres 192.168.100 // dit is mijn pc deze is vast aangesloten
verder nog het adres 192.168.102// dit is mijn ip cam

De poort 80 stond nog geforward van voorheen //deze heb ik ook zo laten staan.

mijn dyndns is het volgende http://direp.dyndns.org..... als iemand dit extern intoets krijgt deze geen inlogscherm van de camera te zien.


Mijn dyndns stond op de site van My host service dyndns met de volgende gegevens: direp.dyndns.org    details: 192.168.178.10 de lan naar de d-link router dus....mijn vraag is dit wel correct?


Als ik kijk of poort 80 open is met Portchecker krijg ik netjes te zien dat de poort open is on another device

Toch kan niemand naar mijn inlogscherm?  De reden dat ik het toch met deze tweede router wil doen is dat ik hiermee een beter ontvangst heb.

juli 08, 2011, 05:18:14 am
Reactie #25

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als ik op jouw link klink krijg ik het inlogscherm van de camera te zien.
Of je hebt het al opgelost of er is iets anders aan de hand!

juli 08, 2011, 08:57:33 am
Reactie #26

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Hey hallo,

Bedankt voor je de snelle reactie... dat is echt fijn.

Ik schijn het opgelost te hebben......vreemd vind ik het wel... deze instelling heb ik zeker al vaker gedaan maar dan zonder succes.

Nu werkt de cam en kan ik deze opeens ook lokaal benaderen met het het dyndns adres..... dit ging voorheen alleen maar lokaal met het ip adres van de cam.

Enig idee hoe zoiets nu toch kan?


juli 08, 2011, 19:00:35 pm
Reactie #27

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Geen flauw idee waarom het nu ineens wel zou werken.
Je zou denken dat het niet kan en dat je toch (per ongeluk) net iets anders hebt gedaan.
Aan de andere kant, het werkt nu, even snel een back-up maken van je instellingen en je zou voorgoed van het probleem af moeten zijn.

juli 09, 2011, 10:04:00 am
Reactie #28

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Wat ik ook nog heb maar weet niet of je er iets van weet. ik heb een D-link  dir-615... ik moet nu dagelijks de router resetten omdat ik geen internetverbinding meer krijg. Als ik de router even van de spanning haal en weer insteek dat komt het gelijk weer goed.

Het vervelende is echter dat dit nu een aantal keren per dag gebeurt. Ik heb niets veranderd aan firewall instellingen of iets dergelijks. Dit doe hij toch al een tijdje maar het wordt steeds erger. Heb de router er nu even tussenuit gehaald.... heb nu dus even geen ip cam maar dit om wat dingen te kunnen uitsluiten.

Voorheen moest ik het ziggo modem eens in de twee maanden resetten. De router kwam toen een enkele keer voor.

Het verhaal als ik boven geschreven heb doet zich nu voor vanaf 23 juni.... de tijd dat ik een nieuw modem van ziggo heb waar dus een router inzit. Het wifi gedeelte van ziggo heb ik uitgezet... en op het modem/router mijn d-link aangesloten. De poorten zijn allemaal geforward..... en de cam deed het zoals je zag. Maar het probleem router is nu erg vervelend. Weet jij wat hieraan te doen is..... is de router geen goede keuze?


juli 09, 2011, 10:53:59 am
Reactie #29

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Wat betreft de D-link  dir-615 het volgende, er schijnt een firmware update te zijn voor dit probleem die de router zelf niet kan vinden (handig)
Je moet deze zelf downloaden en je router updaten, het is versie 4.11.
http://tinyurl.com/m2hte9

Snelrennen

Re: Port forwarding probleem.
« Reactie #29 Gepost op: juli 09, 2011, 10:53:59 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.