Auteur Topic: Port forwarding probleem.  (gelezen 43993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 04, 2011, 13:24:29 pm
gelezen 43993 keer

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Hallo,

Windows 7 besturingssysteem
Router: D-link DIR-615

Ik heb een ip camera gekocht en deze aangesloten op een router. Lokaal heb ik beeld door middel van een draadloos signaal.

Mijn grote probleem is dat ik het signaal van de beelden niet het internet op krijg. Voor de camera heb ik de volgende instellingen moeten maken.

Ik heb bij ziggo een dymasch Ip adres waardoor ik eerst gevraag wordt - in beschrijving van de camera - om een DynDNS aan te maken. (dit komt onder de basic settings terug)

Basis network settings
Ip adres  ingesteld
Subnetmask
Gateway
DNS server
Http port "hier heb ik de standaard poort 80 aan gehouden"

DDNS service settings ingevuld met de gegevens uit DyDNS echter forwarden van poort lukt niet alles geprobeerd. Voorbeeld dyndns... http://voorbeeld.dyndns.org:80 met dit adres zou ik dan kunnen inloggen via internetbrowser.

Kan iemand mij helpen hiermee? heb de hele handleiding van camera uitgeprobeerd om contact te kunnen krijgen met camera. Firewalle tijdelijk uitgeschakeld... helpt allemaal niet.



Alvast bedankt.





maart 05, 2011, 07:57:01 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
Je geeft al aan dat het forwarden van een poort niet lukt. Welke router gebruik je?

maart 05, 2011, 20:40:20 pm
Reactie #2

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Hallo,

Ik gebruik een nieuwe router van D-link DIR-615

Mijn instelling aldus daar voor forwarding:

Name: gewoon een willekeurige naam (camera)
Ip adres: Dit moet het ip adres van de camera zijn.
Application name: http (zou het ook moeten zijn volgens leverancier van camera)
Traffic type: TCP
Public port: 8080 - 8080
Privat port: 8080 - 8080


ik krijg nu wel de inlogmodule van camera (voor klein gedeelte) op het scherm in browser dus er wordt wel geforward maar dit is waarschijnlijk niet genoeg. De hele module is niet te zien en zo kan ik geen user en password invullen... ook geen achtergrond images worden gedownlaod van de module.


Heb ook in de firewall geprobeerd wijzigingen aan te brengen van D-Link router.

maar lijkt me,

feitelijk ook overbodig omdat in de firewall rules van D-Link de forwarding instelling al bijgeschreven staat.

Firewall van mijn virusscanner zelfs ook tijdelijk uitgeschakeld maar wil niet helpen.


Even weer een lap tekst maar ik probeer zo volledig mogelijk te zijjn.




maart 06, 2011, 05:52:57 am
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
Dat ip adres van de camera is wel een statisch ip adres?
Draait er misschien nog een andere service op poort 8080? Probeer eens een andere poort.

Wat gebeurt er als je naar http://ipadrescamera.8080 sufrt?

maart 06, 2011, 10:52:46 am
Reactie #4

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
Naar http://ipadrescamera.8080  surfen gaat niet....maar hoort ook niet zo te zijn. Dit is alleen voor het lokaal aanspreken van de ip camera. Als ik een statisch ip adres zou hebbben van ziggo zou ik door middel van forwarding dus met eigen ziggo adres http://ipadresziggo:8080 op de camera kunnen komen via het internet.

Maar aangezien ik een dynamsch adres heb kan ik op die manier niet op internet komen maar moet ik gebruik maken van
http://voorbeeld.dyndns.org:80 maar poort forwarding lukt hier niet.


Andere mogelijkheid zou zijn via UpnP settings als mijn router dan ondersteund.... dit heb ik dus in de router aangezet maar krijg dan de melding bij camere UPNP is not succeed.

De volgende poorten heb ik geprobeerd:

80 maar deze poort geeft vaker conflicten vanwege trojans dus kan geblokkeerd zijn door provider
8080 deze heb ik nu en werkt ook niet.
85 werkte ook niet.

maart 06, 2011, 11:04:24 am
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
Met http://ipadrescamera.8080  moet je dus op de plaats waar nu ipadrcamera staat wel even het echte ip adres van de camera invullen.

Je moet even het ziggo ip adres vergeten en de camera eerst een statisch ip adres geven.

maart 06, 2011, 14:52:09 pm
Reactie #6

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
de camera heeft een statisch ip adres: http://192.168.0.100:8080     dit is hoe het op dit moment uitziet met deze poort. Maar het lukt niet.


de 192.168.0.100 heb ik geforward met een public port 8080 - 8080
de privat poort ook, moet trouwens gelijk privat port    8080 - 8080
de applicatie is http en traffic type TCP

maart 06, 2011, 15:34:54 pm
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
In je eigen netwerk lukt het nu wel, ik bedoel de camera is via http://192.168.0.100:8080  te benaderen?

maart 06, 2011, 16:04:25 pm
Reactie #8

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
 http://192.168.0.100:8080 ja maar dat is softwarematig hij opent wel in de browser maar daar heeft het allemaal niets mee te maken denk ik. Dat zit wel goed maar ik kom er niet aan via internet....probeer deze link maar eens dan zie je maar een gedeelte van de interfase.

deze link maar eens proberen deze is voor internet bedoeld: http://digitcam.dyndns.org:8080

met die link zou ik de pagina moeten openen. Ben bang dat het een ziggo probleem is ze laten niet alles door de poort heen. Echt een vervelend iets is het.

maart 06, 2011, 18:47:00 pm
Reactie #9

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
Dus je kan de beelden van de camera zien op je eigen netwerk?

En nu wil je de beelden ergens anders via het internet kunnen bekijken?

maart 06, 2011, 20:32:04 pm
Reactie #10

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
ja, lokaal kan ik de beelden zien maar ik wil ze dus inderdaad via internet kunnen bekijken.

Het is tenslotte een ip camera. Maar jij weet er geen oplossing voor.... ik zou port forwarding anders ook niet nodig hebben zou ik niet op het internet willen.

Lokaal kun je de camera gewoon via de software aanspreken  http://192.168.0.100:8080 met dit adres... dat werkt allemaal prima.


Mijn poorten zijn niet open te krijgen heb er een programma overheen laten lopen om te kijken of de poorten geopend zijn.

Geen van de poorten krijgt dan de status dat ze geopend zijn.


Firewall instelling gedaan in windows en in eigen virusscanner maar dat lukt ook allemaal niet.



maart 07, 2011, 06:06:24 am
Reactie #11

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
Probeer dan eens met simple port forwarding een poort open te zetten.
www.snelrennen.nl/simpleportforwarding/


maart 07, 2011, 12:11:47 pm
Reactie #12

mitterplars25

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 39
ik ga dat later op de dag even proberen... is het ook noodzakelijk om het programa te kunnen uitvoeren dat mijn router opneemt in de database?

Wat ik me nog afvraag is dat je met het simpele port forwarding programma toch maar alleen programma`s kunt toevoegen.... niet een ip adres all

maart 07, 2011, 16:00:03 pm
Reactie #13

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
Neem gewoon even de handleiding van simple port forwarding door.

Met DynDNS koppel je alleen maar een naam aan een ip adres, niets meer of minder. Je maakt er geen statisch ip adres voor je camera mee aan.

maart 07, 2011, 17:06:49 pm
Reactie #14

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2663
    • Snelrennen
Stap voor stap handleiding:
DynDNS:
1: Maak een account bij https://www.dyndns.com/account/entrance/ of log in.
2: Log in met je nieuwe account op https://www.dyndns.com/account/ en kies onder My Services voor Add Host Services.
3: Achter host name geef je een domein naam op en klik vervolgens op

Snelrennen

Re: Port forwarding probleem.
« Reactie #14 Gepost op: maart 07, 2011, 17:06:49 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.