Snelrennen

Downloaden => Port forwarding / statisch ip adres e.d. => Topic gestart door: mitterplars25 op maart 04, 2011, 13:24:29 pm

Titel: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 04, 2011, 13:24:29 pm
Hallo,

Windows 7 besturingssysteem
Router: D-link DIR-615

Ik heb een ip camera gekocht en deze aangesloten op een router. Lokaal heb ik beeld door middel van een draadloos signaal.

Mijn grote probleem is dat ik het signaal van de beelden niet het internet op krijg. Voor de camera heb ik de volgende instellingen moeten maken.

Ik heb bij ziggo een dymasch Ip adres waardoor ik eerst gevraag wordt - in beschrijving van de camera - om een DynDNS aan te maken. (dit komt onder de basic settings terug)

Basis network settings
Ip adres  ingesteld
Subnetmask
Gateway
DNS server
Http port "hier heb ik de standaard poort 80 aan gehouden"

DDNS service settings ingevuld met de gegevens uit DyDNS echter forwarden van poort lukt niet alles geprobeerd. Voorbeeld dyndns... http://voorbeeld.dyndns.org:80 met dit adres zou ik dan kunnen inloggen via internetbrowser.

Kan iemand mij helpen hiermee? heb de hele handleiding van camera uitgeprobeerd om contact te kunnen krijgen met camera. Firewalle tijdelijk uitgeschakeld... helpt allemaal niet.



Alvast bedankt.




Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 05, 2011, 07:57:01 am
Je geeft al aan dat het forwarden van een poort niet lukt. Welke router gebruik je?
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 05, 2011, 20:40:20 pm
Hallo,

Ik gebruik een nieuwe router van D-link DIR-615

Mijn instelling aldus daar voor forwarding:

Name: gewoon een willekeurige naam (camera)
Ip adres: Dit moet het ip adres van de camera zijn.
Application name: http (zou het ook moeten zijn volgens leverancier van camera)
Traffic type: TCP
Public port: 8080 - 8080
Privat port: 8080 - 8080


ik krijg nu wel de inlogmodule van camera (voor klein gedeelte) op het scherm in browser dus er wordt wel geforward maar dit is waarschijnlijk niet genoeg. De hele module is niet te zien en zo kan ik geen user en password invullen... ook geen achtergrond images worden gedownlaod van de module.


Heb ook in de firewall geprobeerd wijzigingen aan te brengen van D-Link router.

maar lijkt me,

feitelijk ook overbodig omdat in de firewall rules van D-Link de forwarding instelling al bijgeschreven staat.

Firewall van mijn virusscanner zelfs ook tijdelijk uitgeschakeld maar wil niet helpen.


Even weer een lap tekst maar ik probeer zo volledig mogelijk te zijjn.



Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 06, 2011, 05:52:57 am
Dat ip adres van de camera is wel een statisch ip adres?
Draait er misschien nog een andere service op poort 8080? Probeer eens een andere poort.

Wat gebeurt er als je naar http://ipadrescamera.8080 sufrt?
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 06, 2011, 10:52:46 am
Naar http://ipadrescamera.8080  surfen gaat niet....maar hoort ook niet zo te zijn. Dit is alleen voor het lokaal aanspreken van de ip camera. Als ik een statisch ip adres zou hebbben van ziggo zou ik door middel van forwarding dus met eigen ziggo adres http://ipadresziggo:8080 op de camera kunnen komen via het internet.

Maar aangezien ik een dynamsch adres heb kan ik op die manier niet op internet komen maar moet ik gebruik maken van
http://voorbeeld.dyndns.org:80 maar poort forwarding lukt hier niet.


Andere mogelijkheid zou zijn via UpnP settings als mijn router dan ondersteund.... dit heb ik dus in de router aangezet maar krijg dan de melding bij camere UPNP is not succeed.

De volgende poorten heb ik geprobeerd:

80 maar deze poort geeft vaker conflicten vanwege trojans dus kan geblokkeerd zijn door provider
8080 deze heb ik nu en werkt ook niet.
85 werkte ook niet.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 06, 2011, 11:04:24 am
Met http://ipadrescamera.8080  moet je dus op de plaats waar nu ipadrcamera staat wel even het echte ip adres van de camera invullen.

Je moet even het ziggo ip adres vergeten en de camera eerst een statisch ip adres geven.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 06, 2011, 14:52:09 pm
de camera heeft een statisch ip adres: http://192.168.0.100:8080     dit is hoe het op dit moment uitziet met deze poort. Maar het lukt niet.


de 192.168.0.100 heb ik geforward met een public port 8080 - 8080
de privat poort ook, moet trouwens gelijk privat port    8080 - 8080
de applicatie is http en traffic type TCP
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 06, 2011, 15:34:54 pm
In je eigen netwerk lukt het nu wel, ik bedoel de camera is via http://192.168.0.100:8080  te benaderen?
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 06, 2011, 16:04:25 pm
 http://192.168.0.100:8080 ja maar dat is softwarematig hij opent wel in de browser maar daar heeft het allemaal niets mee te maken denk ik. Dat zit wel goed maar ik kom er niet aan via internet....probeer deze link maar eens dan zie je maar een gedeelte van de interfase.

deze link maar eens proberen deze is voor internet bedoeld: http://digitcam.dyndns.org:8080

met die link zou ik de pagina moeten openen. Ben bang dat het een ziggo probleem is ze laten niet alles door de poort heen. Echt een vervelend iets is het.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 06, 2011, 18:47:00 pm
Dus je kan de beelden van de camera zien op je eigen netwerk?

En nu wil je de beelden ergens anders via het internet kunnen bekijken?
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 06, 2011, 20:32:04 pm
ja, lokaal kan ik de beelden zien maar ik wil ze dus inderdaad via internet kunnen bekijken.

Het is tenslotte een ip camera. Maar jij weet er geen oplossing voor.... ik zou port forwarding anders ook niet nodig hebben zou ik niet op het internet willen.

Lokaal kun je de camera gewoon via de software aanspreken  http://192.168.0.100:8080 met dit adres... dat werkt allemaal prima.


Mijn poorten zijn niet open te krijgen heb er een programma overheen laten lopen om te kijken of de poorten geopend zijn.

Geen van de poorten krijgt dan de status dat ze geopend zijn.


Firewall instelling gedaan in windows en in eigen virusscanner maar dat lukt ook allemaal niet.


Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 07, 2011, 06:06:24 am
Probeer dan eens met simple port forwarding een poort open te zetten.
www.snelrennen.nl/simpleportforwarding/

Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 07, 2011, 12:11:47 pm
ik ga dat later op de dag even proberen... is het ook noodzakelijk om het programa te kunnen uitvoeren dat mijn router opneemt in de database?

Wat ik me nog afvraag is dat je met het simpele port forwarding programma toch maar alleen programma`s kunt toevoegen.... niet een ip adres all
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 07, 2011, 16:00:03 pm
Neem gewoon even de handleiding van simple port forwarding door.

Met DynDNS koppel je alleen maar een naam aan een ip adres, niets meer of minder. Je maakt er geen statisch ip adres voor je camera mee aan.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 07, 2011, 17:06:49 pm
Stap voor stap handleiding:
DynDNS:
1: Maak een account bij https://www.dyndns.com/account/entrance/ of log in.
2: Log in met je nieuwe account op https://www.dyndns.com/account/ en kies onder My Services voor Add Host Services.
3: Achter host name geef je een domein naam op en klik vervolgens op
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 07, 2011, 21:11:32 pm
Ik heb een bijlage toegevoegd met commentaar zie het vetgedrukte.

Het is precies zoals ik het al gedaan had het werkt nog steeds jammer genoeg niet.... ik vind het wel erg vreemd.

Jij waarschijnlijk ook.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 08, 2011, 02:37:57 am
Weet je wel zeker dat het ip adres wat je noemt van je camera is? Je router begint met het uitdelen van ip adressen vanaf dit nummer dus het zou veel logischer zijn als dit van je pc is.

Het je Simple Port Forwarding al geprobeerd?
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 08, 2011, 21:21:27 pm
hallo,

ja het was echt tot voor toen echt het ip aderes van de camera....dit kwam omdat ik dit inderdaad eerst voor de pc had. maar na opnieuw opstarten van de router werd het adres van de pc teon op het einde 101 en de camera na installatie na juist 100.

Inderdaad wel vreemd dat wel. Maar standaard staat de camera vanuit de installatie took ingesteld op de 100.

Op dit moment werkt de camera heb nu wel het een en ander omgezet.. ik heb eerst de ip camera een vast nieuw adres gegeven einde 102.. de pc heeft nu inderdaad 100.

Zelf kan ik de inlog pagina wel benaderen maar de camera via internet nog steeds niet.... dit probleem zou vaker voorkomen.

Andere kunnen de camera nu wel zien als ze erop inloggen.... lastig voor mij nu om te zien of hij werkt of niet.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 09, 2011, 05:16:01 am
Als ik je link volg kom ik nu op het inlogscherm van de camera uit, lijk dus te werken.
Je hebt toch ook wel de geopende poort aangepast aan het nieuwe ip adres van de camera?
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 09, 2011, 13:01:23 pm
ja, tot nog werkt het. Blijf het vreemd vinden omdat ik dit allemaal al eens eerder geprobeerd had.


Heb een nieuwe link gemaakt naar het inlogscherm van de camera en de poort aangepast.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 09, 2011, 16:55:18 pm
Dan ga ik er vanuit dat zolang het ip adres van de camera niet verandert het gewoon blijft werken. ;D
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 10, 2011, 10:12:58 am
dank je voor alle uitleg. Weet jij trouwens hoe het kan dat ik hem op eigen pc dan niet via internet kan oproepen... Bij andere gaat dat wel bij mezelf helemaal niet. Alleen lokaal.

als ik de camera verder in een scrit verwerk voor website is deze ook alleen maar te bekijken van computer elders maar niet vanuit mijn eigen.

Had wel een persoon gesproken die ook zo`n camera heeft en als oplossing daarvoor had hij de router geflashed.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op maart 10, 2011, 18:44:59 pm
Als je dat wilt moet je een pc achter je router vandaan halen. Ik zou er niet teveel werk van maken als ik jouw was.

En met het flashen van de router neem ik aan dat de firmware ge
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op maart 11, 2011, 19:59:01 pm
je schrijft pc achter de router vandaan halen...  maar als ik er geen router meer tussen heb staan kan ik toch ook geen ip camera aan het netwerk koppelen?


Of hoe zou ik dat anders moeten doen om de pc achter de router vandaan te halen.... ik wil middels een simpel html script dadelijk eigen beeld erop zetten dat ik om de 10sec. upload. Heb dit ook geprobeerd maar ik kan het beeld hier dan dus ook niet zien. Extern op een andere pc is het wel te zien.... maar je kunt zo dus niets testen.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op juli 07, 2011, 23:49:45 pm
Het heeft lang goed gegaan ben er nu weer.

Ik heb een ziggo modem/router.... de WIFI is uitgeschakeld maar heb dus wel een bekabelde router.


Het wanadres van ziggo is 84.28.xx.xxx


Via de lan heb ik een andere router gekoppeld (hier deed mijn ipcam het voorheen op) de router krijgt het adres 192.168.178.10 deze heb ik in de ziggo router ook geforward met poort 80

mijn D-link router genereert het adres 192.168.100 // dit is mijn pc deze is vast aangesloten
verder nog het adres 192.168.102// dit is mijn ip cam

De poort 80 stond nog geforward van voorheen //deze heb ik ook zo laten staan.

mijn dyndns is het volgende http://direp.dyndns.org..... als iemand dit extern intoets krijgt deze geen inlogscherm van de camera te zien.


Mijn dyndns stond op de site van My host service dyndns met de volgende gegevens: direp.dyndns.org    details: 192.168.178.10 de lan naar de d-link router dus....mijn vraag is dit wel correct?


Als ik kijk of poort 80 open is met Portchecker krijg ik netjes te zien dat de poort open is on another device

Toch kan niemand naar mijn inlogscherm?  De reden dat ik het toch met deze tweede router wil doen is dat ik hiermee een beter ontvangst heb.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op juli 08, 2011, 05:18:14 am
Als ik op jouw link klink krijg ik het inlogscherm van de camera te zien.
Of je hebt het al opgelost of er is iets anders aan de hand!
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op juli 08, 2011, 08:57:33 am
Hey hallo,

Bedankt voor je de snelle reactie... dat is echt fijn.

Ik schijn het opgelost te hebben......vreemd vind ik het wel... deze instelling heb ik zeker al vaker gedaan maar dan zonder succes.

Nu werkt de cam en kan ik deze opeens ook lokaal benaderen met het het dyndns adres..... dit ging voorheen alleen maar lokaal met het ip adres van de cam.

Enig idee hoe zoiets nu toch kan?

Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op juli 08, 2011, 19:00:35 pm
Geen flauw idee waarom het nu ineens wel zou werken.
Je zou denken dat het niet kan en dat je toch (per ongeluk) net iets anders hebt gedaan.
Aan de andere kant, het werkt nu, even snel een back-up maken van je instellingen en je zou voorgoed van het probleem af moeten zijn.
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op juli 09, 2011, 10:04:00 am
Wat ik ook nog heb maar weet niet of je er iets van weet. ik heb een D-link  dir-615... ik moet nu dagelijks de router resetten omdat ik geen internetverbinding meer krijg. Als ik de router even van de spanning haal en weer insteek dat komt het gelijk weer goed.

Het vervelende is echter dat dit nu een aantal keren per dag gebeurt. Ik heb niets veranderd aan firewall instellingen of iets dergelijks. Dit doe hij toch al een tijdje maar het wordt steeds erger. Heb de router er nu even tussenuit gehaald.... heb nu dus even geen ip cam maar dit om wat dingen te kunnen uitsluiten.

Voorheen moest ik het ziggo modem eens in de twee maanden resetten. De router kwam toen een enkele keer voor.

Het verhaal als ik boven geschreven heb doet zich nu voor vanaf 23 juni.... de tijd dat ik een nieuw modem van ziggo heb waar dus een router inzit. Het wifi gedeelte van ziggo heb ik uitgezet... en op het modem/router mijn d-link aangesloten. De poorten zijn allemaal geforward..... en de cam deed het zoals je zag. Maar het probleem router is nu erg vervelend. Weet jij wat hieraan te doen is..... is de router geen goede keuze?

Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op juli 09, 2011, 10:53:59 am
Wat betreft de D-link  dir-615 het volgende, er schijnt een firmware update te zijn voor dit probleem die de router zelf niet kan vinden (handig)
Je moet deze zelf downloaden en je router updaten, het is versie 4.11.
http://tinyurl.com/m2hte9
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op juli 09, 2011, 13:39:06 pm
Hey dat is mooi dat wist ik inderdaad ook niet.... kun je me vertellen hoe ik dit moet doen... of kan ik daar totaal niets aan verkeerd doen.

Raak ik zo geen instellingen kwijt en hoe zet ik deze nieuw firmware erop zodat ik dadelijk niet de router om zeep help.

hahaha

Bij voorbaat dank.


Erg fijn dat zo`n forum bestaat trouwens en dat mensen geholpen kunnen worden met zoiets!!
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op juli 09, 2011, 13:47:14 pm
http://www.dlink.co.uk/cs/Satellite?c=TechSupport_C&childpagename=DLinkEurope-NL_BE%2FDLTechFAQ&cid=1197374983231&p=1197318957196&packedargs=locale%3D1195807002105%26packedargs%3DproductId%253D1197319391437&pagename=DLinkEurope-NL_BE%2FDLWrapper&rendermode=previewnoinsite

Beetje lang url maar goed. ;D
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: mitterplars25 op juli 10, 2011, 16:46:24 pm
Hallo,


Nog bedankt voor de link naar de download voor de update van firmware.... ik zelf had deze link nooit gevonden. Had namelijk geprobeerd of deze inderdaad ook te vinden was via mijn router zelf. Helaas, maar zoals je al schreef kon de router de nieuwe firmware zelf niet ophalen. Maar er stond ook een link in mijn router.... dacht volg die ook even maar kwam dan op een hun site uit waar je dan alsnog deze updat niet kon vinden.

Weet niet hoe jij deze precies gevonden hebt.... het probleem van he vaak resetten lijkt hiermee verholpen. Ook fijn om te weten denk ik voor andere D-link dir-615 gebruikers.


Groeten
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: snelrennen op juli 10, 2011, 19:07:11 pm
We houden dit topic nog een paar dagen open voor het geval het toch nog fout mocht gaan, is dat niet zo zetten we hem op opgelost.
In ieder geval mooi dat het bij jouw goed lijkt te gaan ;D

En soms moet je net toevallig iets gelezen hebben om e.e.a. te kunnen combineren, laten we het maar op geluk houden. :o
Titel: Re: Port forwarding probleem.
Bericht door: abec op november 13, 2011, 14:07:36 pm
beste,

alvast badankt voor de eerder verstuurde info, maar zijn er gratis oplossing verkrijgbaar met dyndns.org?
momenteel zou ik dienen te upgraden naar redelijk onbekende en buitenlandse site en ik heb daar niet veel vertrouwen in, maar moet wel zeggen, ik heb hier geen grijns van ervaring mee.

alvast bedankt voor de info

Mvg
Eli