Auteur Topic: Problemen met openzetten van poorten  (gelezen 17822 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

februari 17, 2013, 22:40:02 pm
gelezen 17822 keer

TWSZ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Beste Iedereen,

Ik loop nu al dagen te klooien en hoop hier wat hulp te vinden.

Het zit zo:
 Ik probeer een poort open te zetten voor Bitlord. Het down en uploaden gaat echt ontzettend traag.
 Ik begrijp dat ik een statisch ip adres moet instellen en daar na de poort moet forwarden.
 Ik werk met een asus laptop met Windows 7. Verder heb ik een los modem namelijk een Zyxel P-2602R-D1A.
 Daarnaast een losse router namelijk de Eminent EM4553.
 Ik heb de handleiding door gelopen en diverse ip mogelijkheden gebprobeerd zoals static ip adres en portforwarding.com maar helaas nog niet gelukt.
 Ik heb het idee dat ik in mn modem en in mn router de poort moet forwarden maar weet niet precies hoe?
 In windows gebruik ik de gegevens die ik vind mbv cmd+ ipconfig /all.
 In mijn router en modem staan weer andere ipadressen.
 Ik denk dat ik in mijn modem een poort moet openen voor mijn router, en in mijn router naar mijn laptop, klopt dit?

 Maar goed, u begrijpt ik heb hulp nodig. Kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt, en hoop snel wat te horen.

Vriendelijke groet
Tom
 
 

februari 18, 2013, 04:04:09 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Je moet echt beginnen met een statisch ip adres voor je laptop. Het ip adres dat je kiest moet wel binnen de range van je router passen. Zie daarvoor de handleiding.

Ook is het belangrijk om te weten hoe je netwerk nu is geconfigureerd. Gebruik je de Eminent nu alleen maar als los acces point? Zo ja, heb je deze dan ook als zodanig geconfigureerd?

februari 19, 2013, 20:53:12 pm
Reactie #2

TWSZ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Ten eerste bedankt voor de reactie.

Wat bedoel je precies met geconfigureerd?
De eminent gebruik ik om een draadloos netwerk te maken voor het gebruik de mobile telefoons in huis.
Daarnaast beschikt de eminent over vier Lan aansluitingen. Dus vanaf het modem 1 Lan kabel naar de Eminent(LAn aansluiting 1)
In Lan aansluiting 2 zit de kabel naar de laptop. In aansluiting 3 de kabel naar mn PS3. Dus of ik hem als acces point gebruik weet ik niet. In principe is de laptop bekabeld maar indien nodig kan dit ook draadloos.
Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.

Hoe kan ik controleren of het instellen van het statisch IP goed gelukt is?

Met vriendelijke groet
Tom




februari 20, 2013, 20:23:59 pm
Reactie #3

TWSZ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
Nou ik heb het voor elkaar.Joepie :D :D

Via het forum van portforwarding.com. Daar staat een handleiding over hoe te werk te gaan bij een los modem/router en los router. http://boards.portforward.com/viewtopic.php?f=6&t=158

Ik heb in de Zyxel een default server ingevoerd. Daarna mijn laptop een statisch ip adres gegeven en toen in de eminent de poort geforward.
Ik download nu met een gemiddelde snelheid van 900kb/s.

Bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet

Tom

Snelrennen

Re: Problemen met openzetten van poorten
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2013, 20:23:59 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.