Auteur Topic: Extra parblokken aanmaken  (gelezen 18527 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 20, 2016, 00:21:51 am
gelezen 18527 keer

Jediron

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Probeer met Multipar extra blokken te maken, maar wat ik ook doe als het af is en ze wil gebruiken op de corrupte post, krijg ik steevast de melding "onbruikbaar" te zien in Multipar bij deze bestanden.

De Tutorial is helder maar heeft wel een paar gaten. Als ik een extra parset maak, krijg ik steevast de vraag "wilt u de bestanden overschrijven". Daar word in de Tutorial niets over gezegt. Heb het met ja en nee geprobeerd, beide zonder suc6.

heb het ook getracht met de oude eerste .par bestand (die zonder getallen/blokken) alsook door die te overschrijven met de nieuwe.
In het eerste geval zijn de nieuwe par files onbruikbaar, in het laatste geval de oude par files.

Wat mis ik hier ?

mei 20, 2016, 12:33:14 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Begrijp ik goed dat je voor een corrupte post die je hebt gedownload zelf herstelbestanden probeert te maken? Als het antwoord hier ja op moet ik je teleurstellen, dat zal helaas niet gaan werken.

mei 20, 2016, 23:24:29 pm
Reactie #2

Jediron

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
O Sorry. Nee natuurlijk niet. Heb omdat ik hoorde dat men mijn post niet meer goed kon krijgen de post zelf gedownload en gekeken hoeveel parblokken er nog nodig waren. Heb dat dan ruim genomen en bijv. 1000 blokken extra bijgemaakt.

Probleem was wel, dat ik eerst een exact identieke eerste parset moest aanmaken. Dat lijkt gelukt, maar misschien is dat nu juist het probleem.

Even in volgorde:
1) ik maak post met parset 700 blokken.
2) post en spot deze.
3) na paar dagen veel klachten.
4) post zelf gedownload, en idd kom nogal wat blokken tekort.
5) de parset van die post is zelf ook beschadigd.
6) Maar goed, wat ik begrijp uit de tutorial (word echter net expliciet gemeld) , maak je extra blokken aan met
de orginele parset + orginele bestanden. (de set die je gaat posten zeg maar)
7) Helaas bewaar ik die niet en heb getracht die set te her -creeeren. Dezelfde rar-settings, store met Winrar 100M rar-files, dat was nog het makkelijkst denk ik. Dan de parset, dat waren, gezien de bestandsnamen 1540 blokken. heb dat, met denk ik dezelfde variabelen nagemaakt. Daarna op die set extra parblokken aangemaakt, beginnend met blok 1540.

Nu, dat lijkt toch niet te werken. Als ik die nieuwe bestanden (vanaf 1450 en hoger) bij de corrupte download set; krijg ik steevast die melding als ik multipar start; de oude werken gewoon, de nieuwe worden gezien als "onbruikbaar". Vice Verca, als ik de nieuwe eerste bestand (zonder blokken) over de oude heenschrijf; oude onbruikbaar, nieuwe wel. Met als resultaat dat je nooit kan repareren.

mei 21, 2016, 10:27:48 am
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
In dat geval kun je beter een repost doen.
En als je dit wilt voorkomen kun je beter de bestanden bewaren gedurende de periode dat je het wilt ondersteunen.

Snelrennen

Re: Extra parblokken aanmaken
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2016, 10:27:48 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.