Snelrennen

Synology NAS => Sonarr, SickBeard en SickRage => Topic gestart door: Marijn op januari 30, 2015, 18:53:12 pm

Titel: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 30, 2015, 18:53:12 pm
Hi,
Bedankt voor de super handleidingen hier! Ik heb al een tijdje een Diskstation, maar had nooit allemaal zelf achterhaald dat je er nog zo veel meer mee kunt! Ik heb de handleiding gevolgd om Spotweb, NZBGet, Sickbeard en Couchpotato op mn NAS te installeren.

 Ik krijg echter de volgende error in SIckbeard:

2015-01-30 18:37:26 SEARCHQUEUE-BACKLOG-266091 :: Error loading Spotweb URL: http://192.168.0.108/spotweb/api?apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxeb94&limit=100&t=tvsearch&season=1&rid=33283&maxage=1100&cat=5030%2C5040%2C5020%2C5050%2C5080
2015-01-30 18:37:26 SEARCHQUEUE-BACKLOG-266091 :: No data returned from http://192.168.0.108/spotweb/api?apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxeb94&limit=100&t=tvsearch&season=1&rid=33283&maxage=1100&cat=5030%2C5040%2C5020%2C5050%2C5080

Iemand enig idee wat er fout gaat? Ik heb de api gecontroleerd in Spotweb, die lijkt gewoon goed. Ook heeft Spotweb keurig een update gedraaid en een flinke lijst met titels, als ik handmatig in Spotweb zoek kan ik de aflevering wel vinden.
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op januari 30, 2015, 19:22:50 pm
Krijg je deze foutmelding elke keer of bij sommige zoekopdrachten?
Welke zoekopdracht is het?
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 31, 2015, 12:24:28 pm
Ik krijg deze elke keer, ik heb meerdere zoekopdrachten (series) ingevoerd maar er is nog niets gedownload. Oa Homeland seizoen 4, Marco Polo, Californication seizoen 1. Na wat herstart en check werk heb ik wel couchpotato aan het downloaden gekregen dus het zou ook voor sick beard moeten kunnen werken...

De laatste error van sickbeard is van gisteren, terwijl hij vandaag ongetwijfeld ook searches heeft gedaan. Zou er dan iets met de zoek of kwaliteitsinstellingen zijn, dat hij van al die afleveringen niets kan vinden?
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op januari 31, 2015, 13:48:30 pm
Er is iets mis met je instellingen. Ik heb om te testen even Homeland toegevoegd en even laten zoeken. Aflevering 1, seizoen 4 gewoon gevonden en gedownload. Loop ze nog een keer na en verander wat om te testen!
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 31, 2015, 15:03:52 pm
Ik ben alles na aan het lopen, maar heb geen idee meer waar ik nog zou moeten kijken...
Het gaat volgens mij fout bij de uurlijkse zoekopdracht van sickbeard aan spotweb. Ik heb de kwaliteit van homeland voor de zekerheid op Any gezet, maar dat heeft geen verschil gemaakt. Krijg opnieuw deze error:

2015-01-31 14:30:37 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Spotweb URL: http://192.168.0.108/spotweb/api?apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxeb94&t=tvsearch&cat=5040%2C5030%2C5020%2C5050%2C5080
2015-01-31 14:30:37 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No data returned from http://192.168.0.108/spotweb/api?apikey=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxeb94&t=tvsearch&cat=5040%2C5030%2C5020%2C5050%2C5080

Het adres van spotweb klopt, dit staat ook zo in mn browser en bij de installatie gegevens in DSM.
De API key klopt ook, deze staat in spotweb bij het gebruikersprofiel.
Kan het nog ergens in de NAS of router instellingen zitten?
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op januari 31, 2015, 15:07:58 pm
Waarom laat je Sickbeard om het uur zoeken? Hoe vaak laat je Spotweb updaten?

Zoek eens een aflevering manual met Sickbeard, kijk of je dan wel resultaat hebt.
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 31, 2015, 15:30:19 pm
Hij zoekt automatisch om het uur, dat staat ingesteld volgens de manual dacht ik?
Spotweb update 2x per dag, ook zoals via de manual ingesteld.
Als ik op het vergrootglasje druk achter een aflevering (neem aan dat dit een manual search is) dan gebeurt er niets, er komt een draaien symbool, er die blijft draaien zonder dat er iets gebeurt. Er komt ook geen error bij, hij blijft gewoon zo staan. Als ik dan een minuut of 10 later in het log kijk staat er, niets, geen error maar ook geen gewone actie...?
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op januari 31, 2015, 15:55:16 pm
Hij zoekt automatisch om het uur, dat staat ingesteld volgens de manual dacht ik?

Je hebt gelijk zie ik net. Stom, het heeft natuurlijk geen zin om elk uur te zoeken als Spotweb maar 2 keer per dag update. Als je alleen Spotweb gebruikt moet je dit aanpassen. Zet deze tijd eens op 720 minuten.
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 31, 2015, 16:08:55 pm
Ja dat is waar :-)
Ik heb het aangepast, maar zolang hij de spotweb niet kan vinden gaat het toch niet uitmaken?
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op januari 31, 2015, 16:19:18 pm
En wat gebeurt er als je 192.168.0.108/spotweb/api in je browser opvraagt. Als het goed is zie je dan een xml bestand.
Als dat wel zo is klopt je api key niet.
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 31, 2015, 16:26:08 pm
Ik denk dat je http://192.168.0.108/spotweb/api?t=c bedoelt? Dat had ik al eens ergens anders op een website gevonden. Dan krijg ik een hele lijst XML:
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.
<caps>
<server version="0.1" title="Spotweb" strapline="Spotweb API Index" email="xxx" url="http://192.168.0.108/spotweb/" image="http://192.168.0.108/spotweb/images/spotnet.gif"/>
<limits max="500" default="25"/>
<retention days="1100"/>
<registration available="no" open="no"/>
<searching>
<search available="yes"/>
<tv-search available="yes"/>
<movie-search available="yes"/>
<audio-search available="yes"/>
</searching>
<categories>
<category id="1000" name="Console">
<subcat id="1010" name="NDS"/>
<subcat id="1020" name="PSP"/>
<subcat id="1030" name="Wii"/>
<subcat id="1040" name="Xbox"/>
<subcat id="1050" name="Xbox 360"/>
<subcat id="1080" name="PS3"/>
</category>
<category id="2000" name="Movies">
<subcat id="2030" name="SD"/>
<subcat id="2040" name="HD"/>
<subcat id="2060" name="Sport"/>
</category>
<category id="3000" name="Audio">
<subcat id="3010" name="MP3"/>
<subcat id="3020" name="Video"/>
<subcat id="3040" name="Lossless"/>
</category>
<category id="4000" name="PC">
<subcat id="4030" name="Mac"/>
<subcat id="4040" name="Phone"/>
<subcat id="4050" name="Games"/>
</category>
<category id="5000" name="TV">
<subcat id="5020" name="Foreign"/>
<subcat id="5030" name="SD"/>
<subcat id="5040" name="HD"/>
<subcat id="5050" name="Other"/>
<subcat id="5060" name="Sport"/>
</category>
<category id="6000" name="XXX">
<subcat id="6010" name="DVD"/>
<subcat id="6020" name="WMV"/>
<subcat id="6030" name="XviD"/>
<subcat id="6040" name="x264"/>
</category>
<category id="7000" name="Other">
<subcat id="7020" name="Ebook"/>
</category>
</categories>
</caps>
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op januari 31, 2015, 16:47:25 pm
Schiet me net te binnen, je gebruikt toch niet het admin account in Spotweb met bijbehorende api?
Als dat wel zo is, maak dan een gebruiker aan in Spotweb en gebruik die api key in Sickbeard en overige programma's,
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 31, 2015, 16:57:48 pm
Ik heb een gebruiker aangemaakt (Marijn) en die API gebruik ik ook. Het gekke is, dat Sickbeard niet werkt maar CouchPotato dus wel. Dus het moet specifiek iets zijn tussen Sickbeard en Spotweb...
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op januari 31, 2015, 17:14:36 pm
Ik ga even kijken of ik jouw probleem kan nabootsen. Kom erop terug.
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op januari 31, 2015, 17:24:49 pm
Thanks!! En vooral ook voor de snelle reacties!
Ik ben vanavond niet meer online, maar kon nog wel vinden dat meer mensen dit probleem hebben (gehad?) alleen nooit wat nu de oplossing was...
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op maart 20, 2015, 17:07:38 pm
Ik heb inmiddels sickbeard vervangen door sickrage en nu werkt het wel!
Het enige gekke is dat hij maar erg weinig afleveringen kan vinden. Ik heb de quality al op 'Any' gezet voor meerdere series, en bij de zoekinstellingen heb ik de 'exclude' lijst leeg gemaakt. Is er nog iets anders wat ik kan proberen?
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op maart 20, 2015, 17:49:19 pm
Dan heb je het waarschijnlijk over Nederlandse series?
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: Marijn op maart 20, 2015, 17:52:35 pm
Nee dat is het vreemde!
Game of Thrones, Homeland, Marco Polo, dat soort. Grote populaire series waar zat downloads voor bestaan. Maar SR vind maar af en toe een aflevering, terwijl ik handmatig in spotweb alles kan vinden.
Titel: Re: Geen reactie van Spotweb
Bericht door: snelrennen op maart 20, 2015, 19:01:00 pm
Dat moet toch echt ergens in de instellingen zitten. Ik heb SickRage op dit moment niet draaien, ik gebruik Sonarr (http://www.snelrennen.nl/synology/sonarr/) en die vindt alles van de series die jij opnoemt.