Auteur Topic: downloads spotnet niet compleet  (gelezen 18986 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 20, 2014, 15:38:04 pm
gelezen 18986 keer

mari

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
Ik heb een nieuwe laptop windows 8.1 6GB intern geheugen. kortom een goed ding.
Ik maak sinds kort gebruik van news.ziggo.nl. De downloadsnelheid is voor mij volgende (ik download hoofdzakelijk muziek)

Heb spotnet geinstalleerd. Alles functioneert goed maar bij het openen van de bestanden in de downloadmap zijn 8 van de 10 downloads niet compleet.
Terwijl Spotnet aangeeft dat de download wel compleet is.

In de map staan onder de bestandsnaam rar bestanden en par2 bestanden aan. Bij het openen van de RAR bestanden geeft hij aan "onverwacht einde aan het archief" of "bestand is beschadigd". Met quickpar geprobeerd e.e.a. te verstellen maar een aantal blocks ontbreken. De reacties gevan aan dat anderen hem wel succesvol hebben gedownload.

Een enkele download doet het echter wel goed en zijn compleet. Heel vreemd

Daarna Grabit geinstalleerd, volgens handleiding snelrennen maar hier hetzelfde probleem.

Ik vraag me af of iemand weet wat er aan de hand is.
Ik hoop van harte dat jullie kunnen helpen, ik slaap er erg slecht van :o).

Groet Mari

maart 20, 2014, 15:46:37 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hoi Mari,

Ik ben bang voor je dat dit weer het bekende retentie probleem is met de news server van een provider. Ziggo geeft zelf aan dat deze maximaal 30 dagen is. Even simpel gezegd houd dit dus in dat alles wat ouder is dan 30 dagen in 99,9999% van de gevallen niet meer compleet op de server staat. Dus je moet er snel bij zijn of een abonnement bij een Pay server nemen.

maart 20, 2014, 17:27:27 pm
Reactie #2

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Als er alleen muziek gedownload wordt is downloaden met een torrent ook een uitkomst.

maart 21, 2014, 07:52:59 am
Reactie #3

mari

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
Ik download alleen bestanden die hooguit 1 week oud zijn, dus dat kan het niet zijn. Bestanden die een dag later zijn gepost doen het wel (het zijn er echter niet veel die compleet worden afgeleverd op mijn computer). Bij oudere berichten geeft hij al voor het downloaden aan dat ze te oud zijn. Zou het aan de virusscanner kunnen liggen (McAfee)? Of ligt het aan de newsserver van ziggo. Hebben meer mensen dit probleem met ziggo gehad?

Ik wil graag met spotnet blijven downloaden (voorheen bij KPN nooit problemen gehad)

maart 21, 2014, 10:30:29 am
Reactie #4

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Neem eens een proef abonnement bij een payserver om het verschil te zien. Dat is echt het probleem.

maart 22, 2014, 11:38:24 am
Reactie #5

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Een spot van een week oud kan ook al een jaar gepost zijn.Volg Snelrennen zijn raad maar op.

maart 23, 2014, 12:48:03 pm
Reactie #6

mari

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
Bedankt voor het advies.
Dan moet ik dat maar eens proberen. Alhoewel ik het raar vindt dat collega's van mij wel met spotnet via de newsserver van ziggo kunnen downloaden.

Wat raden jullie mij aan? Ik zoek een betrouwbare maar vooral goedkope payserver, met een proefperiode omdat ik eerst wil kijken of dit inderdaad het probleem is.

maart 23, 2014, 12:50:56 pm
Reactie #7

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik zal een neutraal antwoord geven .Hier heb je een lijst http://www.snelrennen.nl/payservers/#.Uy7KT4Wt_F4

maart 23, 2014, 13:09:28 pm
Reactie #8

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Persoonlijk vast kunnen stellen dat NewsGrabber een goede en betrouwbare is.
€ 2.95 voor 1 week proberen, € 3,95 voor 2 weken.

maart 24, 2014, 18:19:21 pm
Reactie #9

mari

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
Ik heb een proefabonnement op een payserver genomen (Sunnyusenet.com). Hier exact dezelfde problemen als bij ziggo. Het ligt dus niet aan de newsserver lijkt mij. Snap er helemaal niet van. Zijn er nog meer suggesties?

Help me please  :(

maart 24, 2014, 18:26:35 pm
Reactie #10

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Geef eens een link wat je probeert te downloaden dan.

maart 31, 2014, 12:12:05 pm
Reactie #11

mari

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 5
PFFF. Je had toch gelijk, een dag later kon ik bijna alles downloaden. Wat nu de reden is dat ik de 1e dag dezelfde problemen had bij de payserver weet ik niet. Na een mail naar de payserver was het wel opgelost.

Ik heb overigens Ziggo ook nog even gebeld. Zij geven toe dat er problemen zijn met hun news server en proberen het op te lossen. Ze zeggen alleen niet wanneer.

kan nog lang duren dus

maart 31, 2014, 18:36:52 pm
Reactie #12

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Mooi zo, dat het opgelost is bedoel ik dan natuurlijk. Dan gooien we dit topic ook op slot!

Snelrennen

Re: downloads spotnet niet compleet
« Reactie #12 Gepost op: maart 31, 2014, 18:36:52 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.