Auteur Topic: Een uploade "Krukas" werkt niet volgens de Spotnet regels  (gelezen 15212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

april 09, 2014, 20:14:33 pm
gelezen 15212 keer

Willem1949

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
Er is een uploader, die zich "Krukas" noemt. Hij biedt boeken aan, echter is hij/zij niet van plan het op de normale manier te doen. Via omleidingen zou je een e-pub file kunnen downloaden. >:(
Je komt dan, toen ik dat probeerde, op weer een andere site terecht, waar soms een virus of andere rommel op staat.
Hoe is deze "Krukas" tot de "orde " te brengen.??? Het is echt heel vervelend wat hij/zij doet.

april 09, 2014, 20:53:01 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hoi Willem,

Ik heb even gekeken wat je precies bedoelde maar ik kan er geen fout in zien. Sterker, je krijgt gewoon via hideref een nzb ter download aangeboden. Hij waarschuwt in zijn spots bovendien dat je de downloadknop in Spotnet niet moet gebruiken maar de weblink.

Ook zijn er geen negatieve reacties te vinden, alleen maar positieve.

Zou het kunnen zijn dat je per ongeluk een foutje hebt gemaakt en dat je nu denkt dat het door eeb spot / post van Krukas komt?

april 09, 2014, 20:58:54 pm
Reactie #2

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Willem kan jij alleen met spotnet downloaden ,of ook nog met losse nzb bestanden?

april 10, 2014, 17:30:53 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik geloof dat het allemaal wel meevalt gezien het ontbreken van een reactie. Vind ik eigenlijk niet zo netjes als je iemand ergens van beschuldigt en ook niet richting de mensen die je proberen te helpen. ;)

april 10, 2014, 19:43:08 pm
Reactie #4

Willem1949

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
Ik gebruik alleen Spotnet. Verder zou ik niet weten hoe te downloaden. Wat betreft negatieve berichten omtrent "Krukas" zie enkele downloads geleden. Heel veel mensen reageren op het feit dat je de blauwe pijl niet kunt gebruiken.

Ik heb dit ook al aan "Krukas " laten weten via reacties in de download plek.
Ik zou niet weten hoe anders te reageren. Dat men positief reageert komt misschien omdat het lijkt alsof je een boek binnenhaalt. Dit blijkt dan echter een verwijzing te zijn naar iets anders en dat terwijl je juist met de blauwe pijl zo eenvoudig kunt werken.
Tot nu toe heb ik deze omleiding, zoals door Krukas gemaakt wordt, alleen bij epub bestanden gezien en nergens anders.
Het vreemde is dat hij soms wel via de blauwe pijl werkt. Daar ben ik dan ook heel blij om.

april 10, 2014, 20:27:42 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Maar dat heel veel mensen reageren op het feit dat je de "blauwe pijl" niet kunt gebruiken zegt meer over deze mensen dan over de uploader krukas. Ik begrijp dat Spotnet usenet naar de mensen heeft toegebracht die voor deze tijd niet van het bestaan wisten of het te moeilijk of lastig vonden. Daarvoor is hetzelfde gebeurd toen de NZB zijn intrede deed.

Maar net zo als met zoveel dingen veranderen deze in de loop der tijd waardoor spotters en posters hun downloads anders zijn gaan aankondigen of bekendmaken. Het gaat te ver om zaken als de takedown-requests nog een keer te bespreken maar het is wel een van de redenen dat zaken anders "aangekondigd" worden.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, we moeten blij zijn met de posters en spotters die er zijn. En als ze op een andere manier iets aankondigen dan we gewend zijn zal dat ongetwijfeld een reden hebben en moeten wij kijken hoe we wat aan hun aankondiging hebben.

Mijn advies voor iedereen die met dit soort problematiek kampt is om naast spotnet bijvoorbeeld spotlite te installeren met bijvoorbeeld Binreader of SABnzbd ernaast. Is allemaal gratis en kost alleen een klein beetje moeite, interesse en geduld om het ge�nstalleerd en werkend te krijgen.

april 10, 2014, 21:20:31 pm
Reactie #6

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Krukas is een professionele uploader ,en verdiend een medaille ;D.

Vroeger werden ook slimme mensen op de brandstapel gegooid ,omdat ze niet begrepen werden. >:(

Snelrennen

Re: Een uploade "Krukas" werkt niet volgens de Spotnet regels
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2014, 21:20:31 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.