Auteur Topic: Fake spots  (gelezen 16728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 27, 2011, 14:48:38 pm
gelezen 16728 keer

pontjesbaas

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
nu een zooitje fake bestanden erop word niet blij van

september 27, 2011, 15:05:36 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Online
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hallo pontjesbaas,

Om het een beetje overzichtelijk te houden heb ik van je opmerking een nieuw topic gemaakt. Kun je aangeven wat het probleem is behalve de kreet over fake bestanden want hier heb ik er (nog) geen last van.

september 27, 2011, 19:24:31 pm
Reactie #2

pontjesbaas

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
zie bij het bijwerken verschillende films die geeens erop staan maar wat flauwekul.niet 1 maar kreeg zo paar honderd binnen

september 27, 2011, 23:15:35 pm
Reactie #3

26626897

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 93
Er was een een 'spam-aanval' gaande vanaf IP 76.76.106.18. Dit is dezelfde server als van spotplanet.org.

Dit is gedaan via het nieuwe spot systeem van Spotplanet.org.
Er worden maatregelen genomen om dit tegen te gaan en het spotten is niet meer mogelijk.
De spam was door een gebruiker gespot.

SpotLite 1.0.6 is uitgebracht en heeft een extra controle ingeschakeld voor de spots.
Dit bestaat uit het controleren van een code die gemaakt is bij het spotten via Spotnet.
De berekening van de code voorkomt dat een gebruiker snel veel spots kan toevoegen.

september 29, 2011, 19:48:10 pm
Reactie #4

bjorn35

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 25
Ik heb hier dus ook last van gehad,lijkt over te zijn nu,had opeens mijn hele spotnet database vollopen met fake posts,inderdaad een paar honderd als het er geen duizend of nog meer waren.
Sinds die grap functioneert mijn spotnet niet meer naar behoren,blijft continu vast hangen en reageerd niet meer,dus grote kans dat er een vet virus meegekomen is.
Ik vraag me af of dit niet voorkomen had kunnen worden,want ik vind het toezicht op Spotnet een beetje slapjes,want het gebeurt regelmatig dat er of fake gepost word,of er word iets gepost onder een bepaalde noemer en het is heel iets anders,ik vind dat daar beter toezicht op moet komen op zulke fratsen,net zoals die grap van de afgelopen dagen met die fake shit posts.
Dat was op FTD toch ietsje beter geregeld om het maar zacht uit te drukken.

Verder heb ik nog een vraag,wanneer word het mogelijk om een watchlist samen te stellen binnen Spotnet?
Wanneer functioneren filters nu eens eindelijk naar behoren?
Ik heb een filter aangemaakt met bepaalde criteria zoals bijvoorbeeld alleen films met NL subs,dan krijg ik nog heel erg vaak films binnen dat filter zonder NL subs,wat ik zelf erg irritant vind.

Dat waren zomaar even wat vragen in het rond,zou leuk zijn als ze beantwoord worden.

Cheers.

september 29, 2011, 20:30:57 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Online
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hallo Blorn35,

Wat een problemen ineens. Welke versie van Spotnet gebruik je? Als je probleem is ontstaan voordat de laatste versie (1.7.6) uitgekomen is raad ik je aan om je oude versie compleet te verwijderen incluis de verborgen map in c:/progrramdate/spotnet/
Schone install lost het probleem met de fake spots in ieder geval op.

Je overige vragen, een watchlist functie voor Spotnet, daar is een toevoeging voor.
De filters werken op zich wel correct, je bent ook afhankelijk van de info die de poster /spotter meegeeft.

september 29, 2011, 21:08:08 pm
Reactie #6

26626897

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 93
Het probleem van de fake spots is voor het moment opgelost.
Er is een oplossing voor het verwijderen van deze spots. Zie o.a. spot-net.nl
Het is niet mogelijk om uitvoerbare bestanden te downloaden/installeren bij het bijwerken van de spots/database.
Er kan dus geen virus meekomen. Dit kan wel met het installeren van iets dat gespot is via Spotnet.
Dit is een risico van het gebruik van usenet. Bestanden dus altijd scannen voor installatie/uitvoeren.

De database word bijgewerkt via de ingestelde usenet server.

Er is moderatie achteraf. Spots die niet goed zijn kunnen gemeld worden.

Spotnet is niet FTD en beide werken anders.
Spotnet zal nooit als FTD worden en dat is ook niet de bedoeling van Spotnet.

Vraag over watchlist: Kan via gexa. Het is onbekend of dit word toegevoegd in Spotnet.
Vraag over filters: Maak een bugmelding ticket op spot-net.nl in de bugtracker als deze nog niet bestaat.
Vraag over filter met nl subs ingesteld en toch tonen zonder nl subs: Maak een bugmelding ticket op spot-net.nl in de bugtracker als deze nog niet bestaat.
Voordeel is dat de bugmeldingen overzichtelijk worden weergegeven.

Als Spotnet niet bevalt zijn er andere mogelijkheden om de spots toegevoegd via Spotnet te kunnen zien.
Bijvoorbeeld SpotGrit, SpotLite, SpotWeb, Spotplanet, Spotnetweb,

oktober 07, 2011, 09:28:19 am
Reactie #7

bjorn35

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 25
Ik heb nooit gezegd dat Spotnet een slecht programma is,ik wil alleen maar aanduiden dat er nog wel wat verbetering mogelijk is voor  het programma om het nog beter te maken dan het al is,zie het als opbouwende kritiek.
Ik ben enorm blij dat jullie een programma als Spotnet hebben uitgebracht en ik gebruik het haast elke dag,dus bedankt daarvoor. ;)

Snelrennen

Re: Fake spots
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2011, 09:28:19 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.