Auteur Topic: SABnzbd  (gelezen 63696 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

december 27, 2012, 17:25:47 pm
gelezen 63696 keer

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
Hallo, ik heb gisteren spotnet gedownload en newsgrabber maar ik kan maar niet gaan downloaden. Er blijft komen fout tijdens het starten van SABnzbd. Ik heb al tig keer alles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar deze melding blijft komen. Ik heb ook hier op het forum al dit onderwerp gelezen maar het heeft me nog niet geholpen. Andere mensen die ik ken en die ook spotnet hebben klikken gewoon op een film, muziek of wat ook en het downloaden begint. Wat doe ik fout, of mis ik ergens iets??

december 27, 2012, 17:31:41 pm
Reactie #1

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
oh nu ging ik nog eens proberen en nu kwam er kan geen verbinding met externe server maken

december 27, 2012, 18:01:45 pm
Reactie #2

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Heb je SABnzb al is handmatig geopend ,want dan komt er een wizzard met instellingen die wel is conflicten kunnen geven.

december 27, 2012, 18:20:51 pm
Reactie #3

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
hoe moet ik dit doen?

december 27, 2012, 18:39:33 pm
Reactie #4

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Zou je om te beginnen eens willen aangeven wat je tot op heden gedaan hebt en wat er niet wil lukken, en dan met de daar bij behorende foutmeldingen. Dan kunnen we je een beetje gericht helpen.

december 27, 2012, 19:27:49 pm
Reactie #5

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
ik heb eerst een account aangemaakt bij newsgrabber en daarna spotnet gedownload. Toen kreeg ik eerst een melding fout tijdens het starten van SABnzbd: bekijk de logfile. Ik heb geen idee wat ik dan moet doen dus heb ik wat gegoogled en kwam ik ergens terecht dat ik eerst problemen op moest lossen die op de computer zaten maar daar moest je voor betalen dus dat heb ik niet gedaan. Toen heb ik spotnet verwijderd en opnieuw gedownload en toen kreeg ik weer steeds een melding kan geen verbinding met externe server maken. Toen heb ik SABnzbd gedownload want na een hoop zoeken kreeg ik die tip maar ook nu komt er een melding kan geen verbinding met externe server maken.

december 27, 2012, 19:37:43 pm
Reactie #6

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Probeer het volgende eens:
Verwijder spotnet compleet, dus ook de spotnet map in de map Programdata/spotnet. Als je niet weet hoe je verborgen mappen zichtbaar kunt maken kijk je even op http://www.snelrennen.nl/spotnet/faq.php.
Download de laatste versie van spotnet en installeer deze, geef de gegevens van newsgrabber op de juiste manier in. Neem desnoods de handleiding op http://www.snelrennen.nl/spotnet/ nog een keer door en leg deze ernaast.

Zo zou het moeten lukken.

december 27, 2012, 19:42:31 pm
Reactie #7

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
oke bedankt alvast, ik ga het stap voor stap proberen

december 27, 2012, 20:02:09 pm
Reactie #8

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
En als het ergens vastloopt of misgaat even dat zo goed mogelijk beschrijven met de genoemde foutmeldingen.

december 27, 2012, 20:18:59 pm
Reactie #9

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
ik probeer nu spotnet te verwijderen en dat lukt deels. Sommige bestanden kan ik niet verwijderen. Dan krijg ik een melding toegang tot doelmap geweigerd. U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.
Als ik die verborgen mappen wil weergeven moet ik naar

 Windows Vista: Ga naar start en klik op het Configuratiescherm. Ga dan naar "Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen" en klik op Mapopties. Klik in het nieuwe venster op Weergave en zoek in het lijstje de optie op "Verborgen bestanden en mappen". Klik op "Verborgen bestanden en mappen weergeven" en druk op OK. Alle verborgen bestanden en mappen zijn nu zichtbaar.

ik kan die vormgeving aan persoonlijke voorkeus aanpassen al niet vinden

december 27, 2012, 20:25:57 pm
Reactie #10

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
ik heb nu die verborgen map toch zichtbaar gekregen door te doen wat er bij windows xp stond beschreven en dat ging dus wel. maar ik kan die map nog steeds niet wissen. dan krijg ik: de bewerking kan niet worden voltooid omdat de map in een ander programma is geopend. Sluit de map en probeer het opnieuw

december 27, 2012, 20:40:18 pm
Reactie #11

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Heb je nu een xp, vista of win7 pc? Heb je Spotnet verwijderd of gedeinstalleerd?

Start pc maar even opnieuw op, is denk ik het makkelijkste voor je.

december 27, 2012, 20:44:29 pm
Reactie #12

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
het klinkt wel heel dom maar volgens mij heb ik vista en niet xp maar goed ik heb inderdaad opnieuw opgestart en kon toen die verborgen map wel verwijderen. Ik ben nu spotnet opnieuw aan het installeren.

december 27, 2012, 20:49:15 pm
Reactie #13

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Het is best wel handig om te weten welk OS je op je pc hebt staan als je met dit soort zaken aan de gang gaat, anders kunnen degene die je proberen te helpen ook op het verkeerde been gezet worden en je compleet verkeerde adviezen geven.

Maar je bent aan het installeren dus we horen zo wel of het wil werken.

december 27, 2012, 20:49:31 pm
Reactie #14

maris42

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 17
spotnet opnieuw gedownload en dan klik ik op een boek, klik op de download knop, dan komt er even zo'n balk waarop staat start download met zo'n groen vlakje en dan komt er weer fout tijdens het starten van SABnzbd, bekijk de logfile

Snelrennen

Re: SABnzbd
« Reactie #14 Gepost op: december 27, 2012, 20:49:31 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.