Auteur Topic: spotnet gaat langzamer en downloads mislukken vaker....  (gelezen 38897 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

januari 16, 2013, 17:21:27 pm
Reactie #15

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

januari 16, 2013, 17:25:58 pm
Reactie #16

muhrenroy

  • ***
  • Information Man Offline
  • Full Member
  • Berichten: 44
oke bedankt ik zal er naar gaan kijken

februari 02, 2013, 05:24:22 am
Reactie #17

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik ben bang van niet ,we moeten in de tegenaanval door anders posten en spotten.

Hier wat tips:

1 De beste oplossing is CocuhPotato en Sickbeard elke 15 minuten laten kijken of er wat nieuws uit is. Ik heb er nu zelf geen last meer van. Echter als mijn pc een dag uit staat heb ik er veel last van.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 Andere manier van zoeken gebruiken
Handmatig zoeken op nzbindex.com of binsearch.com  naar scene releases heeft vaak geen nut. Want juist deze downloads zijn vaak al verwijdert. Wat je wel kan proberen is door bijvoorbeeld te zoeken met het programma SpotNet of Spotweb. Als de spotter vreemde namen heeft gebruikt voor zijn uploads Is de kans kleiner dat deze  all verwijdert zijn. Echter als deze upload ook aangemeld is op een bekende website zo als bijvoorbeeld nzbsrus.com heb je grote kans dat ook deze upload al is verwijdert. Dit omdat de DMCA verzoeken hoogstwaarschijnlijk automatisch gedaan worden met behulp van deze websites.

Hier nog een aanvulling van Coralsnake:

Downloaden en uploaden op Usenet zonder problemen met DMCA

Het probleem
------------
Steeds meer mensen ondervinden problemen met het downloaden vanuit Usenet (de nieuwsgroepen).


De oorzaak
----------
De oorzaak is dat bestanden verwijderd zijn door de Usenet provider.
Steeds meer Usenet providers halen bestanden weg van hun servers omdat ze een z.g.n DMCA verzoek hebben gekregen.
Een korte duidelijke uitleg kun je vinden op http://www.nzbusenet.com/usenet-dmca-problemen/


Downloaden is NIET verboden
---------------------------
Zoals bijna iedereen weet is het in Nederland wettelijk toegestaan om muziek, series en films te downloaden, ookal is het auteursrechtelijk beschermd materiaal.
(Software downloaden mag, maar gebruiken zonder toestemming van de rechthebbende is verboden.)
Usenet-providers zullen dan ook niets doen om dit tegen te gaan. Hieraan ontlenen ze hun bestaansrecht.


Uploaden (van auteursrechtelijk beschermd materiaal) IS verboden
----------------------------------------------------------------
Usenet-providers willen hier niets tegen doen, maar worden gedwongen om auteursrechtelijk beschermd materiaal te verwijderen.


De oplossing
------------
De oplossing moet dus gezocht worden in het camoufleren van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Simpel rare willekeurige namen gebruiken zouden dit (in eerste instantie) kunnen oplossen,
Maar hoe weten de meeste gebruikers dan wat ze moeten downloaden? Daar is een simpele oplossing voor.en belangrijk...

*** Je hebt alleen QuickPar nodig. Speciale software installeren is NIET nodig! ***



Instructies voor uploaders
==========================

- Archiveer je bestanden met Rar of WinRar, zoals je al deed.

- Maak de PAR- en PAR2-bestanden aan zoals je al deed (bijvoorbeeld in Yenc PowerPost).

- Geef alle bestanden een willekeurige unieke naam, maar verander de extensies niet. (Dus ook de PAR- en PAR2-bestanden hernoemen).

Het is belangrijk dat de bestandsnamen wel uniek zijn. Het beste is het als er GUID's gebruikt worden.
Voor het maken van GUID's kun je terecht op bijvoorbeeld http://www.guidgen.com (Er zijn er velen.) Als ik tijd heb maak ik er een programmaatje voor.

Bijvoorbeeld: ArrowS01E12720pHDTVX264-DIMENSION.part02.rar wordt 5BD86692-A2FA-4FE2-89E3-A80152DFE471.rar

- Maak een nzb-bestand van deze bestanden, ook met een vreemde naam zoals je al deed (bijvoorbeeld in Yenc PowerPost)

- Upload de bestanden (bijvoorbeeld in Yenc PowerPost). En geef het onderwerp bij voorkeur een rare naam.

- Meld de spot (bijvoorbeeld op SpotNet)

Wanneer de bestanden gedownload zijn, kunnen ze gerepareerd worden met QuickPar, zullen de standen hun oorspronkelijke naam weer terugkrijgen
en kunnen ze gewoon uitgepakt worden. Dit is de magie en er is dus geen speciale software nodig!!!



Instructies voor downloaders
============================.

Installeer QuickPar en assccieer (koppel) PAR en PAR2-bestanden met QuickPar. Dit hoeft natuurlijk maar 1 keer.

- Gewoon de download starten zoals je altijd gedaan hebt. Ga naar de map waar de gedownloade bestanden staan.en dubbelklik op een PAR- of een PAR2-bestand.
De rar-bestanden zullen allemaal hernoemd worden naar de juiste bestandsnamen. Nu kun je ze uitpakken...


Snelrennen

Re: spotnet gaat langzamer en downloads mislukken vaker....
« Reactie #17 Gepost op: februari 02, 2013, 05:24:22 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.