Auteur Topic: Spotnet of SABnzbd probleem  (gelezen 12997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

november 29, 2013, 07:55:20 am
gelezen 12997 keer

HarryX

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Dag,

Ik ben nieuw in dit forum. Mocht ik mijn vraag niet het juiste forumonderdeel geplaatst hebben dan bij voorbaat mijn excuses. Ik maak gebruik van Spotnet. Als newsreader gebruik ik SABnzbd. Dit programma draait op de achtergrond mee als ik iets download. Ik maak geen gebruik van een pay-server.  Ik heb het volgende probleem:
het gebeurt regelmatig dat als ik iets via Spotnet download dat ik achteraf vanuit SABnzbd de volgende boodschap krijg " uitpakken mislukt,CRC fout". Uit de detailinformatie van SABnzbd begrijp ik dat er een aantal "articles" in de download ontbreken en dus ook niet in de PAR2-bestanden zitten. Het gaat niet altijd fout (50/50) en het probleem doet zich voor bij alle soorten bestanden (bluray, dvd, epub). Wel lijkt het zo te zijn dat hoe groter het bestand qua omvang is des te groter te kans op fouten is. Wie heeft er voor mij een advies hoe dit probleem op te lossen? Ik heb al de nodige handleidingen op Usenet gelezen maar daar staat zoveel informatie dat het lastig voor me is om te bepalen wat de eerste stap zou moeten bij het oplossen van mijn probleem. Dus, wie kan mij (op weg) helpen?

november 29, 2013, 09:49:23 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hallo Harry,

Ik ben bang dat jouw probleem niet op te lossen is zonder payserver. Het probleem is waarschijnlijk gewoon dat de wat oudere posts niet meer compleet op de server van je provider te vinden zijn, deze heeft waarschijnlijk een retentie van 1 of een paar dagen. De keren dat het wel lukt gaat het om nieuwe posts.

Wil je optimaal gebruik maken is een pay server nodig.

november 29, 2013, 12:58:11 pm
Reactie #2

HarryX

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Dag Hero member,

Bedankt voor je reactie. Toch nog een vraagje: voor mijn gevoel ben ik er altijd als de kippen bij als er een nieuwe spot op Spotnet verschijnt (ik check dat meerdere keren per dag). Zit er soms tijdsverschil tussen het moment waarop een item op Spotnet beschikbaar komt en het moment dat het item op een nieuwsserver wordt gezet?

mvg

Harry

november 29, 2013, 14:59:11 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dat hangt ervan af of de poster zijn eigen posts aanmeld op spotnet. Dan loopt dat wel aardig gelijk. Als er iemand is die alleen spot (grof gezegd aanmelden wat met tegenkomt) kan er tijdverschil tussen zitten maar dat lijkt me logisch.

november 29, 2013, 21:17:10 pm
Reactie #4

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Met spotlite word je verwezen naar een index pagina ,en kan je precies zien hoe oud een post is.

Snelrennen

Re: Spotnet of SABnzbd probleem
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2013, 21:17:10 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.