Auteur Topic: Sunnynet veranderd database content  (gelezen 37499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 08, 2016, 14:13:30 pm
gelezen 37499 keer

Thomas

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 52
Ik download mijn headers voor mijn spotweb installatie altijd op mijn synology met SpotWeb.
Nu heb ik mijn SunnyNet usenet account verlengd en kan ik niet meer ophalen.
Een email naar de helpdesk van SunnyNet die overigens heel snel reageerd levert onderstaand teleurstellend antwoord op

Geachte klant,

We hebben onze service verbeterd sinds u zich voor het laatst hebt aangemeld. Wij hebben de zogenaamde article numbering gewijzigd; oude en niet-werkende headers hersteld en enkele nummers die ontbraken, toegevoegd. Dankzij deze verbetering kunt u meer header-informatie over alle artikelen bekijken. Hieronder leest u de antwoorden op veelgestelde vragen.


Veelgestelde vragen:

Wat betekent dit voor mij?

Het kan zijn dat u niets merkt, behalve dat u meer header-informatie over artikelen krijgt te zien. Afhankelijk van welk nieuwsprogramma u gebruikt, moet u dit mogelijk wel bijwerken.

Waarom kan ik niets downloaden?

Het kan zijn dat u een beschadigd profiel hebt. Het is ook mogelijk dat u uw nieuwsgroep moet verwijderen en u opnieuw moet abonneren op uw nieuwsgroep. Gebruik de instructies die hieronder per newsclient worden aangegeven, om problemen in verband met de nieuwe headers op te lossen.


Volgt u alstublieft de instructies voor uw newsclient in deze mail, om eventuele problemen te verhelpen:

• Spotnet
De database moet opnieuw worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken. Verwijder Spotnet via de optie Verwijderen/wijzigen in het Configuratiescherm van Windows. Download en installeer de nieuwste versie van www.spot-net.nl.

Als u vervolgens nog steeds problemen ondervind, raden wij u aan te updaten naar SpotNet2 en de database te herstellen. Volg daarvoor onderstaande instructies:
Verwijder de huidige SpotNet van uw computer via het configuratiescherm Download SpotNet versie 2 van de volgende pagina: http://www.spot-net.nl/about/ Installeer SpotNet 2 Zodra u SpotNet 2 heeft geinstalleerd en opgestart voert u uw accountgegevens. Controleer nu of er nieuwe spots verschijnen en het programm naar behoren werkt. Is dit niet het geval? Volg dan onderstaande instructies:
Klik op 'Bewerken'
Klik op 'Instellingen'
Klik op 'Database bestanden opnieuw creeeren'
Spotnet zal nu de volledige database met spots verwijderen, en vervolgens opnieuw ophalen. Hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn.

• GrabIt
Groepen waarop u bent gesubscribed in GrabIt dient u te updaten. Klik mt de rechtermuisknop op de groepnaam aan de linkerkant in GrabIt, en selecteer 'Full Update'.

• SpotLite
Om SpotLite weer te laten functioneren klikt u op 'Opties' en vervolgens 'Headers verwijderen en opnieuw downloaden'.

• Newsleecher
Er zijn geen problemen met deze nieuwslezer geconstateerd, maar als u wel een probleem ervaart, klikt u met de rechtermuisknop op het programma en selecteert u 'Wipe Group Cache'. Download vervolgens de nieuwe headers.

• Newsbin Pro
Gebruik de volgende methode om alle headers die u eerder hebt gedownload, te behouden:
Selecteer met ctrl-a alle groepen in de lijst met groepen waarop u een abonnement hebt.
Klik met de rechtermuisknop op het programma en selecteer 'Post Storage' en vervolgens 'Use Download Age'.
Stel onder Options/Setup de Download Age in op 10.
Werk de headers normaal bij.
• XNews
Oude headers worden niet geladen als de eigenlijke tekst (body) niet is gedownload. Los dit probleem met de volgende methode op:
Klik op Group > Refresh Headers Special.
Selecteer het hele bereik.
Selecteer 'Retrieve and Include read articles'.
Klik op OK
• News Rover
Oude headers worden niet geladen als de eigenlijke tekst (body) niet is gedownload. Oplossing: klik met de rechtermuisknop op Newsgroup en selecteer 're-download list of available messages'.

• Unison
Klik met de rechtermuisknop op Newsgroup en klik vervolgens op 'reset newsgroup'.

• Thunderbird/Outlook Express/Windows Mail Verwijder (unscubscribe) de nieuwsgroep en voeg deze nieuwsgroep weer toe.

Met vriendelijke groeten,

--
☀ Sunny Usenet Support


Weet iemand hoe dit allemaal moet bij SpotWeb?
Ik kan natuurlijk in de MariaDb mijn database weggooien maar ik denk dat er dan meer verdwenen is dan alleen de content.
En dan natuurlijk hoe maak ik de database weer aan.

Alvast bedankt!

september 08, 2016, 16:28:24 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Spotweb de-installeren, database verwijderen en Spotweb weer installeren een optie?

september 08, 2016, 16:41:29 pm
Reactie #2

Thomas

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 52
Ik had gehoopt op iets van backup en restore zodat ik niet weer de hele config van spotweb door moet.

september 08, 2016, 18:11:27 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Als je dat al eens hebt gedaan stelt het toch niet zoveel voor! ;D

september 08, 2016, 19:27:40 pm
Reactie #4

Thomas

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 52
True, gaan we dan maar weer.

september 08, 2016, 19:34:01 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Laat even weten of het opgelost is hiermee  :D

september 08, 2016, 19:41:35 pm
Reactie #6

Thomas

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 52
Zal ik doen, zal wel even duren, eerst vakantie :)

september 06, 2017, 12:10:29 pm
Reactie #7

Angelian

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 3
thanks for your sharing, it helps me lot.i like this.

september 14, 2017, 05:13:41 am
Reactie #8

Monringstar

  • หวยล่าสุด
  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 1
Where can I find more information?

Snelrennen

Re: Sunnynet veranderd database content
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2017, 05:13:41 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.