Auteur Topic: array to string error bij opstarten spotweb  (gelezen 15157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 10, 2018, 23:55:50 pm
gelezen 15157 keer

MadihaJ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
Ik heb op mijn nieuwe NAS DS918+ spotweb geïnstalleerd, alles werkte vanop 1 pc (laptop), vanop mijn vaste pc, ipad, iphone kreeg ik altijd een foutmelding bij het opstarten. Plots kreeg ik vandaag dezelfde melding vanop de laptop.7

Ik heb spotweb al opnieuw geïnstalleerd, niet zonder moeite want het lukt niet meer om spotweb vanuit de repository te downloaden, het lukte uiteindelijk met een oudere versie via handmatige installatie.

Het probleem is echter niet opgelost, dezelfde foutmelding verschijnt nog altijd,wat kan ik doen om het probleem op te lossen
Ik heb al gezocht en meestal geraakt het opgelost door het opnieuw installeren van spotweb, deze keer niet echter

de foutmelding die verschijnt na server/spotweb server/spotweb/install geeft geen foutmeldingen

Notice: Array to string conversion in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Array to string conversion in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Array to string conversion in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/SpotSecurity.php on line 140 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 138 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 70 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 62 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 63 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 72 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 371 Fatal error: Class 'SpotTemplateHelper_' not found in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_Abs.php on line 94

mei 11, 2018, 18:32:59 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Kijk eens wat je retentie is en dan waar je deze in Spotweb op hebt ingesteld!

mei 13, 2018, 01:18:07 am
Reactie #2

MadihaJ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
dat kan ik niet nakijken want spotweb wil niet meer starten, zelfs als ik de dbsettings file verwijder en opnieuw aanmaak.
De retentie stond ingesteld op het maximum van de payserver (astraweb-3000), maar het heeft wel allemaal gewerkt en plots niet meer terwijl er helemaal niks veranderd is, zelfs geen nieuwe apps ge?nstalleerd.
 
Ik krijg zelfs de laatste versie van spotweb niet meer geInstalleerd via het package center, ik krijg wel de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is, ik kan vervolgens klikken op download maar na enige tijd verschijnt de melding kan spotweb niet downloaden ..

mei 13, 2018, 07:35:44 am
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dan moet je Spotweb verwijderen en ook de database verwijderen. Waarschijnlijk kun je dan wel opnieuw installeren.

mei 13, 2018, 15:34:37 pm
Reactie #4

MadihaJ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
Spotweb opniew installeren en de database verwijderen is het eerste dat ik geprobeerd heb, het heeft geen enkel effect

Ik heb ondertussen alle applicaties opnieuw verwijderd en alles opnieuw ge?nstalleerd, het heeft allemaal geen effect.
Dezelfde foutmelding blijft verschijnen:

Notice: Array to string conversion in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Array to string conversion in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Array to string conversion in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo.php on line 57 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/SpotSecurity.php on line 140 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 138 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 70 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 62 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 63 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 72 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 371 Fatal error: Class 'SpotTemplateHelper_' not found in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_Abs.php on line 94


Als ik via putty een retrieve wil uitvoeren met commando /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php verschijnt de volgende foutmelding met commando

PHP Fatal error:  Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/w                                                                                                                     eb/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/sp                                                                                                                     otweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Ik stel wel vast dat de foutmelding ook verwijst naar die dbeng_pdo net zoals in de eerste foutmelding, geen idee wat dat wil zeggen

Wat ik ook probeer het is met geen stokken aan de praat te krijgen, en het bizarre is het heeft allemaal gewerkt tot het zonder enige aanleiding niet meer werkte

mei 13, 2018, 17:40:56 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
En als je deze regel    usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php    eens probeert met Putty!

mei 13, 2018, 23:33:34 pm
Reactie #6

MadihaJ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
dat had ik ook al geprobeerd, zelfde resultaat

$ usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
PHP Fatal error:  Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

mei 14, 2018, 09:34:03 am
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ga eens naar /volume1/@appstore/MariaDB/etc/mysql/my.cnf en verander nnodb_buffer_pool_size van 16 naar 512MB

mei 15, 2018, 23:02:50 pm
Reactie #8

MadihaJ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
ik krijg het bestand niet aangepast, het is te zeggen na het bewaren krijg ik de melding permission denied, blijkbaar niet genoeg rechten, nochtans aangelogd via WIN SCP met admin account of gebruiker behorend tot de groep administrators

Ook via Putty geprobeerd door sudo of su voor accountname te zetten maar dan geraak ik zelfs niet aangelogd

mei 17, 2018, 00:14:00 am
Reactie #9

MadihaJ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
Het is me uiteindelijk gelukt om het bestand aan te passen via de Terminal en VI

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=116102&start=75

Helaas geen verschil, foutmelding blijft

mei 17, 2018, 06:30:20 am
Reactie #10

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
NAS wel opnieuw opgestart na aanpassing?

mei 18, 2018, 23:48:05 pm
Reactie #11

MadihaJ

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 7
yep, net nog eens gedaan voor alle zekerheid, geen verandering, foutmelding blijft

mei 20, 2018, 07:14:15 am
Reactie #12

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
En als je dit commando eens uitvoert?
 /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/bin/upgrade-db.php

juli 14, 2018, 08:04:34 am
Reactie #13

Wrawra

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 1
@MadihaJ,

heb je dit uiteindelijk op weten te lossen? Ik heb hetzelfde probleem :-(

Snelrennen

Re: array to string error bij opstarten spotweb
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2018, 08:04:34 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.