Auteur Topic: Cronjob ??  (gelezen 18617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

februari 05, 2016, 09:40:42 am
gelezen 18617 keer

johanc69

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Hallo,

ik heb de (uiterst gedetailleerde trouwens) uitleg gevolgd. Ik zit echter vast op het gedeelte met de updates.
Ik heb via taakplanner een eerste update-opdracht aangemaakt en laten uitvoeren.
Nu vroeg ik me af: kan ik ergens 'zien' dat deze opdracht wordt uitgevoerd ? Of moet ik gewoonweg (enkele uren) wachten en vervolgens spotweb openen ?
Ook zie ik meermaals in topics staan 'cronjob'. Waar vind ik dit ? Misschien een stomme vraag maar ben nog beginneling in deze materie.
Ik kan niet wachten om de verdere stappen uit te voeren dus alle hulp is welkom.

Johan

februari 05, 2016, 19:11:36 pm
Reactie #1

johanc69

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
OK.
Heb die cronjob editor gevonden in package center.

Ga die dadelijk eens nader bekijken.

Is het normaal dat het ophalen een hele nacht kan duren ? Na de eerste maal kreeg ik ook allemaal oude posts (2 j en 10 maanden). Ik heb nu nog eens ophalen geklikt en na een uurtje heb ik op een knop (divx) geklikt. De posts waren toen aangepast naar 2j en 8 maanden.
Kan ik dan beter ophalen klikken en de server een hele nacht laten ophalen ? Of mindert ie dan opnieuw maar met 2 maanden ?

februari 05, 2016, 19:43:11 pm
Reactie #2

johanc69

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Ik heb een opdracht toegevoegd aan cronjob editor (zie onderste regel in screenshot).
Is dit wat je bedoelt in een ander topic ? Ik heb deze nu ingesteld op dagelijks, elk uur op 32 minuten. Dien ik dit misschien aan te passen naar 2 uren ?

februari 05, 2016, 19:47:27 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Het hele cronjob editor hebben we uit de aangepaste handleiding gehaald omdat het eigenlijk onnodig is. Als je gewoon de handleiding volgt zoals die nu is moet het geen probleem meer zijn. Goed lezen en pas na de eerste update de taakplanner instellen voor de dagelijkse update.

februari 05, 2016, 22:43:06 pm
Reactie #4

johanc69

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Kan dat dan meer dan 12 uren duren vooraleer die eerste update gedaan is ? want ik heb eerder op ophalen geklikt.
Ik heb taakplanner nu ingesteld op dagelijks en dan 1 uur gekozen.
Moet ik trouwens spotweb actief laten om deze update uit te voeren of doet de nas dat ook als de pc uit is (nas staat 24/24 aan) ?

februari 06, 2016, 05:20:31 am
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Je maakt eerst een taak aan voor de eerste Spotweb update en die pas je aan naar dagelijks als Spotweb voor de eerste maal is geupdate.

Je kan je PC rustig uitzetten.

februari 06, 2016, 12:44:32 pm
Reactie #6

johanc69

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Intussen zit ik aan 10 maanden dus dit deel zal uiteindelijk wel in orde komen denk ik. Nog een nachtje wachten lol

februari 06, 2016, 14:04:02 pm
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Je moet er wat voor over hebben zal ik maar zeggen ;D ;D

Snelrennen

Re: Cronjob ??
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2016, 14:04:02 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.