Auteur Topic: sh /usr/local/bin/php56:not found.  (gelezen 11140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 27, 2016, 14:22:49 pm
gelezen 11140 keer

Thomas

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 52
Hi,

Ik heb volgens http://xpenology.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=5255&start=10 een xpenology box geinstalleerd. Het OS werkt perfect en ik ben begonnen met de handleiding om alles te installeren en inmiddels bij SpotWeb aangekomen. Installatie van SpotWeb is goed verlopen en ik heb geen afwijkende dingen gezien totdat ik aankwam bij het retrieve punt.

Vanaf de console van de machine heb ik onderstaand commando ingevuld
 /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php >/tmp/spotweb.log 2>&1

Vervolgens naar de logfile gebladerd om te kijken hoe het gaat en dan zie ik onderstaande melding.
-sh /usr/local/bin/php56:not found

Als ik met WinScp inlog als root en naar /usr/local blader kan ik geen map bin zien. Daar zal dus mijn probleem liggen.
Ik heb alle apps geinstalleerd op volume1 en daar staat het ook niet tussen.

Ik heb echter wel een vermoeden. Ik heb volgens de installatie handleiding van Xpenology de bootdrive verborgen.
2. Modify IMG file to prevent boot drive from showing up in DSM
- Start up WinImage
- File → Open, Select “XPEnoboot_DS3615xs_5.1-5022.2.img”
- Extract “syslinux.cfg” to your desktop
- Open “syslinux.cfg” that you just extracted, with Notepad++
- Add “rmmod=ata_piix” (without quotes) to the end of the lines that start with “APPEND”
- Save this modified “syslinux.cfg” file and “Inject” it back to the img file using WinImage (overwrite)
- Save Current Image before you exit WinImage

Kan iemand bevestigen dat het werkelijk op de bootdrive staat of heb ik een ander probleem?

Alvast bedankt!

mei 27, 2016, 15:35:00 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Pffff, ik ben totaal niet bekend met xpenology. Kan er daardoor niet echt een zinnig antwoord op geven. Kunnen ze op het xpenology hier niet een goed antwoord op geven?

En dan voor mijn eigen nieuwsgierigheid, wat zijn de voordelen van xpenology?

mei 28, 2016, 10:30:28 am
Reactie #2

Thomas

  • ***
  • Information Offline
  • Full Member
  • Berichten: 52
Dank voor je reactie.
Ondanks dat Synology best wel aan de prijs is, is het wel super kwaliteit. Xpenology heeft daar een antwoord op.
Ze geven je namelijk de mogelijkheid om de Synology software op eigen hardware te draaien.

Stel dat je graag een NAS wilt met veel power (CPU/MEM/NIC) dan moet je bij Synology al gauw naar de 36xx serie toe.
Daar hangt een aardig prijskaartje aan. Met XPEnology kun je op eigen hardware een systeem bouwen met bv 4 harddisken en toch meer CPU en MEM toekennen.

Het enige nadeel is dat Xpenology altijd achter loopt op de firmware van Synology zelf maar voor de rest is het volledig functioneel.
Je kan zelfs gebruik maken van de cloud diensten :)

mei 29, 2016, 12:11:53 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik zal als ik er een keer tijd voor hebt eens aandacht aan schenken. Ik heb hier ook nog wel wat oudie bakkies staan die ervoor ingezet kunnen worden ;D

Snelrennen

Re: sh /usr/local/bin/php56:not found.
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2016, 12:11:53 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.