Auteur Topic: Spotweb Disk Full  (gelezen 12529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 12, 2016, 23:03:46 pm
gelezen 12529 keer

dwdijkstra

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 6
Ik heb met veel plezier de handleiding van Snelrennen gevolgd en Spotweb in combinatie met NZBGet en CouchPotato op mijn NAS geïnstalleerd. Ik gebruik een Mac. Het geheel heeft enige dagen gewerkt, maar ik krijg nu een foutmelding:

SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.30 crashed HY000: 1021: Disk full (/tmp/#sql_20e6_6); waiting for someone to free some space...

Ik las een soortgelijk bericht in dit forum met als titel 'Spotweb loopt vast', waar een oplossing is gevonden door met Putty iets te regelen. Op een Mac werkt dat weer anders. Ik zit niet voldoende in de materie van SQL databases een SSH/Telnet om dit probleem zo even op te lossen.

Ik heb de indruk dat het aantal posts van mijn nieuwsserver (Ereka) ervoor heeft gezorgd dat de open_base directory is volgelopen. Ik kreeg ook een melding dat dit mogelijk een probleem was na het intypen van http://192.168.2.10/spotweb/install.php.

Is er iemand die me verder kan helpen?

januari 14, 2016, 05:34:30 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen

januari 14, 2016, 09:13:57 am
Reactie #2

dwdijkstra

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 6
Bedankt voor de reactie. Dat topic heb ik doorgelezen en het lijkt erop dat Loord het antwoord heeft. Ik werk echter met een Mac, waar het allemaal net wat anders gaat. Dingen waar ik tegenaan loop, mede omdat ik niet veel met Terminal werk:

  • Ik kan het pad /var/packages/MariaDb/etc niet vinden. Hoe kom ik daar?
  • Loord schrijft: Tijdens het updaten van spotweb, blijft mijn /tmp nu keurig op 1% staan. Hoe kan ik dit zien?

Hoor het graag, bedankt.

januari 15, 2016, 10:04:43 am
Reactie #3

dwdijkstra

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 6
Het probleem lijkt voorlopig opgelost. Ik heb Spotweb diverse malen opnieuw geïnstalleerd. Verwijderen ging niet van harte. Database en gebruiker bleven bestaan, waardoor niet opnieuw kon worden geïnstalleerd. Met PHPMyAdmin verwijderd. Diverse keren NAS herstarten. Uiteindelijk draaide Spotweb. In CouchPotato en NZBGet de API's weer gelijk gemaakt. Een retriever gedaan met Terminal, dan zie je ook wat er gebeurt. Volgens opnieuw een .htaccess bestand aangemaakt, maar geen Spotweb in beeld. Wel CP en NZBGet. Ook hier hielp weer een herstart. Spotweb eindelijk in beeld, hehe... Maar nu weer geen CP. Jeetjemina... Alweer een herstart en zowaar, via CP een film gescnatched en hij begint ook nog eens te downloaden! Mooi als het werkt. Vraag me wel af hoe lang ik er van kan genieten, want het is allemaal behoorlijk crappy.

januari 15, 2016, 17:20:10 pm
Reactie #4

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik begrijp dat je zo denkt na de wat mindere ervaringen maar ik moet zeggen dat het hier al bijna 2 jaar zonder noemenswaardige problemen draait. En als er dan eens wat is gebeurt dat meestal na een update van een programma.

We wachten het even af! ;D ;D

Snelrennen

Re: Spotweb Disk Full
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2016, 17:20:10 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.