Auteur Topic: Spotweb start niet?  (gelezen 18149 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 25, 2017, 16:43:38 pm
gelezen 18149 keer

Knalli

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
hi ik heb alles volgens de handleding gedaan tot ik de instalatie wil afsluiten, dan komt deze melding:

Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Frequently-asked-questions/ first


Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

bij mij staat da ok iets dat ik wat moet copy/paste moet doen en in een text dokument moet opslaan?

sry voor mijn slecht Nederlands ik ben helaas Duitse ::) beste dank voor de hulp

september 25, 2017, 21:53:14 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Heb je ook deze stappen doorlopen?

september 26, 2017, 12:15:04 pm
Reactie #2

Knalli

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 11
HI Snelrennen,

ja ik heb nu nog en keer alles op nieuw gemaakt en het selfte problem ik heb ok bestand dbsettings.inc.php gemaakt en in de map gedaan maar wil niet lukken met opstarten von spotweb pls help :-[
de Melding blijft komen:
Unable to connect to database:
No database settings have been entered, please use the 'install.php' wizard to install and configure Spotweb.
If you are upgrading from an earlier version of Spotweb, please consult https://github.com/spotweb/spotweb/wiki/Frequently-asked-questions/ first


Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

september 26, 2017, 14:49:10 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Kom je wel in het eerste venster van deze pagina?

september 26, 2017, 20:36:23 pm
Reactie #4

tminus3

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 12
Hoi allemaal,

Sorry dat ik inbreek in deze thread, maar ik ben gisteren een hele middag bezig geweest met alle uitstekende handleidingen (waarvoor hulde) om als noob mijn Synology NAS in te richten voor downloaden. Ook bij mij gaat alles prima tot ik exact dezelfde melding krijg als in de OP.

Ik krijg wel de eerste test pagina, de database settings pagina, de usenet server settings pagina en de laatste spotweb type pagina.
Daarna komt de installation succesfull pagina die afwijkt van de tutorial. Itt de tutorial krijg ik net als Knalli melding dat ik een  dbsettings.inc.php bestand moet maken (inclusief de te knippen en plakken tekst).  Ik weet echter niet waarheen ik dat bestand zou moet  kopieëren, mocht dit een oplossing geven.

september 26, 2017, 21:36:55 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dat bestand kun je gewoon in de map /volume1/web/spotweb zetten.

september 27, 2017, 08:52:21 am
Reactie #6

tminus3

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 12
Hoi Snelrennen,

Bedankt voor het antwoord. Net install.php nog een keer doorlopen, maar inclusief kopiëren van het dbsettings bestand hetzelfde resultaat als voorheen helaas.
Heb je nog ideën?

september 27, 2017, 10:33:55 am
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik weet niet hoe bekend je bent met phpMyAdmin, anders zou je deze eens kunnen installeren om te zien of er een Spotweb database is, de gegevens aan te passen of deze te verwijderen zodat je opnieuw kunt beginnen.

En anders, als je de install nog eens draait en je noemt de database en databasegebruiker anders. Lukt het dan?

september 28, 2017, 21:15:12 pm
Reactie #8

tminus3

  • **
  • Information Offline
  • Jr. Member
  • Berichten: 12
Hoi Snelrennen,

Ik weet letterlijk helemaal niks van phpMyAdmin, ben sowieso 99% noob op het gebied van netwerken en NAS'en. Heb je tip geprobeerd, maar gaf helaas geen soelaas.

Aangezien m'n NAS verder nog grotendeels leeg is (vorige week gekocht) weer even helemaal vanaf nul begonnen en DSM opnieuw geinstalleerd. Alle tutorials opnieuw gevolgd en nu draait Spotweb (voor zover ik kan beoordelen) wel goed. Ik heb het installeren van de door Synology voorgestelde packages achterwege gelaten tijdens deze installatie, zoals geadviseerd in de tutorial. Misschien was dat het verschil.   
Inmiddels ben ik verder gegaan met de Couchpotato tutorial, maar daar vastgelopen bij de 'noodoplossing' omdat ik met WinSCP niet ingelogd raak op mijn NAS. Zie de Couchpotato thread: http://www.snelrennen.nl/forum/couchpotato/kan-niet-inloggen-op-nas-met-winscp/

september 29, 2017, 08:08:51 am
Reactie #9

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dus het Spotweb verhaal is afgerond. Mooi, dan sluiten we deze af.

oktober 13, 2017, 16:32:03 pm
Reactie #10

SRNL@108

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 6
Ik zou dit afgesloten forum item graag willen her open, ik loop tegen dezelfde problemen aan maar krijg het niet opgelost.

Ik hen ook geen verstand van phpMyAdmin.
Heb ook de install al diverse keren door lopen ook met het aanmaken van het bestand dbsettings.inc.php, maar krijg dan weer een andere foutmelding:
Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/SpotSecurity.php on line 140 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 138 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 70 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 62 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 63 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 72 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 371 Fatal error: Class 'SpotTemplateHelper_' not found in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_Abs.php on line 94

iemand nog een idee hoe verder?

oktober 13, 2017, 17:04:15 pm
Reactie #11

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ga eens naar File station, selecteer de map "web", rechtermuisklik op deze map. Dan eigenschappen, tabblad machtiging, http selecteren en kiezen voor bewerken. Schrijven toevoegen aan de machtiging.

oktober 13, 2017, 17:26:10 pm
Reactie #12

SRNL@108

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 6
Gedaan wat u aangaf, alle opties bij schrijven aangevinkt, maar ook nu bij opstarten spotweb het zelfde probleem.

oktober 13, 2017, 17:28:31 pm
Reactie #13

SRNL@108

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 6
Nee spotweb start niet. Ik krijg weer:
Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/SpotSecurity.php on line 140 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 138 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/lib/services/User/Services_User_Authentication.php on line 70 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 62 Notice: Undefined index: prefs in /volume1/web/spotweb/index.php on line 63 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 72 Notice: Undefined index: userid in /volume1/web/spotweb/index.php on line 371 Fatal error: Class 'SpotTemplateHelper_' not found in /volume1/web/spotweb/lib/page/SpotPage_Abs.php on line 94

oktober 13, 2017, 18:43:57 pm
Reactie #14

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
NAS opnieuw opgestart? Anders spotweb en database verwijderen en opnieuw beginnen een optie?

Snelrennen

Re: Spotweb start niet?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 13, 2017, 18:43:57 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.