Auteur Topic: Advies aanschaf Synology NAS  (gelezen 12249 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juni 08, 2016, 17:40:22 pm
gelezen 12249 keer

Tom

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 1
Beste,


Mijn ouders hebben mij gevraagd of ik het volgende wil uitzoeken:
- Een NAS welke als netwerkopslag kan fungeren zodat ze daar geautomatiseerd al dan niet handmatig naar kunnen schrijven
- Een NAS waar zij zelf als 'leken' een film kunnen downloaden
- Een 'iets' wat deze media kan afspelen op de TV (géén SMART TV)

De eerste 'eis' is vanzelfsprekend bij een aankoop van een NAS. De tweede 'eis' is mogelijk met wat ik zoal heb gelezen in jullie handleidingen: Coachpotato, spotweb en NZBget en ziet er erg gebruiksvriendelijk uit.
De derde 'eis' weet ik niet of een NAS dat ondersteund (Plex heb ik gelezen, maar dat brengt ook hoge kosten met zich mee).

Na wat onderzoek ben ik uit gekomen op de volgende NAS: Synology DiskStation DS216j met 512 MB en 1 GHz.
De NAS die jullie hebben gebruikt om Coachpotato etc. de installeren en configureren is de Synology DiskStation DS214play welke over 1 GB geheugen en 1,6 GHz beschikt.

- Zou de DS216j voldoen qua hardware specificaties om Coachpotato, spotweb en NZBget te draaien?
- Kan een Synology NAS daarnaast ook nog fungeren als mediaspeler om media te streamen naar de TV of is daar een ander medium voor nodig, bijv. Chromecast?


Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Tom

juni 09, 2016, 06:30:57 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik zou voor de Synology DS216play gaan. Meer geheugen.
Voor het afspelen zou je als je geen 40 euro per jaar aan plex uit wil geven ook gewoon een fatsoenlijke mediaspeler aanschaffen

Snelrennen

Re: Advies aanschaf Synology NAS
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2016, 06:30:57 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.