Auteur Topic: Goede installatieprocedure, maar verschrikkelijk lang en gefragmenteerd (Spotweb  (gelezen 12260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

april 10, 2015, 21:39:36 pm
gelezen 12260 keer

HansS

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Beste mensen,

Ik heb een korte vraag.

Ik wil mijn Synology 214 Play inzetten als media-server.
Nu heb ik op de Snelrennen-website een zeer nette en goede installatieprocedure gevonden.

Toch bekruipt me het Linux (hobby)-gevoel een beetje. Dit zeker als ik zie dat alles enorm gefragmenteerd opgebouwd is.
Het ene proces grijpt in op het andere programma, die weer een fork doet en weer een ander programma opstart, et cetera.
Het hangt allemaal een beetje aan elkaar te bengelen. Je hebt bijna 10 tools nodig voor 1 job...

Mijn vraag is of er geen kant en klaar package zoals Spotnet voor Windows beschikbaar is?
Ik ben namelijk bang dat dadelijk de ene software-update van programma-X weer een negatieve invloed heeft op het andere programma-Y.

Het laatste wat ik namelijk wil, is om weer in Korn/Bash/C-Shell te scripten met 1001 invalshoeken en opties/suggesties die
aangeleverd worden op websites (met alle goede bedoelingen).

Het komt in mijn beleving een beetje houtje touwtje over qua opbouw en samenhang... ....

Heeft iemand misschien goede tip?

Met vriendelijke groeten,

Hans

PS.
Ben vandaag 2 uur bezig geweest om de boel (deels) aan de gang te krijgen.... :-(

april 11, 2015, 15:42:08 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hallo Hans,

Ik begrijp wel wat je bedoelt maar de oplossing die jij wenst bestaat niet. Waar jij bang voor bent kun je heel eenvoudig uitsluiten door automatische updates uit te zetten. Kun je eerst even zoeken of een update je configuratie niet in de war schopt als je er een aangekondigd krijgt.

Als je jezelf gewoon aanmeldt op een openbare Spotweb site kun je deze als newznab provider gebruiken en hoef je Spotweb niet zelf op je NAS te draaien. Dan heb je alleen nog maar een download tool nodig + de scripts die automatisch muziek, films en tv-series voor je zoeken en laten downloaden. Dat zijn er maar 4 in totaal dus dat valt op zich best mee.

En in mijn beleving is het juist prettig om de verschillende categorieën gescheiden te houden i.v.m. configuratie en overzicht. Dit is natuurlijk persoonlijk.

Je verwijst naar Spotnet als voorbeeld maar je installeert de extra scripts toch alleen maar zodat deze het zoeken voor je doen. Dat doet Spotnet ook niet voor je. Je kan natuurlijk ook gewoon met Spotnet op je pc blijven werken en de gevonden NZB bestanden niet laten downloaden maar opslaan in de blackhole map op je NAS. Moet je alleen later zelf gaan categoriseren en hernoemen e.d.

april 11, 2015, 18:59:15 pm
Reactie #2

HansS

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Hoi hoi,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Ik denk dat ik gewoon Spotnet op mijn HTPC blijf draaien. Dit met een absoluut path naar mijn Synology.
SaBNZB kan blijkbaar niet met relatieve paden omgaan zoals \\nas\xyz. ;-)
Ik moet nog wel het e.e.a. uitzoeken op de Synology, maar kan nu zeker al wat verder met je antwoord.
Dank je wel.

Met vriendelijke groeten,

Hans

april 12, 2015, 14:41:52 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Maar dan ga je wel een aantal functies missen of ga je deze op je eigen pc draaien?

Snelrennen

Re: Goede installatieprocedure, maar verschrikkelijk lang en gefragmenteerd (Spotweb
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2015, 14:41:52 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.