Auteur Topic: Ondertiteling toevoegen aan een 3d Blu-Ray.  (gelezen 121467 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

november 07, 2012, 09:36:49 am
gelezen 121467 keer

darts180

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Hoi Mensen,

hoe kan ik een ondertiteling toe voegen aan een 3d Blu-Ray?
het is me wel een keer gelukt, maar bij het afspelen zag ik dat het geen 3d meer was.
ik weet inmiddels dat in de map Stream van een 3d Blu-Ray nog een map staat met de naam SSIF
ik heb dit uit geprobeerd met 3D Safari, in de map Stream staat 00010.m2ts die is 14GB en 00011.m2ts die is 6GB groot.
in de map SSIF staan drie bestandjes 0000.ssif die is 1,29GB, 00010.ssif die is 21,06GB en 00019.ssif deze is 270,5MB

mijn vraag is dus hoe of met welk programma kan ik dus zelf een ondertiteling toe voegen aan een 3d Blu-Ray zonder dat het 3d verwijderd wordt of niet meer werkt?

Alvast bedankt voor jullie mee denken.

O ja nog iets vergeten, het is wel de bedoeling dat de film naar een externe HD gezet wordt en via een usb3 aansluiting op de Eminent EM7380 3d mediaspeler wordt afgespeeld op een LG 42LM640S.

november 08, 2012, 17:24:52 pm
Reactie #1

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Helaas kan ik nog geen 3D films afspelen ,maar misschien helpt dit jou wel.

Met dank aan Jonh van http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=50483 ,heb ik dit voor de duidelijkheid herschreven.

3D Half-SBS subs maken voor op de mediaspeler


Hier dan een uitleg hoe de subs goed te krijgen voor af te spelen op een mediaspeler, ik heb hier zelf een Xtreamer Prodigy http://nl.xtreamer.net/prodigy/  , en op deze manier werkt het goed.
Programma's die ik gebruik zijn 3Dsubtitler,tsMuxeR Gui, en om te controlleren of het goed is Splash Pro, dat is een HD speler voor op de pc.
Goed aan de slag nu en in binnen 10 minuten is het weer allemaal achter de rug.


Download 3Dsubtitler versie 2.6.0.3 ff hier http://www.free-codecs.com/download/3D-Subtitler.htm  en installeer die ff in een map. Download ook meteen tsMuxeR hier  http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR   , en zet die bestanden ook ff in een map.

Start nu 3Dsubtitler op, en doe het zoals in het voorbeeld hieronder staat ingevuld, verticaal schuiven kan ook, speel daarvoor desnoods met de maten bij Vertical Position om de subs hoger of lager in beeld te krijgen, in het voorbeeldvenster rechts kan je dan zien waar ze ongeveer terecht komen dan, zowel bij full screen als met onder en bovenbalk.



Gedaan, mooi  Klik nu eerst op de knop rechts van 3Dsubtitler op Check Input, en als het goed staat op Convert, nu zal die de subs gaan converteren naar 2 bestanden, 1 naamvandefilm.sup file en een naamvandefilm.xml file.



En als die bijna klaar is.



Goed, de 2 bestanden staan nu in de map die je bij de Output directory had aangegeven.
Open nu tsMuxeR Gui en klik daar op Add, blader naar de film, in dit voorbeeld staat Avatar 3D Half-SBS, selecteer de film en klik op openen, klik nu weer op Add en blader naar de map toe die je net gemaakt hebt met 3Dsubtitler, klik daar op de naamvandefilm.sup en klik ook op openen, nu ziet het er zo uit in het venster.
Zet ook meteen de Output goed waar de film terecht moet komen op je harddisk.



Let op, bij een andere 3D Half-SBS film kan het er ook zo uit zien, en zet je alles dan zo neer zoals het voorbeeld hieronder.

Klik nu op Start Muxing, en het muxen zal beginnen, dit duurt ongeveer een minuut of 2



Als die klaar is op Oke klikken, en sluit als je dat nog niet gedaan hebt beiden programma’s af.



Nu om een snelle check te krijgen of de subs ook werken, start dan je mediaspeler op je pc op die Blu-ray of AVCHD kan afspelen op, in mijn geval gebruik ik Splash Pro, en kijk of je de subs in de 2 schermen die je ziet ook ziet staan.
Kan zijn dat je ff met rechts in het afspeelscherm moet klikken en dan ff de subs moet aanklikken.
Zoals je ziet in het voorbeeld hieronder zie je dan 2 schermen met subs, wel een beetje grote afbeelding, maar goed te zien.
Foto is met de telefoon gemaakt, dus sorry voor de onscherpte, plaats wel een keer nieuwe.



Oke gaan we nu naar de tv, zet je mediaspeler aan, zet je tv dat die vanaf de harddisk van je mediaspeler kan spelen, zet de film aan, klik op je afstandsbedining de tv op 3D SBS (Side by Side, 2 poppetjes naast elkaar) klik desnoods als de subs niet meteen verschijnen op je afstandsbediening op je ondertiteling knop (Sub) en selecteer via de omhoog of omlaag toets de subs. En dan moet het er ongeveer zoals in het voorbeeld hieronder zo uitzien, het voorbeeld  is gemaakt toen de tv op3D stond, maar je ziet duidelijk de ondertiteling.



En voor diegene die subs nodig hebben geconverteerd van SRT naar ASS, hier een makkelijke site, http://www.3dsbs.com/3d-subtitles/page,1,2,57-how-you-can-make-3d-subtitle.html


Hoop dat dit het een beetje makkelijker maakt om toch te genieten van 3D via de mediaspeler van jouw merk.
Kan natuurlijk zijn dat je wat met de instellingen moet rommelen, met wat voor jouw het beste of mooist is.
Nog vragen, stel ze hier in hete waren in een nieuw topic.


Succes

november 13, 2012, 06:52:21 am
Reactie #2

darts180

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Hoi Joshua1964

Ik vind het geweldig dat je deze info voor mij gevonden hebt maar dat het zo werkt wist ik wel maar!! op deze manier lukt het mij niet om de film 3D te houden.
Zoals het hier beschreven is word dus de map SSIF die in STRAEM staat niet mee genomen, en wordt het bij mij zeg maar een gewone film.
De ondertiteling naar ass omzetten wist ik ook. Er moet toch een mannier zijn dat de inhoud van SSIF ook mee genomen wordt, het bestand wat in die map staat
is namelijk groter dan de film zelf, dus die zal ook nodig zijn voor het 3D gebeuren toch?

november 13, 2012, 20:23:09 pm
Reactie #3

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik zelf kan het helaas niet testen,maar kan je er achter komen wat voor playlist nummer je 3d film heeft.Daar zou je tsMuxerGui mee moeten kunnen openen.Misschien heb je daar BDinfo 0.5.8 voor nodig,om er achter te komen. http://www.videohelp.com/tools/BDInfo

Ik download terwijl een 3D film,om te kijken wat ik zelf kan doen.

november 14, 2012, 08:56:31 am
Reactie #4

darts180

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Hoi Joshua1964

ik heb het programmaatje, en heb het eens laten lopen met een 3d blu-ray. Ik krijg wel info over de film maar ik weet niet wat ik er verder mee moet?
wat bedoel je met welk playlist de 3d film heeft? het programma controleert wel het bestand dat in de map SSIF staat.
of bedoel je in de map playlist dat ik daar moet gaan zoeken welke link de 3d versie start? als ik dat weet wat moet ik er dan mee doen in tsMuxer Gui?

november 14, 2012, 21:38:59 pm
Reactie #5

darts180

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Ja na lang zoeken ben ik daar vandaag ook achter gekomen dat een Blu-ray zo ongeveer in elkaar zit.
Maar het 3d gebeuren heeft volgens mij geen eigen commando, ik heb ze allemaal uitgeprobeerd en dat waren er een stuk of 20.
Het is reclame of trailers of de hoofd film, maar geen 3d film jammer genoeg.
Er moet toch een mogelijkheid zijn dat het wel lukt om subs toe te voegen aan een 3D Blu-ray.

november 14, 2012, 22:01:05 pm
Reactie #6

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
O sorry ik had mijn bericht verwijderd ,maar ik ben iets verder.Ik heb HdBrStreamExstacter http://www.tomsguide.com/us/download/hdbrstreamextractor,0301-48305.html geopend ,en daar ssif geopend



Je ziet nu een video voor links en rechts.

Nu even bedenken ,wat we daar mee kunnen.

november 15, 2012, 19:54:15 pm
Reactie #7

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik ben nu 3DBDBuster 4.0 Final aan het testen http://www.videohelp.com/tools/3DBDBuster .

Ik post dit zodat je al vast mee kan testen.

november 16, 2012, 14:30:22 pm
Reactie #8

darts180

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Sorry maar kan de download link niet vinden.

november 16, 2012, 17:20:09 pm
Reactie #9

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Zo beter http://www.biohemmet.se/ .

edit:Dit is uitgetest ,en afgekeurd

november 17, 2012, 08:38:55 am
Reactie #10

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Ik heb hier freeware http://forum.doom9.org/showthread.php?t=161899
Download  SSIFSucka! Beta3

 Haali splitter, FFDShow Tryouts, and AVISynth zijn ook nodig ,indien niet geinstalleerd.


Als we eerst de video in een side by side bestand hebben ,kunnen we verder.
Open SSIF sucha
1 Eerst de juiste SSIF bestand kiezen ,meestal de grootste in je blu ray.
2 audio kiezen.
3 side by side selecteren.
4 formaat  MPEG2 TS edit: formaat doe ik naar h264 mkv .MPEG 2 TS wordt veelal geweigerd.
5 video bitrate doe ik 20 mb/s

Encoding voor een test is gestart



Even een notitie: hier staat hoe je het moet afspelen http://www.oaultimate.com/computers/step-by-step-install-and-configuration-mfc-avisynth-pantarheon-and-k-lite-codec-pack.html (dat komt later.)

november 18, 2012, 12:07:41 pm
Reactie #11

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.

november 18, 2012, 18:44:47 pm
Reactie #12

darts180

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Ja ik was ook al bezig met DVDfab 8.1.6.3 had nog ergens een dvd versie van Titanic II met suns, die ben ik nu aan het omzetten naar Bluray. is al 5 uur en 30 min bezig en hij moet nog 12%
dus dat gaat het ook niet worden, duurt gewoonweg te lang.
maar ook hier geen optie om subs toe te voegen, je kunt ze wel van een bluray rippen, maar dat is net niet wat ik zoek.
maar even ter info voor jou, ik wil dus NL subs toevoegen aan de film Titanic II 3D
ik heb die gedownload maar er zit helemaal geen subs bij, en hij staat ook niet op het net met subs. jammer dan.
ik begin de moed langzaam op te geven, denk dat er geen programma is waar we dit mee kunnen?

november 18, 2012, 20:34:03 pm
Reactie #13

Joshua1964

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Berichten: 564
  • Je bent nooit te oud om te leren.
Houd de moed erin. Bij mij werkt het met dvdfab 8.2.2.0,maar ik maak een mkv met de zelfde kwaliteit als blu-ray.

Ik gebruik kmplayer om het af te spelen  op mijn pc. http://www.kmpmedia.net/ (kijk uit met troep installeren)

De tijd van omzetten valt mee.

Kan jij een half sbs mkv 1080p op jou 3D tv afspelen?  In een  3D Blu-ray of in 3D MKV kan ik een  3D ondertiteling toevoegen.

Later meer .............

november 19, 2012, 06:38:38 am
Reactie #14

darts180

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 8
Ja ik was ook al bezig met DVDfab 8.1.6.3 had nog ergens een dvd versie van Titanic II met suns, die ben ik nu aan het omzetten naar Bluray. is al 5 uur en 30 min bezig en hij moet nog 12%
dus dat gaat het ook niet worden, duurt gewoonweg te lang.
maar ook hier geen optie om subs toe te voegen, je kunt ze wel van een bluray rippen, maar dat is net niet wat ik zoek.
maar even ter info voor jou, ik wil dus NL subs toevoegen aan de film Titanic II 3D
ik heb die gedownload maar er zit helemaal geen subs bij, en hij staat ook niet op het net met subs. jammer dan.
ik begin de moed langzaam op te geven, denk dat er geen programma is waar we dit mee kunnen?

Heb hem maar afgebroken, had al langer als 8 uur gedraaid. Zonde van de tijd.

Snelrennen

Re: Ondertiteling toe voegen aan een 3d Blu-Ray
« Reactie #14 Gepost op: november 19, 2012, 06:38:38 am »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.