Auteur Topic: Downloadsnelheid en threads  (gelezen 16965 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

november 25, 2009, 17:38:00 pm
gelezen 16965 keer

Zeroman1

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 9
Bij newsgrabber is aangegeven dat men een downloadsnelheid heeft van 30 Mb. Bij online heb ik de dwonloadsnelheid van max 20 Mb. Via speedtest blijkt dat ik een downloadsnelheid kan halen van max 12 Mb.

Het lijkt mij logisch dat ondanks het aangeboden pakket van newsgrabber ik maximaal 12Mb zal halen. Of zie ik het verkeerd?

Verder staat ik het pakket aangegeven treads is 20. Kan iemand mij uitleggen wat men precies hiermee bedoeld?

Bvd, Grt

november 25, 2009, 17:54:34 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Hallo Zeroman1,

Je downloadsnelheid kan nooit hoger worden dan het wat je provider belooft in het afgesloten abbonement.
Jouw downloadsnelheid zal dus nooit hoger zijn dan 20Mbit
Deze downloadsnelheid zal je dus wel halen als jij een 30Mbit abbo afsluit, een ssl verbinding is bij newsgrabber in begrepen en je moet je maximale snelheid die bij het abbo van je provider hoort gewoon kunnen halen.


november 25, 2009, 18:21:48 pm
Reactie #2

Zeroman1

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 9
Dank je wel voor je snelle reactie. Echter op vraag 2 heb ik nog geen reactie. Het betrof enige toelichting over treads?

MVGR

november 25, 2009, 19:06:52 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Was ik even vergeten.

Dat betekent niet meer en minder dat je 20 verbindingen (tegelijkertijd) met de nieuwsserver mag maken

november 26, 2009, 13:04:46 pm
Reactie #4

Zeroman1

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 9
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Was ik even vergeten.

Dat betekent niet meer en minder dat je 20 verbindingen (tegelijkertijd) met de nieuwsserver mag maken

Dank je wel voor de heldere uitleg.

GRT.

Nog een andere vraag: Misschien dat een lid of meedere leden positieve ervaring hebben met de volgende een van de twee programma's : Sabznd + en Ultraleecher. Welke programma verdient de voorkeur ongeacht betaald of niet. Het meerwaarde van de programma's is aangevend voor de keuze.

Gaarne reactie.

november 26, 2009, 14:58:48 pm
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ultraleecher is betaald, maakt op zicht niet uit alleen reageert men niet op mail en registeren op het forum lukt mij ook al 3 weken niet. Ik wou de handleiding updaten naar de nieuwste versie 1.7 maar tot op heden niet mogelijk gebleken.
SABnzbd werkt ook prima, ben nu bezig om het rss gebeuren goed aan de praat te krijgen. Dat werkt in sab prima maar de juiste rss feeds is nog een beetje het probleem.

Je kan ook een naar de 2 onderstaande kijken.
Ik vindt zelf newsleecher een super programma maar dat blijft persoonlijk.
Alt.binz is ook niets mis mee, het is betaald maar je maak zelf uit hoeveel het je waard is.

november 26, 2009, 17:01:02 pm
Reactie #6

Zeroman1

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 9
Dank je wel voor de uitleg.

GRT

december 02, 2009, 21:49:31 pm
Reactie #7

Newsgrabber

  • *
  • Information Man Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
    • Newsgrabber
Eigenlijk hoef ik niets aan het antwoord van Snelrennen toe te voegen maar doe het toch  ;)

Je geeft aan Online 20MB te hebben maar bij testen via Speedtest niet hoger dan 12MB te komen. Ik zou je willen adviseren om meerdere testen te doen op verschillende tijden van de dag. het gemiddelde van die testen zou dus rond die 20 uit moeten komen. Het kan ook dat Online aan trafficshapen doet (het knijpen van het usenetverkeer) of dat je aansluiting thuis of op de wijk/straatverdeelkast niet goed is. Je kan dus eventueel bij Online klagen dat je voor 20mbit betaald maar structureel niet die snelheid haalt.

Je kan nu kiezen voor bv Lite 10mbit voor 6.50 per maand waarbij je 24 uur per dag nooit sneller dan die 10mbit uitkomt omdat het pakket niet meer biedt. Of je kiest voor Regular 30Mbit voor 7.50 per maand waarbij je nooit sneller kunt downloaden dan de snelheid die Online je op dat moment van de dag biedt.

Voor wat betreft de threads kan ik je dit zeggen; Lite is 20 threads, Regular is 30 threads, Extreme is 40 threads en Fiber is 50 threads. Maar dit is wat je maximaal kunt in stellen.  We adviseren om niet gelijk het max aantal threads in te stellen maar vanaf 10 stapsgewijs te verhogen totdat je een snelle en stabiele download hebt. Het kan namelijk door de snelheid van communicatie tussen de client en de server voorkomen dat je errors gaat krijgen.
als je iets download geeft je client aan de server door 'dit is thread 1, stuur me een stukje data' en de server reserveert die thread en verstuurd de data. als de data bij de client is ontvangen stuurt die de melding 'klaar, vrijgeven' en begint aan het volgende verzoek. maar de server is nog steeds bezig om die thread af te sluiten en die melding weer terug te sturen en krijgt in de tussentijd het volgende verzoek en gaat kijken hoeveel threads er vrij zijn en signaleert dat alles nog bezet is omdat nog niet alle meldingen tussen server en client zijn verwerkt. je krijgt dan een melding 'too many connections for your client' of iets dergelijks. door nu minder threads in te stellen heb je dus een soort van reserve.
Dit is een versimpelde uiteenzetting van de werking van de communicatie tussen server en client.

En dan SSL.  Secure Socket Layer is een gecodeerde vorm van dataverzending en zoals het woord al zegt, er moet worden gecodeerd en gedecodeerd. dit kost zowel aan de kant van de server als aan de kant van de client meer processorkracht dus ook meer tijd. Dit kan dus resulteren in een iets langzamere downloadsnelheid of verwerking van de data op je pc en het kan ook zorgen voor vastlopende programma's op je computer.  Wij adviseren om eerst het gewone NNTP protocol in te stellen en te kijken of de snelheid goed is en pas als je problemen ondervind door bv trafficshaping door de provider kan je dan overstappen op SSL.

Door dus te combineren met iets meer threads en het ongecodeerde protocol kan je waarschijnlijk de meeste snelheidwinst halen.

Rene

januari 11, 2010, 18:16:11 pm
Reactie #8

Zeroman1

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 9
Dank je wel voor de uitleg.

In een eerdere stadia heb ik het probleem aangekaart bij de klantenservice van Online. Vanwege de afstand van mijn woning en hun centrale kan ik maximaal 1,2 Mbyte downloaden. Zij hebben ook een test uitgevoerd.
Intern (thuis bij mij) ligt het probleem niet. Het is een afstandprobleem (extern).

Terug te komen op het aantal treads. 

Is er een verschil in het aantal treads dat per payserver wordt aangeboden ( Hitnews 8 en newsgrabber 20 bij eenzelfde download pakket).
Maximaal blijft de downloadsnelheid van mijn provider.

Of zie ik iets relevant over het hoofd voordat in mij abbonment bij de payserver verleent.

Gaarne reactie.

BVD/GRT

Snelrennen

Re:Downloadsnelheid en threads
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2010, 18:16:11 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.