Auteur Topic: Spotnet NZB API Key required  (gelezen 22449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

december 04, 2010, 12:07:05 pm
gelezen 22449 keer

masterdam79

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Hai heb Spotnet geinstalleerd met Ziggo Newsgroup server.
Als ik zoek krijg in netjes een overzicht van alle nzb's, maar bij downloaden (bijna alle) krijg ik de melding dat ik een NZB API Key nodig heb.
Ik kan in Spotnet ook nergens de API key invoeren, mocht ik die van een site kunnen krijgen.
Niet erg handig...

december 04, 2010, 14:26:49 pm
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ga naar de map waat Spotnet is geinstalleerd en dubbelklik op SABnzbd.exe.
Als SABnzbd dan zichtbaar is in je browser ga je naar het tabblad algemeen (onder instellen)
Als er achter API sleutel niets staat druk je op de knop maak een nieuwe sleutel en probeer het dan nog eens.

december 04, 2010, 22:02:14 pm
Reactie #2

masterdam79

  • *
  • Information Offline
  • Newbie
  • Berichten: 2
Bedankt voor het antwoord.

SABnzbd 0.5.5 stond reeds geinstalleerd op het systeem en served dus uit zijn eigen map en niet die van Spotnet. De API key is daar overigens wel aanwezig (het tabblad algemeen (onder instellen)).
Ik neem dus aan dat ik SABnzbd moet deinstalleren en spotnet moet herinstalleren zodat de SABnzbs op de Spotnet map served?
Wat ik overigens nog een beetje mis is de functionaliteit van een Web-based admin omdat bij mij alle download software (uTorrent/SABnzbd/Spotnet) op een server draait met Win7 Ultimate.

december 07, 2010, 14:05:59 pm
Reactie #3

Drazix

  • Gast
SABnzbd 0.5.5 stond reeds geinstalleerd op het systeem en served dus uit zijn eigen map en niet die van Spotnet.

Het maakt niets uit dat je SABnzbd al geinstalleerd had. De normale SABnzbd gebruikt poort 8080 en die van Spotnet gebruikt poort 8090 dus ze zitten elkaar (normaal) nooit in de weg.

Het is raar dat Spotnet bij jou om een API key vraagt, er kunnen twee dingen aan de hand zijn:

  - Je hebt de SABnzbd.INI file van Spotnet aangepast. Hierin staat normaal vermeld dat er geen API key vereist, nu misschien niet meer.
 -  Je hebt Settings.XML van Spotnet aangepast. Hiermee kun je Spotnet naar een andere SABnzbd laten verbinden, maar als die wel een API vereist, krijg je jouw melding.

Als je wilt dat Spotnet jouw bestaande SABnzbd gaat gebruiken, doe je het volgende:

 - Verander in Settings.xml de waardes SABHost, SABPort, SABApi, etc. naar 'localhost', 8080, jouw API key, etc.

Als je wilt dat Spotnet weer zijn eigen SABnzbd gaat gebruiken, doe je het volgende:

 - Gooi de bestanden SABnzbd.INI en Settings.XML in de prullenbak, zodat je met de standaard instellingen begint.

Laat even weten of het gelukt!



Snelrennen

Re: Spotnet NZB API Key required
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2010, 14:05:59 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.