Auteur Topic: Installatie probleem NZBget  (gelezen 45978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

september 23, 2017, 00:29:35 am
gelezen 45978 keer

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
Zet je maar schrap :)

-In de log staat het volgende "nzbget.conf(46): Invalid value for option "NzbDir" (/nzb): could not create directory : No such file or directory"
-Nu komt iets heel geks. In de log staat het volgende: Request received on port 6789 from 172.17.0.1, but username or password invalid (nzbget:nzbget)" Dit terwijl ik de account gegevens gewoon goed in HeadPhones heb ingevuld. Tevens heb ik bij het tabblad security het wachtwoord gewijzigd en dit uiteraard ook aangepast in HeadPhones. Het wil niet lukken.
-Nog iets wat heel vreemd is dat ik de tabladen NZBTOSICKBEARD, NZBTOCOUCHPOTATO en NZBTOHEADPHONES mis. De laatste tabblad bij mij is Extention Scripts. Hoe activeer je deze tabladen.

Ik ben benieuwd of we dit samen opgelost krijgen.

september 23, 2017, 05:44:08 am
Reactie #1

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Om te beginnen met de eerste foutmelding, waarschijnlijk heeft je gedeelde map "Download" (in ons geval) niet de goede rechten. Dit zul je moeten aanpassen en dan NZBGet opnieuw installeren.

september 23, 2017, 08:50:04 am
Reactie #2

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
Ik gebruik dezelfde downloadmap als SABnzbd. In File Station is ingesteld dat de map lees en schrijfrechten heeft. Ik heb NZBGet via Docker geïnstalleerd. Maakt dat nog verschilt uit?

september 23, 2017, 13:26:05 pm
Reactie #3

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Wat ik nou gewoon niet zo goed begrijp is dat je een handleiding wil gebruiken maar deze niet van a tot z volgt.

De map heeft lees en schrijfrechten zeg je, ook voor de juiste gebruiker?

september 24, 2017, 01:19:27 am
Reactie #4

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
Om je eerste vraag te beantwoorden heb ik een paar maanden geleden het installatie gedeelde eerder gevolgd bij een andere applicatie. toen moest ik ook de start-stop-status file aanpassen. Na het aanpassen was mijn NAS gecrasht. Ik moest mijn NAS opsturen naar de fabrikant en zij hebben de software weten te herstellen. Deze ervaring heb ik vervolgens geplaatst op het forum van synology-forum. Verschillende leden gaven aan dat ik beter Docker kon gebruiken. Dit omdat je niet beperkingen zit met root rechten.

Hierdoor ben ik bang geworden om het installatie gedeelde uit te voeren. Maar goed ik wil het graag werkend hebben dus heb ik nu je installatie gedeelde doorlopen. Als ik via WinSCP verbinding maak met mijn NAS en navigeer naar /var/packages zie ik de map nzbget niet verschijnen. Waar kan dat aanliggen? Ik heb in Package Center de repo http://packages.synocommunity.com toegevoegd en zie de applicatie NZBGet verschijnen.

september 24, 2017, 06:48:45 am
Reactie #5

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik begrijp dat je er niet op zit te wachten o, het op deze manier te doen en iedereen doet dit natuurlijk op eigen verantwoordelijkheid. Daarom hebben we het laten zien wat je kunt doen, als je deze stappen volgt kan het niet mis gaan.

Heb je NZBet nu al geïnstalleerd vanuit het package center?

september 24, 2017, 10:43:17 am
Reactie #6

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
Als ik NZBGet installeer krijg ik de melding dat de download directory niet bestaat. Maar deze bestaat wel. Ook heb de standaard aangegeven download directory geprobeerd helaas krijg ik precies hetzelfde. Op Synology forum wordt er aangegeven dat het helpt om het via een spk bestand te installeren, dus handmatig.

september 24, 2017, 11:10:22 am
Reactie #7

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik zou eerst eens even alles verwijderen wat met NZBget te maken heeft. Heb je de eerder geïnstalleerde versie ook al verwijderd?

september 24, 2017, 11:25:00 am
Reactie #8

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
Ja ik heb de Docker versie verwijderd. Voor de rest staat er niets meer op wat met NZBGet te maken heeft.

september 24, 2017, 12:00:54 pm
Reactie #9

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Start je NAS eens opnieuw op.

Het is natuurlijk best raar dat er tijdens het installeren naar configuratie gegevens gekeken zou worden!

september 24, 2017, 18:42:10 pm
Reactie #10

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
Ik heb mijn NAS opnieuw gestart. Het heeft niet geholpen.

september 24, 2017, 19:58:40 pm
Reactie #11

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Dus je weet zeker dat er geen versie van NZBget draait en / of geïnstalleerd is? En als je het probeert te installeren uit het package center krijg je nog steeds die foutmelding?

september 24, 2017, 22:06:08 pm
Reactie #12

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
1.Ik heb geen andere versie van NZBGet draaien
2.Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding

september 25, 2017, 14:41:19 pm
Reactie #13

snelrennen

  • *****
  • Information Man Offline
  • Hero Member
  • Administrator
  • Berichten: 2679
    • Snelrennen
Ik heb het topic even gesplitst en naar NZBget verplaatst om het forum een beetje overzichtelijk te houden.

Je zult het toch in de machtigingen van de gedeelde map moeten zoeken. Kun je eens aangeven wat er aangevinkt is onder lokale groepen?

september 25, 2017, 18:49:20 pm
Reactie #14

The Raptor

  • ****
  • Information Offline
  • Sr. Member
  • Berichten: 118
Ik heb er voor het gemak een schermafdruk van gemaakt. Zie bijlage.

Snelrennen

Re: Installatie probleem NZBget
« Reactie #14 Gepost op: september 25, 2017, 18:49:20 pm »


Sorry, this topic is locked. Only admins and moderators can reply.